۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مجلس خبرگان بازوی پرتوان رهبری و نظام / آیت الله جنتی به هیچ دستگاهی باج نمی دهد
کد خبر: ۱۳۵۱۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۶:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

مجلس خبرگان بازوی پرتوان رهبری و نظام / آیت الله جنتی به هیچ دستگاهی باج نمی دهد

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان وظایف مستقلی دارد و بازوی پرتوان رهبری و نظام است.

مجلس خبرگان بازوی پرتوان رهبری و نظام / آیت الله جنتی به هیچ دستگاهی باج نمی دهد
به گزارش صبح قزوین آیت‌الله علی اسلامی در نشست خبری که ظهر امروز در دفتر وی برگزار شد، ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر اظهار کرد: تبیین و روشنگری‌ از ضروریات بشریت است که باید طبق دستورات دین و آیات و روایات به آن عمل کند.

وی افزود: نتیجه روشنگری، تبیین و آگاهی‌بخشی به جامعه و مردم از ضروریات است و جزو اموری است که مانند امور ذاتی تفکیک‌پذیر نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: خرما را نمی‌توان از حلاوت و شیرینی جدا کرد اگر شیرینی و حلاوت از خرما جدا شود دیگر آنچه می‌ماند خرما نیست؛ مفروض از خرما این است که حلاوت و شیرینی جزو ذات است و امر ذاتی تفکیک‌پذیر از آن موجود نیست.

اسلامی گفت: بیان، تبیین، روشنگری و ارائه اخبار و افکار به جامعه جزو ضروریات است مانند ذات تفکیک نمی‌پذیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به گونه‌ای در مجلس خبرگان انجام وظیفه کرده‌ام که در این راستا موفق بوده و به نظر برخی از مسئولان نظام کار برجسته‌ای صورت گرفته است.

اسلامی با اشاره به ارزش انتخابات ادامه داد: در این راستا ملت باید تجلی اراده داشته باشند و اراده در انتخابات نیز متجلی و بروز پیدا می‌کند، اگر اراده خاموش شود، مردم صیقلی و آشکار نشده و بروز افکار و ظهور اندیشه تحقق پیدا نمی‌کند.

این مسئول مطرح کرد: بیش از 30 مورد بعد از انقلاب در ایران انتخابات برگزار شده و مردم در آن نیز به حمد و قوه الهی شرکت کرده‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس خبرگان ویژگی خاص خودش را دارد، تصریح کرد: این مجلس آنقدر مهم است که مقررات قوای سه‌گانه برای او جاری نیست.

اسلامی با بیان اینکه رهبری در رأس قوا و نهادها قرار دارد، اضافه کرد: مجلس خبرگان نیز در ارتباط با رهبری جایگاه رفیعی دارد و تا کنون که چهار دوره از آن گذشته و اسفند ماه سال جاری نیز دوره پنجم آن شروع می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه مجلس خبرگان وظایف مستقلی دارد و بازوی پرتوان رهبری و نظام است، عنوان کرد: در انتخابات مجلس خبرگان مردم باید 88 نفر را به عنوان نماینده در این مجلس انتخاب کنند که در سال جاری 2 نماینده در کرج و البرز اضافه شده‌اند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شورای نگهبان در قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی جایگاه خاصی دارد چراکه وظیفه آن بررسی، رد یا تأیید صلاحیت نامزدها است و اگر افرادی در این مورد اعتراضی داشته باشند، می‌توانند تا 27 بهمن ماه جاری اعتراض خود را اعلام کنند.

اسلامی خاطرنشان کرد: تأیید و رد صلاحیت‌های کاندیداها بر اساس معیار و ملاک‌هایی که شورای نگهبان در اختیار دارد، صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به عزل و نصب‌های اخیر استان قزوین افزود: به طور کلی مدیریت‌ها تعریف شده است و هر مدیری وظایفی در قبال مسئولیتی را که برعهده او گذاشته می‌شود باید جامه عمل بپوشاند.

وی ضمن بیان خاطره ای از مقام معظم رهبری گفت: ایشان دو فرد را جز افراد بی بدیل می دانست یکی آیت الله مشکینی و دیگری آیت الله جنتی بود.
اسلامی در ادامه افزود: آیت الله جنتی در بررسی صلاحیت های نامزدها طبق قانون عمل نموده و به هیچ شخص و دستگاهی باج نمی دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تشریح کرد: تغییر مدیران در اختیار مسئولان دولتی است اما زیباست قبل از انتصاب باید از افکار و تجربیات دلسوزانه فرهیختگان جامعه به خصوص نظریات نماینده ولی فقیه در استان استفاده کنند و در این راستا بنده نیز به مسئولان استان تذکر داده ام.

وی در پایان به ذکر نقش خود در کنار آیت الله شالی در بهبوهه انقلاب و بیان فعالیت ها پرداخت.

انتهای پیام/1001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان