۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دادرسی قانونمند و اخلاق محورسیاست دستگاه قضایی است
کد خبر: ۱۴۲۳۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۵ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

دادرسی قانونمند و اخلاق محورسیاست دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان قزوین سیاست دستگاه قضا بر دادرسی قانونمند و اخلاق محور است تا این فرایند به احقاق حق مبتنی بر کسب رضایت مردم منجر شود.

دادرسی قانونمند و اخلاق محورسیاست دستگاه قضایی است
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، جمال انصاری در حاشیه بازدید از دادگستری شهرستان تاکستان و نشست با کارکنان و قضات این حوزه قضایی بیان داشت: امروز توفیق پیدا کردیم خدمت شما عزیزان باشیم، لازم است از خدمات و تلاش های شما عزیزان تشکر کنیم.

وی ادامه داد: کار در دستگاه قضایی با فراز و نشیب های خدمتی خاصی همراه است چراکه مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی را کسانی تشکیل می دهند که به دلیل تضییع حقوقشان ناچار احقاق حق خویش را در داوری قانون پیگیری می کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در نتیجه مراجعه کنندگان دستگاه قضا به لحاظ شرایط روحی در وضعیتی هستند که لازم است همکاران ما با دقت بیشتری با آنها مواجه شوند تا بتوانیم در بستری آرام جریان دادرسی را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: دستگاه قضای فارغ در رسیدگی به پرونده ها به هیچ وجه مسائل حاشیه ای را مورد توجه قرار نداده و نمی دهد چراکه دادرسی باید در چارچوب قانون پیگیری شود و قطع یقین یکی از طرفین پرونده به حق بوده و رأی دادگاه بر علیه فرد محکوم صادر می شود.

انصاری عنوان کرد: احقاق حق در جریان دادرسی نمی تواند منجر به رضایت هر دو طرف شود چراکه یکی از طرفین دعوی به حق است و طرف دیگر باید به حق طرف دیگر تمکین کند ولی آنچه مهم است این است که این فرایند دادرسی باید در فضایی آرام، قانونمند و مبتنی بر اخلاق اسلامی دنبال شود.

وی افزود: سیاست دستگاه قضا بر دادرسی قانونمند و اخلاق محور است تا این فرایند به احقاق حق مبتنی بر کسب رضایت مردم منجر شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به برگزاری انتخابات اظهارداشت: هفتم اسفند ماه روز برگزاری دو انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا در انتخابات جایگاه مستقل و نظارتی دارد چراکه علیرغم مهم بودن نتیجه انتخابات، آنچه برای ما اهمیت، اولویت و برجستگی دارد؛ حضور پرشور و نشاط مردم در پای صندوق های رأی است.

انصاری توضیح داد: شور انتخاباتی و مجموع آراء و مشارکت بالای مردم بیش از پیش برای ما اهمیت دارد چراکه نظام ما مبتنی بر رأی مردم بوده و این اتکاء مردمی پشتوانه اساسی نظام در برابر دشمنان و حرکت نظام اسلامی است.

وی اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر تأکید دارند از این رو وظیفه همه ماست که برای ایجاد شور انتخاباتی و مشارکت بالای مردمی بیش از پیش تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تأکید کرد: صیانت از رأی مردم و مراقبت از مجریان و کاندیداها از وظایف همه ماست چراکه هدف تمامی دستگاه ها برگزاری انتخاباتی پرشور در اجرا و آرام به لحاظ امنیتی است.

وی خاطرنشان کرد: باید از کسانی که از فیلترهای قانونی انتخابات عبور کردند، دفاع کنیم چراکه اصل برای ما مشارکت مردمی است و این مهم برای ما اهمیت بالایی دارد.

انصاری یادآورشد: همه باید تلاش کنند تا بستر و فضای مناسب را برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه را بیش از پیش فراهم کنند.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در خصوص وضعیت دستگاه قضا در این شهرستان و نقاط قوت و برخی کاستی ها توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/7008

منبع: دادگستری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان