۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین آرام گرفتن سومین شهید مدافع حرم قزوین در آغوش خاک
کد خبر: ۱۴۲۶۴۳ نویسنده: شیما شعبانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۶ ساعت: ۲۱:۴۴ ↗ لینک کوتاه

همزمان با ایام فاطمیه از شام بلا شهید آوردند؛

آرام گرفتن سومین شهید مدافع حرم قزوین در آغوش خاک

پیکر شهید حجت اسدی سومین شهید مدافع حرم با حضور پرشور مردم قزوین در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

آرام گرفتن سومین شهید مدافع حرم قزوین در آغوش خاک
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، پیکر مطهر شهید مدافع حرم حجت‌ اسدی طلبه بسیجی، مداح اهل‌بیت(ع) و مسئول هیئت حسین جان عصر امروز(پنج شنبه) با حضور پرشور و چشمگیر مردم ولایتمدار و جمعی از فرماندهان، بسیجیان و مسئولان استان قزوین، از آستان امامزاده اسماعیل‌(ع) تا گلزار شهدای قزوین تشییع شد.
مردم شهید پرور قزوین مسیر امامزاده اسماعیل تا گلزار شهدای قزوین را با سر دادن شعارهای «لبیک یا حسین (ع)»، «لبیک یا زینب (س)» با تابوت شهید اسدی همراهی کردند.
مردم قزوین پیکر این شهید را بر روی دستان خود تشییع و اعلام کردند که ذره ای از آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا فاصله نخواهند گرفت.


شرکت کنندگان در این مراسم اعلام کردند که شهدای مدافع حرم دانش اموختگان مکتب سرخ حسینی هستند که اجازه نمی دهند گروه های تکفیری به اهداف خود برسند.
مردم انقلابی و متدین استان قزوین نیز با حضور در مراسم تشییع شهید مدافع حرم حجت اسدی بار دیگر با شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، دست بیعت حسینی دادند و به دشمنان انقلاب اسلامی فهماندند که با کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم جهان نمی‌توانند به خواسته‌های خود در تمام عرصه‌ها برسند.
در این مراسم دانشجویان غیرایرانی مسلمان با در دست داشتن پرچم یا زینب (س) و یا زهرا (س) به ملت و شیعیان جهان نشان دادند که همچنان با ملت مظلوم جهان به ویژه ملت ایران همدل بوده و پشتیبان ولایت فقیه و رهبری هستند و در زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی فریاد عدالت را سر می‌دهند.

روشنگری شهید اسدی برای انتخابات
حجت الاسلام سید مهدی خضری در مراسم تشییع شهید حجت اسدی اظهار کرد: چه آبرویی شهید اسدی به همه ما داد زیرا شهید آبرو می دهد، این شبها شبهای غبطه است؛ شبی که خبر شهادت آقاحجت رسید خدمت یکی از اولیاءالله بودیم، از شاگردان آیت‌الله بهجت و خوشوقت، گفت شهادت برای کسانی است که واقعا خواهان شهادت باشند.
وی ادامه داد: آقاحجت در اربعین به زائران امام حسین(ع) خدمت کرد و مزد زحمات خادمی پیاده روی اربعین رو گرفت.
این دوست شهید اذعان کرد: این شهید بزرگوار زودتر از همه دوستانش به جنت الحسین رفت و خواهش ما از او این است که برای همه دوستانش جا نگه دارد؛ این شهید در وصیتنامه اش نوشته قرار ما بهشت، بعد بهشت را خط زده نوشته جنت الحسین.
وی اضافه کرد: در روایت امده است برخی ها در بهشت سالی یکبار صدای اباعبدالله را می شنوند، اما شهید اسدی مستقیم نزد اباعبدالله رفت و میهمان ایشان شد.
خضری یادآور شد: امیرالمومنان در خطبه 121 می فرمایند:"عده‌ای هستند وقتی خبر جهاد به آنها میرسد شیدا می شوند"، حجت هم ارزوی شهادت را داشت و اسمانی شد.
وی گفت: حجت ندایی را شنید که نافع هم شب عاشورا شنید؛ امروز امام ما سیدعلی هم همان نگرانی حضرت‌ زینب را دارد و حجت آن ندای حضرت ‌زینب را شنید که آیا این بچه‌ها می مانند؟ برای همین امشب مانند حبیب آمد.
دوست شهید اسدی عنوان کرد: شهید اسدی نگران ولایت بود، مبادا پرچم حجت زمین بماند، این شهید بزرگوار به من میگفت سید! هیأت ما سیصدنفر برهنه می شوند، هیچ هیأتی مثل هیأت ما سینه نمی زنند، اما از روزی که رهبری اعلام ناخرسندی خود را از اینکار اعلام کرد شهید گفت ما حرف رهبری را با جان و دل گوش می کنیم.
وی تاکید کرد: هیأت باید حجت پرور باشد و حجت ها باید بیایند و این علم را بردارند، برای شهید اسدی مهمتر از شهادت وظیفه‌اش بود.
خضری در مورد تصمیم شهید حجت در مورد انتخابات امسال گفت: یک هفته قبل از شهادت درباره انتخابات پرسیدم چه کار می کنی؟ گفت روشنگری؛ نمی دانستم چگونه میخواهد روشنگری کند، اما امروز متوجه شدم با شهادتش روشنگری کرد. 

شرکت کنندگان در این مراسم پیکر پاک شهید حجت اسدی را تا گلزار شهدا مشایعت کردند و پس از برگزاری نماز میت به امامت آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین به خاک سپرده شد.

 این شهید گرانقدر از ذاکران اهل بیت(ع)، فعالان فرهنگی قزوین و از مسئولان هیئت مذهبی عاشورا و هیئت عزاداران حسین‌ جان این شهر به‌ شمار می‌رفت که نقش پررنگی در جریانات مذهبی قزوین ایفا کرده بود.

 شهید حجت اسدی که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرمین شریفین به سوریه اعزام شده بود حین انجام ماموریت مستشاری با اصابت ترکش از ناحیه پهلو و بازو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
از این شهید بزرگوار سه فرزند 13 ساله، 6 ساله و 11 ماهه  به یادگار مانده است.



گفتنی است، مراسم شام غریبان شهید مدافع حرم حجت‌ اسدی طلبه بسیجی، مداح اهل‌بیت و مسئول هیئت حسین جان، امروز همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع‌المهدی(عج) واقع در منطقه مینودر شهر قزوین برگزار می‌شود.

همچنین مراسم صباح مزار این شهید بزرگوار از ساعت 8 صبح جمعه، هفتم اسفند ماه جاری در حسینیه شهید مطهری سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان