۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نظارت مستمر دامپزشکی قزوین بر فعاليت كشتارگاه های طيور
کد خبر: ۱۴۴۴۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ ساعت: ۹:۳۴ ↗ لینک کوتاه

حمل و نقل صحيح طیور زنده؛

نظارت مستمر دامپزشکی قزوین بر فعاليت كشتارگاه های طيور

نظارت بر كشتارگاه به عنوان يكي از مهمترين گلوگاه هاي نظارت بر تولید فرآورده های خام دامی ، همواره مورد تاكيد دامپزشكي بوده است.

نظارت مستمر دامپزشکی قزوین بر فعاليت كشتارگاه های طيور
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، رئيس اداره دامپزشكي شهرستان قزوين گفت: دقت در انجام صحيح فرايندهاي كشتار و بسته بندي طيور و نحوه توزيع صحيح محصولات توليدي و رعايت زنجيره سرد، نقش مستقيم در ميزان ماندگاري و كيفيت گوشت مرغ و آلایش آن دارد. همچنين حمل و نقل صحيح طیور زنده برای اعزام به کشتارگاه مي تواند باعث جلوگيري از انتشار بيماري هاي طيور شود.
دکتر عیسی غیاث یزدی تشریح کرد: برخي از بيماري ها نيز تنها در صورت كشتار و معاینه پس از کشتار مشاهده مي شود كه اهميت نظارت در كشتارگاه را دوچندان مي كند. بر همين اساس اداره دامپزشكي شهرستان قزوين (علاوه بر بازديدهاي مستمر و برنامه ريزي شده و يا سرزده كارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذايي) در قالب طرح نظارتي اقدام به حضور مستمر و كامل در كشتارگاه هاي طيور شهرستان نموده است، كه در اين ميان نسبت به تذكر و يا برخورد در چارچوب مقررات با متخلفين حمل دام زنده و يا ماشين هاي سردخانه دار اقدام می شود.
دکتر یزدی در پایان از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلفات بهداشتي در زمينه فرآورده های خام دامي، با اعلام مراتب به سامانه 1512، دامپزشكي را در نظارت بر بهداشت عمومي جامعه ياري نمايند.

انتهای پیام/7008

منبع: دامپزشکی قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان