۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین همزمانی افتتاح پارک علم و فناوری آبیک و تعویض فرماندار این شهر
کد خبر: ۱۴۴۸۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تداوم جهاد علمی با طعم سوتی خبری؛

همزمانی افتتاح پارک علم و فناوری آبیک و تعویض فرماندار این شهر

امروز نهم آبان ماه ششمین پارک علم و فناوری استان قزوین در آبیک در حالی احداث شد که...

همزمانی افتتاح پارک علم و فناوری آبیک و تعویض فرماندار این شهر
به گزارش صبح قزوین، پارک‌های علم و فناوری (Science park) به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و حلقه‌ای از زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری، شکل گرفتند.

در تعریفی دیگر، پارک علم و فناوری سازمانی است که با هدف افزایش ثروت در جامعه توسط متخصصان حرفه‌ای مدیریت می‌شود و جریان دانش و فناوری را میان دانشگاه‌ها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت می‌اندازد.

این گونه پارک‌ها از طریق مراکز رشد، سازمان‌های نوآور را تقویت کرده و فرآیندهای زایشی را تسهیل می‌کند.
 پارک‌های فناوری از اواخر دهه 50 میلادی در آمریکا ایجاد شدند و امروزه نیز در سراسر جهان وجود دارند و تعدادشان روز به روز در حال افزایش است.

20131025_100700

ایران دومین کشور  آسیا در پارک های علم و فناوری در حال حاضر در ایران 140مرکز رشد وجود دارد، که سهم استان قزوین نیز در این آمار،  با افتتاح  پارک علم وفناوری در شهرستان آبیک  به رقم 6 رسید.
ایران در آسیا بعد از کشور چین از لحاظ ساختار در خصوص شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری به عنوان دومین کشور منطقه قرار دارد.
ششمین پارک علم و فناوری استان صبح امروز 9 آبان ماه  در ساختمان شماره دو موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی در فضایی به مساحت 350 مترمربع راه اندازی شده و دارای کتابخانه، 12 اتاق اداری برای استقرار 12 شرکت دانش بنیان و آزمایشگاه است.

موسسه آموزش عالی غياث الدين جمشيد کاشانی در سال 1385 در آبیک و توسط 6 نفر از اساتید دانشگاه صنعتی شریف و یک تن از اساتید برجسته دانشگاه علامه طباطبایی تاسیس شد.

untitled

افتتاح پارک های علم فناوری در تاکستان و بوئین زهرا در آینده ای نزدیک مراسم افتتاحیه این پارک با حضور و سخنرانی  عبدالحسین داداشی فرماندار آبیک، علی رجب پور سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی  (ره) استان قزوین، بهمن مهری مدیر موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی  در سالن کنفرانش ساختمان شماره 2 موسسه کاشانی برگزار شد.
پرفسور مهری که دکترای ریاضیات کاربردی از دانشگاه ویس کانسن آمریکا دارد در این مراسم عنوان کرد: اگر کشوری بخواهد آزاد باشد باید در علم پیشرو باشد.
فرماندار آبیک نیز بر تعامل پارک علم و فناوری با صنعت تاکید نمود.
دکتر نجفی ذیل معرفی پارک های علم و فناوری و اهداف آن ها در مراسم، در حاشیه این برنامه از افتتاح دو پارک علم و فناوری دیگر در آینده ای نزدیک درشهرستان های تاکستان و بویین زهرا خبر داد.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار صبح قزوین که پارک علم و فناوری بوئین زهرا در کدام دانشگاه این شهر تاسیس خواهد شد، عنوان کرد: این پارک در دانشگاه دولتی بوئین زهرا  خواهد بود.

4388

بوئین زهرا علاوه بر دانشگاه های آزاد و پیام نور، دارای یک دانشگاه دولتی است لازم به ذکر است مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی در بهمن ماه سال 1390 با هدف تربیت و تامین بخشی از نیروهای تخصصی مورد نیاز منطقه با پیگیری نماینده پرتلاش شهرستان بوئین زهرا و آوج جناب آقای روح الله عباسپور و موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح گردید.
این مرکز با راه اندازی در دو رشته مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) فعالیت خود را آغاز نمود.
20131025_100304 این مراسم با بریدن روبان افتتاح توسط پرفسور مهری خاتمه یافت.
20131025_095510 خبری که از تعویض فرماندار آبیک در این مراسم حکایت کرد! برنامه فوق که نوید بخش تداوم جریان علمی در کشور است بدون هیچ حاشیه ای در حالی برگزاری شد که توسط چندخبرگزاری و پایگاه خبری، تحت پوشش قرار گرفت، اما در این میان خبرگزاری مهر، با اعلام عبدالحسین داداشی به عنوان فرماندار تاکستان در متن خبر خود، مرتکب اشتباهی شد که دست های صبح قزوین را از حاشیه این برنامه پر نمود.
عبدالحسین داداشی فرماندار آبیک  است و معرفی او به عنوان فرماندارتاکستان آن  هم در نخستین خط خبر، شگفتی هر مخاطب تیز بینی را بر انگیخت و این احتمال را در اذهان مطرح کرد که شاید همزمان با انتصاب عبدالرضا ترابی به عنوان مسئول مرکز رشد شهرستان آبیک دراین مراسم ، داداشی نیز از فرمانداری آبیک به جای علی اکبریان دقایقی ، فرماندار تاکستان شده است.
براستی برای مخاطب عجیب بود که فرماندار تاکستان  در مراسم افتتاحیه ای در آبیک چه می کند؟! مگر این شهر فرماندار ندارد؟! البته از کنار این اشتباه خبری  در سایه سرعت شایان ذکر این خبرگزاری در ارائه خبر می توان گذشت و می توان اصلاح  کرد که عبدالحسین داداشی فرماندار آبیک است و اکبریان دقایقی فرماندار تاکستان ودر اسم و تصویر شباهتی به هم ندارند!

untitled

برای مشاهده  این اشتباه خبری کلیک نمایید.
انتهای پیام/  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان