۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تعطیلی کارخانه سیمان آبیک برای کمک به کاهش ریزگردها
کد خبر: ۱۴۱۹۹۸ نویسنده: رضا گروسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۱۶:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خبر داد:

تعطیلی کارخانه سیمان آبیک برای کمک به کاهش ریزگردها

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: کارخانه سیمان آبیک برای کمک به کاهش ریزگردها تعطیل شده است و با برنامه ریزی‌های انجام شده می توان با تغییر سوخت نیروگاه شهید رجایی مشکل ریزگردها را حل کرد.

تعطیلی کارخانه سیمان آبیک برای کمک به کاهش ریزگردها
رضا گروسی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره علت غبارآلود بودن هوای استان اظهار کرد: منشاء این ریزگردها مربوط به قسمت جنوب استان خوزستان و کشورهای عراق، کویت و عربستان است.
وی در ادامه بیان کرد: ریزگردها آسمان نقاط مختلف استان را تحت تاثیر قرار داده و از ساعت 10 صبح امروز(سه شنبه) با وزش باد غلضت ریزگردها بیشتر شده است.
 این مسئول گفت: دشت الله آباد بويين زهرا و آلاینده‌های نيروگاه شهيد رجايی ریزگردهای که از روز گذشته آسمان استان را فرا گرفته تشدید کرده است. 
وی ادامه داد: کارخانه سیمان آبیک برای کمک به کاهش ریزگردها تعطیل شده است و با برنامه ریزی‌های انجام شده می‌توان با تغییر سوخت نیروگاه شهید رجایی مشکل ریزگردها را حل کرد.
گروسی افزود: با کاهش و یا تغییر جهت وزش باد به شمال غربی از روز چهارشنبه ریزگردها از استان خارج می‌شوند.
وی با اشاره به وضعیت پایش هوا در استان ابراز کرد: هم اکنون براساس گزارش ایستگاه شاخص کیفیت هوا 190pm است و این هوا برای تمام افراد ناسالم و در مرز هشدار قرار داریم. 
این مسئول با بیان اینکه استاندارد گرد و غبار در هوا 100pm است، یادآور شد: گردوغبار کیفیت هوای قزوین را کاهش داده و برای افراد حساس ازجمله بیماران قلبی و ریوی، کهنسالان و کودکان ناسالم است.
وی اضافه کرد: به دلیل بالا بودن میزان آلاینده‌ها طی ابلاغیه‌ای به آموزش و پرورش، امروز در کلیه مدارس استان زنگ ورزش لغو شد.
مدیرکل مدیریت بحران در استان در پایان از اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و اوژانس استان در مواقع بحران برای کمک به مردم خبر داد و توصیه کرد: گروه‌های حساس، افراد مسن، بیماران قلبی و ریوی از فعالیت طولانی در محیط باز اجتناب کنند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان