۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین کفاشیان; تعویق انتخابات انتقام از وزیر نبود/تغییر اساسنامه را به هیات رئیسه جدید سپردیم
کد خبر: ۱۲۹۱۷۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کفاشیان; تعویق انتخابات انتقام از وزیر نبود/تغییر اساسنامه را به هیات رئیسه جدید سپردیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:تعویق انتخابات فدراسیون فوتبال به خاطر انتقام از وزیر نبود.

کفاشیان; تعویق انتخابات انتقام از وزیر نبود/تغییر اساسنامه را به هیات رئیسه جدید سپردیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ،علی کفاشیان پس از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال درخصوص عدم واگذاری ساختمان‌های استقلالو پرسپولیس گفت: ما می‌خواستیم این دو ساختمان را به دو باشگاه بدهیم اما رای نیاورد. قرار است دو باشگاه در اختیار فدراسیون باشد و بعدا در این مورد تصمیم‌گیری شود.

وی در خصوص تغییرات در اساسنامه نیز گفت: چند مورد اصلاحات وجود داشت و شائبه‌هایی نیز وجود داشت ولی اصلاح اساسنامه تغییری در پی نداشت و این مساله به زمان دیگری موکول شد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه در خصوص ابهامات و شائبه‌هایی که برای در اختیار قراردادن اعتبارات به فدراسیون ایجاد می‌شود گفت: کارهای جالب ما در حال انجام است ولی قرار نیست ما امتیازات ویژه‌ای بابت این ماجرا بدهیم ما نباید کاری انجام بدهیم که شائبه داشته باشد.

کفاشیان در پاسخ به سوال خبرنگار صبح قزوین که آیا بعد از 18 اسفند ماه که 4 سال ریاست دوم شما تمام می‌شود آیا به عنوان سرپرست انتخاب می‌شوید یا خیر گفت: اینجا مجمع فدراسیون فوتبال است و تا زمانی که مجمع بعدی انجام شود رئیس فدراسیون به عنوان رئیس باقی می‌ماند. در مجمع آینده تکلیف این موضوع مشخص خواهد شد.

وی در خصوص تاریخ مجمع بعدی گفت: احتمالا آن طرف سال برگزار خواهد شد اما همه چیز در دست هیأت رئیسه است.

به گزارش صبح قزوین ، کفاشیان در خصوص اینکه عابدینی ادعا کرده که انتخابات فدراسیون به تعویق می‌افتد گفت: این نظر منطقی بود که همه تصمیم گرفتند انتخابات به تعویق بیفتد با توجه به اینکه در 27 اسفند همه چیز به تعطیلات می‌خورد همه پیشنهاد دادند و مجمع هم تصویب کرد که انتخابات به تعویق بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که خارج شدن اصلاح اساسنامه‌ به خاطر فشارها بوده گفت: در اساسنامه فیفا آمده که همه چیز باید تغییر کند به طور مثال در خود فیفا هم اساسنامه دچار اصلاحات شده و از آسیا شیخ احمد به عنوان نماینده حضور دارد حتی در آنجا پیشنهاد شد تیم‌های جام جهانی به 40 تیم و سهمیه آسیا به 6 سهمیه افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: 30 تا 35 درصد اساسنامه فیفا اصلاح شده و ما باید مثل اساسنامه فیفا همه چیز را تصویب کنیم البته این کار منطقی است و تغییر اساسنامه را به عهده هیأت رئیسه جدید گذاشتیم تا اصلاحات را انجام بدهد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا در انتخابات شرکت خواهد کرد یا خیر گفت: حتما ما انتخابات را عقب انداختیم تا افرادی که دوست دارند در انتخابات شرکت کنند تا آن زمان اسم نویسی می‌شود و آن زمان اگر شرایط مهیا بود در انتخابات شرکت می‌کنم.

وی در خصوص اینکه آیا به عنوان یک بازنشسته در انتخابات شرکت می‌کند گفت: این مسئله مربوط به 10 سال پیش است و کارکردن افراد در فدراسیون فوتبال به صورت غیرمستقیم و تحت نظر دولت نیست و به همین علت حضور بازنشستگان در فدراسیون‌ها منعی ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص شکایت فدراسیون از صدا و سیما گفت: ما قراردادی 22 میلیاردی را امضا کردیم که صدا و سیما به این مسئله رسیدگی نکرد مجمع هم تصمیم گرفت تا با تشکیل کمیته‌های از صدا و سیما شکایت کند تا به سرانجام برسد.

وی در ادامه در خصوص شائبه‌هایی که در برگزاری مجمع وجود داشت گفت: پیشنهادات خوب و بد در مجمع مطرح شد که برخی از آنها مورد تصویب قرار گرفت و برخی نه. در مجمع کسی با کس دیگر تعارف ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا به تعویق افتادن انتخابات به نوعی انتقام از وزیر ورزش محسوب نمی‌شد گفت: اصلا اینگونه نیست چون من با وزیر مشورت کردم و او موافق این مسئله بود که اگر انتخابات در آخر اسفند برگزار شود شاید زمان مناسبی نباشد.

وی تاکید کرد: البته می‌دانم در اسفند ماه نزدیک به 20 روز تعطیل هستند و ما انتخابات را در تاریخی گذاشتیم که همه رسانه‌ها حضور داشته باشند (با خنده).

کفاشیان در پاسخ به این سوال که مسئولان فدراسیون عربستان مدعی شدند که باید ایران میزبانی خود را در خارج از خانه برگزار کند برای این موضوع چه کاری انجام داده‌اید؟ روز گذشته با دبیرکل AFC صحبت کردم و اعلام کردم که امنیت کامل تیم عربستان را تامین می‌کنیم و اینجا در کشورمان امنیت کامل است. در AFC آمده که نباید مسائل سیاسی در ورزش دخالت داده شود. دبیرکل AFC نیز صحبت‌های من را پس از اینکه شنید تایید کرد.

وی در پاسخ به این سوال که شما کی راهی قطر می‌شوید؟ گفت: 10 روز دیگر راهی قطر می‌شوم تا در مسابقات نهایی حضور داشته باشم و یک جلسه کمیته مسابقات قرار است برگزار شود که در آن باید حضور داشته باشم.

وی در مورد اینکه فدراسیون ایران هیچ مشکلی با فدراسیون عربستان ندارد، گفت: ما هیچ مشکلی با فدراسیون کشور عربستان نداریم و با آنها دوست هستیم. ابراز تاسف می‌کنم که سازمان لیگ خود را عوض کردند. البته آنها نیز موافق این تصمیم نیستند. شاید از بالا به آنها دستور دادند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که زمانی که تیم ملی گل زد دوربین چهره کی‌روش سرمربی تیم ملی را نشان می‌داد که خوشحالی نمی‌ کرد دلیل آن چه بود؟ آقای کی‌روش احساسی نیست و خوشحالی خود را ابراز نمی‌کند اما او در قلب خود می خندید.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و یا خیر؟ گفت: دو ماه قبل از اینکه انتخابات برگزار شود ما باید هیات رئیسه را تشکیل دهیم. اگر اسفند ماه تصمیم بگیریم قطعا اردیبهشت ماه انتخابات برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست مشکلی که با ضرغامی پیش آمده دوستانه حل شود، گفت: رئیس سابق صدا و سیما یک فرد حقیقی است و او صحبت‌هایی را اعلام کرده که ما باید از او شکایت کنیم. به هر حال من رئیس فدراسیون هستم و این منطقی نیست که اگر صحبت‌هایی را مطرح کردم و از فدراسیون رفتم شکایتی نشود.

وی در پایان در مورد اصلاحات گفت: تمام اصلاحات انجام می‌شود. من نایب‌رئیس AFC هستم و حتما یقه آنها را می‌گیرم.

انتهای پیام/ا

 

http://fna.ir/M4R7OT

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان