۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین برنامه‌های صدا و سیما با محوریت تقویت هویت استانی تولید شوند
کد خبر: ۱۳۷۸۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

برنامه‌های صدا و سیما با محوریت تقویت هویت استانی تولید شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: صدا و سیما برنامه‌هایی بومی و با محوریت تقویت هویت استانی تولید نماید.

برنامه‌های صدا و سیما با محوریت تقویت هویت استانی تولید شوند
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: هر چند صدا و سیمای مراکز استان‌ها فرزند رسانه ملی هستند، اما باید تلاش کنند تا برنامه‌هایی بومی و با محوریت تقویت هویت استانی تولید نمایند.
وی در این خصوص ادامه داد: صدا و سیمای مرکز قزوین تولیداتی در این حوزه داشته، اما همچنان زمینه‌های بسیار زیادی در استان برای پرداختن به موضوعات بومی و تقویت هویت استانی وجود دارد؛ هر چند باید توجه شود تا کار در این حوزه با نگاه‌های ناسیونالیستی آمیخته نشود.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که اگر رسانه ملی با نگاه‌های کلان به مسائل جهان نگاه کند، می‌تواند رسالتش را به خوبی انجام دهد، خاطرنشان کرد: انعکاس مظلومیت‌ها و مصیبت‌های مردم مظلوم و مستضعف منطقه و جهان یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های رسانه ملی به شمار می‌آید که با نگاه کلان می‌توان صدای مظلومیت آن‌ها را به جهان منتقل کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که رسانه ملی گرد مظلومیت را از چهره مظلومان عالم پاک کرد، افزود: در انعکاس مظلومیت مظلومان عالم نباید نگاه دینی داشت و اگر غیر مسلمانی (مانند ایزدی‌های عراق) هم تحت ظلم قرار داشت، باید صدای مظلومیت او را به جهان منتقل کرد.

سریال کیمیا به خوبی وقایع انقلاب را به تصویر کشیده است


وی به برخی از تولیدات ارزشمند رسانه ملی اشاره و تأکید کرد: سریال کیمیا از جمله سریال‌هایی است که به خوبی وقایع دوران پیش و پس از انقلاب را برای نسل جوانی که آن دوران را ندیده‌اند به تصویر کشیده و این رویکرد باید در صدا و سیما تقویت شود.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: این مطلب درست است که باید تلاش کنیم تا مردم به سمت شبکه‌های معاند خارجی سوق پیدا نکنند، اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که حفظ ارزش‌های دینی، معیارها و ملاک‌ها در اولویت است و نباید هدفمان را فراموش کنی

دهه فجر فرصتی برای تبیین آرمان‌های نظام و امام


در ابتدای این دیدار ابوالفضل معصومی فر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین به تشریح برخی از برنامه‌های این سازمان پرداخت و اظهار کرد: رسانه ملی بنا بر نیاز جامعه طی 10 تا 15 سال گذشته شبکه‌های مختلفی را راه اندازی کرده و این شبکه‌ها تا حد زیادی توانسته‌اند به نیازهای جامعه پاسخ دهند.
وی ادامه داد: در راستای همین سیاست، شبکه‌های استانی نیز توسعه پیدا کرد و در حال حاضر تمامی استان‌ها از شبکه استانی بهره‌مند هستند و تلاش می‌کنند بر اساس نیاز مخاطبان تولید برنامه داشته باشند تا مردم گرایش به شبکه‌های خارجی پیدا نکنند.
این مسئول با تأکید بر این‌که سلایق مردم بسیار متنوع و متکثر است، خاطرنشان کرد: این‌که بتوانیم پاسخگوی همه نیازهای مردم با سلایق متنوع و متکثر باشیم کار دشواری است اما تلاش می‌کنیم با حفظ تعادل در ایده آل‌های مخاطبان، پاسخ گوی نیازهای آن‌ها باشیم.
معصومی فر ادامه داد: ایام دهه فجر فرصتی برای ایجاد فضای جشن و شادی در استان است و باید از این فرصت برای تبیین آرمان‌های انقلاب و امام برای عموم مردم به‌ویژه نسل جوان استفاده کرد و برنامه‌های متنوع و بسیاری خوبی در این ایام تولید شده است.
حجت‌الاسلام مهدی احمدی، مسئول گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیمای مرکز قزوین هم در این دیدار اظهار کرد: بسیج صدا و سیمای مرکز قزوین با هدف تقویت آرمان‌های نظام و جایگاه رهبری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های زیادی را تولید کرده و تولیدات در این حوزه نسبت به سال گذشته 4 برابر افزایش کمی داشته است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان