۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فعالیت ۱۳۹ شبکه امداد فرهنگی در استان قزوین
کد خبر: ۱۴۷۹۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ساعت: ۲۲:۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خبر داد:

فعالیت ۱۳۹ شبکه امداد فرهنگی در استان قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین از فعالیت ۱۳۹ شبکه امداد فرهنگی در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی در قزوین خبر داد.

فعالیت ۱۳۹ شبکه امداد فرهنگی در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در جمع مسئولان فرهنگی، کارشناسان مشاوره و آموزش خانواده این نهاد اظهار کرد: امید است در نهادی که به نام امام(ره) مزیّن شده و در حال خدمت رسانی هستیم، رسالت خود را در رسیدگی به خانواده‌های نیازمند محقق سازیم.

وی ادامه داد: تک تک ما باید قدر نعمت حضور در این نهاد را بدانیم و با روحیه جهادی و تفکر بسیجی در جهت توانمندسازی جامعه هدف تلاش کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اضافه کرد: قزوین علیرغم داشتن رتبه‌های صنعتی و کشاورزی، استانی فرهنگی است چراکه از یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت، تعداد دانشجویان 130 هزار نفر است که بیش از 10 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود البته بخشی از دانشجویان نیز از استان‌های دیگر هستند.

صفری تصریح کرد: ما معتقدیم که فقر فرهنگی خود بستری برای ایجاد فقر مادی است در نتیجه تا این مشکل در خانواده رفع نشود، نمی‌توانیم برای فقر مادی خانواده کاری کنیم.

وی اظهار کرد: در بحث‌های مشاوره‌ای، اردویی، مهارت آموزی و تاب آوری کارهای فرهنگی پیگیری می‌شود که در این میان، مسئولان فرهنگی علاوه بر این برنامه‌ها فعالیت‌های ابتکاری نیز انجام می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: شبکه‌های امداد فرهنگی یکی دیگر از طرح‌هایی است که در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام شده است.

وی افزود: تاکنون 139 شبکه امداد فرهنگی را در استان قزوین فعال کرده‌ایم البته این نکته قابل یادآوری است که شبکه امداد فرهنگی ابتکار استان قزوین است.

وی تأکید کرد: در حوزه فرهنگی نیز باید کارها را مردمی کنیم امروز شبکه‌های امداد فرهنگی بدون امکانات دولتی، با حداقل‌ها خروجی حداکثری را داشته است به گونه‌ای که در حوزه‌ی قرآن و سبک زندگی دینی اقدامات خوبی انجام شده، البته این اقدامات کافی و وافی نیست، چراکه شتاب آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیز بالا است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین توضیح داد: امروزه طلاق و اعتیاد در جامعه را شاهد هستیم که این معضلات آسیب‌هایی را نیز به دنبال خود دارد از طرفی فقر در حال پیچیده شدن و جوان شدن است.

وی بیان کرد: با توجه به عوارض اجتماعی فقر، به یاری خداوند سبحان هفت هزار و 306 خانواده را توانمند کرده‌ایم و امسال نیز هدف گذاری برای توانمندسازی یک هزار و 500 خانواده را در برنامه داریم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان