۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین وقتی خیابان محل دپو زباله ها در تاکستان می شود+تصاویر
کد خبر: ۱۲۹۳۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش شهرستانی :

وقتی خیابان محل دپو زباله ها در تاکستان می شود+تصاویر

موضوع جمع آوری زباله های شهری و زیباسازی یکی از مسائل و اولویت های جدی شهری است که متاسفانه در تاکستان شاهد دپو زباله در کنار بلوار شهید بهشتی در محل رفت و آمد عابران بخصوص دانش آموزان انجام می شود.

وقتی خیابان محل دپو زباله ها در تاکستان می شود+تصاویر
به گزارش صبح قزوین ؛ مسئله ساماندهی زباله های شهری و هم چنین دفع بهداشتی آنها موضوع مهمی از سوی شهرداریها می باشد، حال اگر این موضوع بدرستی صورت نگیرد در آلودگی های محیطی و گسترش بیماریها تاثیر گذاشته و توده های زشت مواد زائد ، کانالها ی روباز پرشده از زباله ها و آبگذرهای مسدود شده چهره نازیبایی را از شهر نمایان می سازد.

زباله ها علاوه بر هزینه های سرسام آور لازم برای جمع آوری ، حمل و دفع حجم عظیمی از مشکلات زیست محیطی نگران کننده ای نظیر آلودگی خاک ، آب ، هوا ، رشد و تکثیر حشرات ، جوندگان و ناقلین بیماریها را بدنبال داشته و از جنبه های بهداشتی زیبایی شناختی نیز علاوه بر دادن چهره زشت به شهرها ، سلامتی میلیونها انسان را به مخاطره می اندازد.


دفع غیر بهداشتی آن بطور محسوس در آلودگی های محیط و گسترش بیماریها تاثیر دارد ، توده های زشت مواد زائد ، کانالها ی روباز پرشده از زباله ها و آبگذرهای مسدود شده بوسیله آنها ، خیابانهای کثیف و پوشیده از آشغال نشان دهنده آلودگی محیط در بسیاری از شهرها و شهرکهای دنیای در حال توسعه می باشند .
با گسترش زندگی شهرنشینی و نیاز به زیباسازی جمع آوری زباله ها همواره مورد تأکید شهرداری ها قرار گرفته است، شهرداری ها به عنوان متولی اصلی در جمع آوری زباله ها نقش اصلی را در پاکسازی هرچه بیشتر و بهتر این امور داشته و در این راستا تأثیرگذار هستند.
توجه به این نکته که چگونه و با کدام رویکرد شهرداری ها باید نسبت به ساماندهی و فضاسازی مناسب امور شهری اقدام کنند نیز خود موضوعی جدی و مورد مسئله است،وجود زباله ها و انباشت از ضایعات هر از چند گاهی در برخی از شهرها معضلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و از این رو شهرداری و کارکنان بخش خدمات شهری باید نسبت به جمع آوری و جلوگیری از انباشت زباله ها اقدامات لازم را انجام دهند.


در حال حاضر رسیدگی شهرداری ها به بحث نخاله های ساختمانی که متأسفانه با توجه به نیاز به ساختمان سازی و عدم رعایت برخی از قوانین گسترش یافته است نیز مسئله ای جدی و مورد تأکید است.
تکثیر انواع بیماری ها ناشی از انباشت زباله های شهری در برخی از شهرها امروزه به ویژه در مناطقه جنوبی شهرها به علت عدم توجهی کافی شهرداری ها نیازی اساسی و جدی است.این مسئله طی سال های گذشته با تأسیس واحد پسماند شهرداری ها گسترش یافته است، خدمات شهری گرچه فعالیتی روتین و روزانه است اما این مسئله به جدیت و تلاش و ممتارست نیازمند است.
این مسئله با توجه به اهمیت خاص خود همواره به طور روزانه در شهر تاکستان در حال پیگیری است،گسترش زیباسازی و کمک به هدایت خدمات شهری به نحو مطلوب تر امری است که از جانب شهروندان باید مورد تأکید قرار گرفته و دنبال شود.


در پایان لازم است ذکر شود که در حال حاضر مسئله جمع آوری بهداشتی زباله های شهری تاکستان به عنوان موضوعی مهم همواره در حال پیگیری است و جا دارد که شهروندان تاکستانی نیز به کمک این مهم اهتمام جدی تر داشته باشند.
جمع آوری حمل و دفع زباله ها در دنیا بصورت مدیریت مواد زائد جامد مطرح گردیده که از عناصر اصلی تولید، نگهداری موقت، جمع آوری حمل و نقل ، دفع و بازیافت تشکیل یافته است و لازم برای کلیه عناصر برنامه وجود داشته باشد چرا که هر یک از این عناصر متاثر از یکدیگر بوده و پرداختن به یک یا چند عنصر بدون داشتن برنامه برای سایر عوامل سودی نخواهد داشت .

منبع: تاک پرس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان