۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین وزیر گناه را به گردنِ ترسِ «شجاعت» انداخت / سخنگوی دولت بی‌خبر بود
کد خبر: ۱۴۱۸۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۱۲:۵۶ ↗ لینک کوتاه

وقتی مصوبه کنگره مهمترین اجرای جشنواره موسیقی فجر را لغو می‌کند

وزیر گناه را به گردنِ ترسِ «شجاعت» انداخت / سخنگوی دولت بی‌خبر بود

لغو شدنِ مهمترین اجرای سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر از دید وزیر ارشاد تقصیر محافظه کار بودنِ شجاعت حسین‌خان بوده و سخنگوی دولت هم در این باره کلا بی‌اطلاع بود.

وزیر گناه را به گردنِ ترسِ «شجاعت» انداخت / سخنگوی دولت بی‌خبر بود
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، مهمترین خبرِ سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر، شاید آمدن «شجاعت حسین‌خان» به ایران و اجرا در قالب جشنواره بود. خبری که اگر عملی می‌شد می‌توانست نقطه‌ی اوجی برای جشنواره باشد. اما درست در روزی که غروبش قرار بود «شجاعت حسین‌خان» به اجرای برنامه بپردازد، خبرِ لغو این اجرا منتشر شد.

در همان زمان شایعه‌هایی به گوش رسید که اصلا قرار بر آمدنِ شجاعت حسین‌خان به ایران نبوده و این هنرمند هرگز چنین قصدی نداشته است و مسئولان جشنواره از نام او برای بازی‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای استفاده کرده‌اند.

اما از طرف دیگر مسئولان جشنواره علت نیامدنِ شجاعت حسین‌خان به ایران را مصوبه‌ی اخیر کنگره‌ی امریکا می‌دانند، مصوبه‌ای که براساس آن کسانی که طی پنج سال گذشته به کشورهایی مانند ایران، سودان، سوریه یا عراق سفر کرده‌اند، بدون روادید نمی‌توانند واردِ ایالات متحده آمریکا شوند.

اگر صحبت‌های مسئولان جشنواره موسیقی فجر را درست تلقی کنیم؛ یعنی شجاعت حسین‌خان برای این که بتواند بدون ویزا به امریکا برود و برای این که مصوبه‌ی کنگره امریکا دامن‌گیر او و اجراهایش در امریکا نشود، قید آمدن به ایران را زده است.

در خبرها آمده بود که برای مصوبه کنگره امریکا استثناهایی هم وجود دارد که از جمله خبرنگاران و کسانی که بعد از برجام سفرهای تجاری مشروع به ایران داشته باشند؛ شامل حال مصوبه‌ی کنگره‌ی امریکا نمی‌شوند. پس از تصویب این طرح بود که مسئولان دولت ایران اعلام کردند که دولت امریکا تضمین لازم را داده که این طرح مشکل خاصی برای ایران ایجاد نکند. بسیاری از مردم هم حرف‌های دولتمردان ایران را باور کردند، اما...

اما سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر خلافِ وعده‌های امریکا را نشان داد و مهمترین اجرای این جشنواره به دلیل مصوبه کنگره، لغو شد.

در این میان واکنش مسئولان دولتی نسبت به این اتفاق جالب بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره به خبرنگار تسنیم می‌گوید: شجاعت حسین‌خان خیلی محافظه کار است که مصوبه‌ی کنگره او را از سفر به ایران بازداشته است.

یعنی از نظر علی جنتی مقصرِ نیامدنِ شجاعت حسین‌خان به ایران، خود او و محافظه کار بودنش بوده است.

البته واکنش محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت به این مسئله جالب‌تر بود. در پایان مراسم اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر، وقتی خبرنگار تسنیم از نوبخت می‌پرسد که چرا مصوبه امریکا یکی از مهمترین اجراهای جشنواره را لغو کرد؟ نوبخت می‌گوید: در این باره اطلاعی ندارم.

نوبخت پاسخ به این پرسش را به یکی از همراهانش محول می‌کند و به او می‌گوید اگر در این باره اطلاعی دارید در اختیار خبرنگار بگذارید.

به هر روی فارغ از این که دولت امریکا چه قولی به مسئولان ایرانی داده و فارغ از این که مسئولان دولت ایران مصوبه کنگره را کاغذپاره می‌دانند یا نه، و فارغ از این که سخنگوی دولت از مصوبه‌ی امریکا و تاثیرش بر حوزه‌های مختلف با خبر هست یا خیر؛ باید بدانیم که همین کاغذ پاره‌ی کنگره امریکا مهمترین اجرای سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر را لغو کرد.

انتهای پیام/7008

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان