۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تاسیس دانشگاه قرآنی با کمک خیرین/ جامعه القرآن الکریم ۸۰۰ شعبه در کشور دارد
کد خبر: ۱۳۸۷۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

موسس و رئیس جامعه القرآن کشور خبر داد

تاسیس دانشگاه قرآنی با کمک خیرین/ جامعه القرآن الکریم ۸۰۰ شعبه در کشور دارد

موسس و رئیس جامعه القرآن کشور از تاسیس دانشگاه قرآنی با کمک خیرین در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تاسیس دانشگاه قرآنی با کمک خیرین/ جامعه القرآن الکریم ۸۰۰ شعبه در کشور دارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی شب گذشته در همایش بزرگ قرآنی که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کسانی‌که قرآن را در دوران پیش از دبستان یاد بگیرند می‌توانند تا آخر عمر قرآن را بدون اشتباه بخوانند.
وی افزود: برای جامعه دینی و اسلامی ما شایسته نیست که دانشجویانش پس از 12 سال تحصیل نتوانند روخوانی قرآن را صحیح بخوانند چنین کسی از درک معنای قرآن نیز ناتوان خواهد بود و باب معرفت الله به رویش بسته است.

موسس و رئیس جامعه القرآن کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر موسسه جامعة القرآن دارای 70 مدرسه و بیش از 200 پیش دبستانی است همچنین به زودی به کمک خیرین دانشگاهی نیز تاسیس خواهیم کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: کودکانی که قرآن را در پیش دبستانی یاد بگیرند بهترین دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی خواهند بود چرا که تجربه نشان می‌دهد پس از ورود به مدرسه مسلط شدن به روخوانی قرآن بسیار دشوار است.

طباطبایی تصریح کرد: ابوعلی سینا که یکی از نوابغ ما به شمار می‌آیند در مقدمه یکی از کتاب‌های خود اینگونه فرموده که من از کودکی وارد مکتب‌خانه شدم و 3 سال در آنجا بودم و طوری به قرآن مسلط شدم که مایه شگفتی دیگران شد و سپس به فراگیری علوم دیگر پرداختم به طوریکه در 16 سالگی از بزرگ‌ترین طبیبان در منطقه خود بودم و این از برکت قرآن است.

وی در ادامه تاکید کرد: پیش از ورود به مدرسه کودکان باید روخوانی جزء 29 و 30 قرآن را یاد بگیرند زیرا قلب آنها همچون زمین بایری می‌ماند که هر چه در آن بکاریم همان رشد می‌کند بنابراین بهتر است اولین مطالبی که می‌آموزند آیات نورانی قرآن باشد.

موسس و رئیس جامعة القرآن کشور با اشاره به اهمیت نقش والدین در پرورش استعداد کودکان بیان کرد: سید محمد حسین طباطبایی نیز از همان دوران کودکی علاقه خاصی به مطالعه تفسیر داشت و با علاقه و شوق فراوان مفاهیمی که از قرآن آموخته بود برای خواهران و کودکان فامیل بیان می‌کرد و حتی با سخنرانی در برخی مجالس موجب شگفتی بزگترها می‌شد.

وی عنوان کرد: با مشاهده چنین توانایی ما نیز با فراهم کردن بستر و شرایط لازم همچنین تشویق او زمینه شکوفایی استعدادش مهیا کردیم شما نیز به فرزندان علاقمند خود مجال ظهور استعدادهایش را دهید.

طباطبایی ادامه داد: برای گسترش فعالیت‌های قرآنی با تربیت معلمان و سفر به شهرهای مختلف برای تبلیغ برنامه‌های قرآنی تلاش کردیم و با دست خالی موسسه‌ای را تاسیس کردیم که اکنون 800 شعبه در سراسر کشور دارد.

رییس موسسه جامعه القرآن کشور عنوان کرد: همچنین کتاب‌های زیادی تالیف کردیم که به چند زبان زنده دنیا ترجمه شده است در حال حاضر 40 کتاب به زبان‌های دیگر ترجمه شده است به طوری که میزان تقاضای یکی از ایالات امریکا نسبت به خرید کتاب بیش از استان قزوین است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان قزوین نیز باید مردم، مسئولین و خیرین همکاری و مشارکت داشته باشند تا کودکان که در واقع از نعمت‌های الهی هستند با معارف قرآنی آشنا شوند.

طباطبایی در پایان گفت: بهترین تربیت، تربیت قرآنی و اسلام است و امیدواریم خانواده‌ها نیز بیش از پیش نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام سید محمد حسین طباطبایی، قائم مقام موسسه جامعه القرآن الکریم اظهار کرد: باید از سنین خردسالی از ظرفیت و توانایی که خداوند به انسان‌‌ها بخشیده همچنین از روش‌های مفید و کارآمد برای آشنایی کودکان با معارف قرآنی بهره گرفت.
وی افزود: مهم‌ترین عامل یادگیری فرزندان خانواده است از این رو اگر خانواده‌ای علاقمند بوده و به خواندن منظم قرآن اهتمام ورزند همچنین فرزند خود را برای شرکت در کلاس‌های قرآنی تشویق کنند بسیار موثر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: قزوین شهری با مردم متدین و قرآنی است و دارای استعدادهای بسیار زیاد است که برای این خانواده‌ها و فرزندان مستعد آنها آرزوی موفقیت دارم.

قائم مقام موسسه جامعه القرآن الکریم با تاکید بر احترام به والدین ادامه داد: در قرآن کریم به دفعات به این نکته مهم اشاره شده به طوری که پس از عبادت خدای یکتا و اعتقاد به او بحث احترام به والدین مطرح شده که نشان دهنده اهمیت توجه به والدین است.

وی اضافه کرد: اما نکته مهم دیگر این است که والدین به عنوان الگوی فرزندان با اعمال و رفتار خود به فرزندان خود یاد می‌دهند که چگونه با بزرگترها رفتار کنند.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به آیه الا بذکرالله تطمئن القلوب گفت: یاد خدا و ذکر او موجب آرامش دل هاست که نباید از این اصل مهم در زندگی غافل شد.

وی در پایان با اشاره به استفاده از اینترنت و تکنولوژی روز در فراگیری علوم قرآنی گفت: استفاه درست و مناسب از این ابزار البته با رعایت شرایط می‌تواند مفید باشد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان