۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین توزیع مکمل ورزشی در عطاری‌ها به هیچ وجه مجاز نیست
کد خبر: ۱۳۷۴۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مقام مسئول سازمان غذا و دارو:

توزیع مکمل ورزشی در عطاری‌ها به هیچ وجه مجاز نیست

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: مکمل ورزشی فقط باید در داروخانه ها توزیع شود و توزیع آن در فروشگاه های ورزشی و عطاری ها غیر مجاز است.

توزیع مکمل ورزشی در عطاری‌ها به هیچ وجه مجاز نیست
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، امیر حسین جمشیدی، افزود: برای عرضه هر دسته از فرآورده های سلامت، مکان مشخصی تعیین و مجوز برای آن صادر شده است؛ بنابراین داروهای طبیعی و مکمل ها و همچنین داروهای سنتی و شیمیایی فقط باید در داروخانه ها، فروخته شود.

وی تصریح کرد: برخی اماکن مانند عطاری ها مبادرت به فروش داروهای طبیعی و شیمیایی می کنند که این مساله از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تخلف به شمار می آید.

جمشیدی اظهار کرد: پخش داروها فقط از طریق شرکت های پخش مجاز به داروخانه ها توزیع می شود و شرکت های پخش نیز برای دریافت مجوز باید مراحل زیادی را طی کنند تا مجوزهای قانونی را بگیرند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های سلامت بر عهده سازمان غذا و دارو است به ویژه اینکه در تمام استان ها، معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی ، بازرسی ها را انجام می دهند و این مراکز شامل عطاری ها نیز هست اما متاسفانه برخی از آنها اقدام به عرضه مکمل های ورزشی می کنند که به هیچ وجه مجاز نیستند.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان