۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عنصر اصلی در اثربخشی برنامه‌ها، نیروی انسانی فعال و متخصص است
کد خبر: ۱۳۰۲۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون کمیسون‌های شورای عالی آموزش و پرورش کشور:

عنصر اصلی در اثربخشی برنامه‌ها، نیروی انسانی فعال و متخصص است

معاون کمیسون‌های شورای عالی آموزش و پرورش کشور گفت: داشتن برنامه و محتوای مناسب، سازمان و نیروی انسانی کارآمد و توانا سه عامل مهم اثر بخشی برنامه‌ها است همچنین معتقدم ستون اصلی و عنصر تاثیر گذار در موارد یاد شده، نیروی انسانی است.

عنصر اصلی در اثربخشی برنامه‌ها، نیروی انسانی فعال و متخصص است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، نشست تخصصی رابطان شورای عالی آموزش و پرورش استان با حضور احمد عابدینی، معاون کمیسون‌های شورای عالی آموزش و پرورش کشور در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

احمدی عابدینی، معاون کمیسون‌های شورای عالی آموزش و پرورش کشور در این جلسه اظهار کرد: انتخاب رابطین یا به عبارتی نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در مناطق از اقدامات ارزشمندی است که در قزوین به عنوان دومین استان در کشور انجام شد.

عابدینی خاطرنشان کرد: داشتن برنامه و محتوای مناسب، نظام و سازمان کارآمد و نیروی انسانی سه عامل مهم و کلیدی در اثر بخشی برنامه‌ها است که باعث کاهش مشکلات سازمان‌ها می‌شود همچنین معتقدم ستون اصلی و عنصر تاثیر گذار در موارد یاد شده، نیروی انسانی است.

معاون کمیسون‌های شورای عالی آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: بدون برنامه سیستم از کارایی مطلوبی برخوردار نخواهد بود بر این اساس آموزش و پرورش به این واقعیت رسید که بدون مشخص کردن چشم انداز نمی‌توان به اهداف تعیین شده رسید لذا با تلاش 9 ساله صاحب نظران و نخبگان سند چشم انداز تدوین شد.

وی عنوان کرد: پس از تدوین سند تحول بنیادین گرایش به سوی برنامه محوری و حرکت بر اساس ارزش‌ها و اصول در حال نهادینه شدن است چراکه یکی از نواقص اصلی که مربوط به بحث فرهنگسازی است حرکت و عمل حول برنامه‌های تدوین شده می‌باشد که اهتمام ویژه‌ای می‌طلبد.

عابدینی بیان کرد: مدیریت نیروی انسانی از مهم‌ترین وظایف مدیران است زیرا داشتن نیروی انسانی فعال، متخصص و دارای فن و مهارت در حوزه مربوطه موجب تدوین برنامه‌های مناسب و ایجاد سیستم پویا و کارآمد می‌شود.

معاون کمیسون‌های شورای عالی آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقودی که باید در فرهنگ سازمانی مورد توجه قرار گیرد انتخاب و بها دادن به نیروی انسانی توانمند، حمایت، پشتیبانی و واگذاری مسئولیت‌ها به آنهاست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین افتخار یک مدیر انتخاب مجموعه توانمند و فعال است، عنوان کرد: تنها افتخار کردن به تاریخ گذشتگان کافی نیست بلکه باید به دنبال افتخار آفرینی بوده و آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

عابدینی یادآور شد: در این برهه از زمان قدرت بیان، استدلال و گفتمان سازی به جنگ و خشونت و خونریزی غلبه کرده که نشان از نقش برجسته انسان‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش، وظایف و ساختار آن بیان کرد: هیچ یک از مقررات آموزش و پرورش کشور که به وظایف شورای عالی مرتبط است قبل از تصویب در شورا رسمیت ندارد.

معاون کمیسون‌های شورای عالی آموزش و پرورش کشور با اشاره به ساختار شورای عالی خاطرنشان کرد: ریاست شورای عالی آموزش و پرورش برعهده رئیس جمهور است که در غیاب ایشان وزیر آموزش و پرورش ریاست جلسه را بر عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: این نهاد دارای 8 کمیسون تخصصی است که 22 عضو دارد و هرکدام در حوزه تخصصی خود با فرآیند خاصی موضوعات را بررسی می‌کنند.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان