۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین فعالیت ۴۰۰ خانه فرهنگ دیجیتال در کشور/ استان قزوین دارای سابقه‌ای درخشان در فضای سایبری است
کد خبر: ۱۴۶۷۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۶ ساعت: ۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیر شبکه ملی فرهنگ خبر داد:

فعالیت ۴۰۰ خانه فرهنگ دیجیتال در کشور/ استان قزوین دارای سابقه‌ای درخشان در فضای سایبری است

مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال کشور با اشاره به فعالیت ۴۰۰ خانه فرهنگ دیجیتال در کشور گفت: استان قزوین دارای سابقه‌ای درخشان در فضای سایبری و تولید محتوا در کشور است.

فعالیت ۴۰۰ خانه فرهنگ دیجیتال در کشور/ استان قزوین دارای سابقه‌ای درخشان در فضای سایبری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مهدی افراسیابی، مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور در چهارمین نشست فعالان فضای سایبری استان قزوین که شب گذشته در تالار بهشتی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌‌هایی که در سطح کشور انجام شد فعالان فضای سایبری استان قزوین، مثال زدنی هستند.

وی افزود: استان قزوین سابقه‌ای درخشان در فضای فرهنگ و هنر کشور دارد همچنین در فضای سایبری و تولید محتوا نیز دارای جایگاه مطلوبی است.

مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور خاطرنشان کرد: فعالان فضای مجازی استان، افرادی مبتکر و خلاق هستند از این رو سه سال پیاپی حائز رتبه برتر در کشور شدند.

افراسیابی تصریح کرد: مدل فعالیت شبکه ملی فرهنگ مشابه عملکرد جمهوری اسلامی ایران در 8 سال جنگ تحمیلی است که در آن دوران کشور ایران در یک سو و کل دنیا در سویی دیگر قرار داشت این در حالی بود که کشور ایران از لحاظ ساز و کار تشکیلاتی و تکنولوژیکی خیلی پشرفته نبود.

وی ادامه داد: در آن زمان مردم به عنوان پشتوانه‌های انقلاب اسلامی به وظیفه خود در حمایت از نظام و انقلاب عمل کردند و رزمندگان داوطلبانه جهت حضور در میدان جنگ اعلام آمادگی می کردند و حداقلی از آموزش‌ها از سوی دولت به آنها داده می‌شد.

مدیر شبکه ملی فرهنگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور تاکید کرد: درجبهه‌های جنگ هرکس با نمایش میزان توانایی‌اش جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کرد بر همین اساس است که شاید بالاترین رده‌های فرماندهان سپاه، بسیجیانی بودند که با علاقمندی و خلاقیت به آن جایگاه دست یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در فضای مجازی نیز با ارائه حداقلی از آموزش‌ها زمینه‌ای فراهم می‌شود که علاقمندان با فراگیری و ورود به این عرصه، استعداد و توانایی خود را به نمایش بگذارند.

این مسئول هدف از برگزاری کارگاه انیمیشن در استان قزوین را ارائه همین آموزش‌ها جهت ارتقای سطح کیفی تولید محتوا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ما مدعی عرضه مکتب و تفکر جدید در جهان هستیم از سویی دیگر دنیا واقعا تشنه آن است این امر مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

افراسیابی با تاکید بر استقبال از ایده‌های افراد خلاق و مبتکر بیان کرد: هدف از برگزاری این‌گونه نشست‌ها، آشنا شدن با طرح‌ها و نظرات فعالان فضای سایبری استان و فراهم کردن بستر مناسب جهت عملیاتی و اجرایی شدن نظرات و ایده‌های مطلوب آنها است که در این میان دانشجویان از جمله مبتکرترین، خلاق‌ترین و موفق‌ترین افراد جامعه هستند.

وی در پایان گفت: هم اکنون در حدود ۴۰۰ خانه فرهنگ دیجیتال در سراسر کشور فعالیت دارند که شبکه ملی فرهنگ توجه ویژه‌ای به مساجد دارد بر این اساس 200 خانه‌ فرهنگ دیجیتال در کانون فرهنگی هنری مساجد مستقر هستند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان