۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شعارهای اقتصادی برخی نامزدها، تنها کاربرد انتخاباتی دارد/ تیم اقتصادی دولت با عملکرد ضعیف خود، ضربات سنگینی بر پیکره تولید زد
کد خبر: ۱۴۲۳۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۵ ساعت: ۱۳:۳۴ ↗ لینک کوتاه

جمشید پژویان:

شعارهای اقتصادی برخی نامزدها، تنها کاربرد انتخاباتی دارد/ تیم اقتصادی دولت با عملکرد ضعیف خود، ضربات سنگینی بر پیکره تولید زد

رییس سابق شورای رقابت گفت: ما شاهد بوده ایم که تیم اقتصادی دولت با عملکرد ضعیف خود، بر پیکره تولید ملی و اقتصاد داخلی ضربات سنگین وارد کرده است و از این منظر، حضور یک تیم اقتصادی قوی و متخصص در مجلس امری الزامی است؛ موضوعی که ظاهراً برخی جریان ها هنوز از اهمیت آن غافل هستند.

 شعارهای اقتصادی برخی نامزدها، تنها کاربرد انتخاباتی دارد/ تیم اقتصادی دولت با عملکرد ضعیف خود، ضربات سنگینی بر پیکره تولید زد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، جمشید پژویان استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و رییس سابق شورای رقابت در گفتگو با فریادها گفت: مجلس شورای اسلامی باید بتواند در درجه اول معیشت مردم را بهبود ببخشد و به فکر وضعیت اقتصادی کشور باشد.

هرکس که دکترای اقتصاد دارد، کارشناس اقتصادی نیست

وی ادامه داد: لزوم حضور اقتصاددانان در بین نمایندگان مردم در مجلس، یک امر مسلم و بدیهی است اما پیش از آن باید تشخیص دهیم که چه کسی واقعاً کارشناس اقتصادی است و فضای اقتصادی ایران را می شناسد. به صرف داشتن مدرک دکترای اقتصاد توسط یک کاندیدا نمی توان حکم کرد که وی یک کارشناس مسائل اقتصادی است و میتواند نسخه های شفابخش برای معضلات اقتصادی صادر کند.

پژویان ضمن یادآوری عواقب بی توجهی دولت به تقویت اقتصاد درونی و تولید داخلی در دوسال و نیم گذشته خاطرنشان کرد: طی دوسال و نیم اخیر همه ما شاهد ضربه خوردن اقتصاد داخلی و تولید ملی بوده ایم که این امر ناشی از بی توجهی دولت به حل مشکلات موجود در راه حمایت از تولید داخل و تمرکز محض بر حل مشکلات خارجی بوده است.

وی گفت: ما شاهد بوده ایم که تیم اقتصادی دولت با عملکرد ضعیف خود، بر پیکره تولید ملی و اقتصاد داخلی ضربات سنگین وارد کرده است و از این منظر، حضور یک تیم اقتصادی قوی و متخصص در مجلس امری الزامی است؛ موضوعی که ظاهراً برخی جریان ها هنوز از اهمیت آن غافل هستند.

متاسفانه شعارهای اقتصادی، براساس موضع گیری های سیاسی تنظیم می شود

این استاد رشته اقتصاد شعارهای اقتصادی نامزدها را وابسته به مواضع سیاسی احزاب آنها دانست و تصریح کرد: به دلیل آن که دموکراسی اقتصادی در کشور ما رشد نکرده و رسانه ها در انعکاس عملکرد هر دولت در موضوع اقتصاد، غرض ورزی های سیاسی را هم دخیل می کنند، شعارها و مواضع پیشنهادی نامزدها پیش از انتخابات، صرفاً در حد شعارهای کاذب باقی می ماند و عملیاتی نمی شود.

وی تاکید کرد: به خاطر بدقولی های مکرر نمایندگان، مردم ما چشم امید از اقتصاد برداشته و مطالبه خاص و مشخصی در این زمینه ندارند. در سیستم های متداول سیاسی، اقتصاد و برنامه های نامزد ها در این موضوع، یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب برای مردم است و رأی دهندگان پس از انتخابات، با دقت نمایندگان انتخابی خود را رصد می کنند؛ بدین ترتیب، نمایندگان همواره زیر نظر مردم فعالیت کرده و می دانند که اگر در راه تحقق وعده هایشان گام برندارند، عمر سیاسی آنها نیز به سرعت تمام می شود.

پژویان در انتها افزود: در دوره های قبلی، متأسفانه شاهد آن بوده ایم که شعارها و برنامه های اقتصادی نامزدها، تنها کاربرد انتخاباتی دارد و باعث پیروزی در انتخابات می شود و پس از پیروزی، شعارهای اقتصادی فراموش و رویکردهای سیاسی جای آن را می گیرد.

انتهای پیام/7008

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان