۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اکران ۳۳ فیلم در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان قزوین
کد خبر: ۱۳۸۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ساعت: ۱۳:۳۷ ↗ لینک کوتاه

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد

اکران ۳۳ فیلم در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان قزوین

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان قزوین از اکران ۳۳ فیلم جشنواره فیلم رشد در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد.

اکران ۳۳ فیلم در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، خیراله رحمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزشی-تربیتی رشد که در سالن جلسات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: براساس سیاست‌های جدید حوزه تعلیم و تربیت مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فیلمسازی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: رویکرد آموزش و پرورش استفاده از رسانه‌های تصویری برای یادگیری و یاددهی است و این جشنواره برای اینکه پیام صلح و دوستی را در سراسر دنیا القا کند به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: این جشنواره در استان قزوین همزمان با ده استان دیگر برگزار می‌شود و هدف آن شناسایی استعدادهای فیلمسازی در بین همکاران فرهنگی، دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی ادامه داد: با برگزاری فیلم رشد در مدارس و کلاس‌های درس می‌توانیم از زبان گویای فیلم برای انتقال مفاهیم تربیتی استفاده کنیم.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه 99 درصد زمان در کلاس‌های درس صرف حس شنوایی می‌شد و معلمان عموما متکلم وحده بودند.

وی اضافه کرد: امروز بر اساس سیاست‌های جدید به دنبال ایجاد فضایی مناسب برای بهره‌گیری از رسانه‌های تصویری هستیم تا پیام تربیتی را به دانش‌آموزان منتقل کنیم.

رحمانی عنوان کرد: فیلم‌های این جشنواره در 14 منطقه آموزش و پرورش استان با 33 فیلم در 390 واحد آموزشی که دارای سالن نمایش و امکانات لازم هستند همچنین در 21 سالن نمایش سایر دستگاه‌های اجرایی اکران می‌شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل 154 هزار دانش‌آموز در کنار اولیای خود به تماشای این فیلم‌ها خواهند نشست.

این مسئول بیان کرد: این فیلم‌ها برگزیده‌ای از فیلم‌های ساخته شده توسط دانش‌آموزان، معلمان و دانشجو معلمان می‌باشند.

وی تصریح کرد: این 33 فیلم از کشورهای مختلفی همچون فرانسه، آلمان، ژاپن، روسیه، چین و سوییس به این جشنواره راه یافته‌اند و در بخش فیلم داستانی کوتاه و بلند، مستند، مستند علمی، پویا نمایی و انیمیشن هستند.

رحمانی خاطرنشان کرد: فیلم‌های جشنواره به لحاظ کمی و کیفی از رشد قابل توجهی برخوردار هستند و با برنامه‌ریزی های صورت گرفته 300 درصد رشد اکران فیلم‌ها را داشتیم.

وی در پایان گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره در قزوین و مراسم اختتامیه آن در روز شنبه و در شهرستان تاکستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان