۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سیمای شهری باید احیاگر هویت فرهنگی و تاریخی در اذهان عمومی باشد
کد خبر: ۱۳۹۳۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ساعت: ۱۶:۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

سیمای شهری باید احیاگر هویت فرهنگی و تاریخی در اذهان عمومی باشد

استاندار قزوین در دوازدهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری ابراز کرد: سیمای شهری باید احیاگر هویت فرهنگی و تاریخی در ذهن شهروندان باشد.

سیمای شهری باید احیاگر هویت فرهنگی و تاریخی در اذهان عمومی باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، فریدون همتی در همایش ملی شهر و سیمای شهری که صبح امروز در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد؛ ابراز کرد: از سال 84 تا به امسال که این همایش به صورت مداوم برگزار شده است، محورها و موضوعات خوبی برای آن درنظر گرفته شده که همیشه مورد نیاز شهرها است.
وی در ادامه اضافه کرد: با اضافه شدن موضوعات جدید به این همایش در سال‌های مختلف، نباید از موضوعات گذشته غفلت کرد زیرا موضوعات همایش‌های گذشته همچنان مورد نیاز شهرهای اسلامی است.
استاندار قزوین تاکید کرد: موضوعات در نظر گرفته شده برای این دوازده همایش باید به مرحله طراحی و اجرا برسد تا آثار آن در زندگی شهری دیده شود و برای اجرای تمام موضوعات مطرح شده، می‌بایست معماری کهن و اسلامی را مورد توجه قرار داد.
همتی خاطر نشان کرد: شهروندان نیازمند شهری تمیز، پویا، زیبا، چشم نواز و برخوردار از مولفه‌های بومی و فرهنگی هستند در حالی که امروزه به هم‌ریختگی بخشی از موضوعات شهری است.
وی تبیین و هماهنگی میان بافت قدیمی با بافت جدید شهری را مهم تلقی کرد و افزود: بافت قدیم به عنوان نمونه‎ای از گذشته فرهنگی یک شهر باید در کنار بافت جدید قرار گیرد تا نسل جدید از آن استفاده کنند.
این مسئول استان یادآور شد: سیمای شهری باید نشان دهنده هویت فرهنگی و تاریخی آن شهر باشد.
همتی خطاب به شهرداری قزوین گفت: مردم باید در تصمیم‌گیری شهری مشارکت داشته باشند بنابراین باید فضایی برای ارائه پیشنهادات و ارائه مشکلات وجود داشته باشد و همچنین این فضا به گونه‌ای سازمان‌دهی شود که مردم شاهد اجرای پیشنهادات خود باشند.
وی در پایان اظهار کرد: مشارکت مردمی در موضوعات شهری می‌تواند تاثیرات به سزایی در بهبود کیفیت زندگی شهری داشته باشد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان