۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حضور سفیر فرانسه در "ملاقات کاشانک"/ همنشینی محمد خاتمی ،موسوی بجنوردی،سیدحسن خمینی و قدرت اله علیخانی با سفیرفرانسه
کد خبر: ۱۲۸۹۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دستور پیگیری سخنگوی وزارت خارجه

حضور سفیر فرانسه در "ملاقات کاشانک"/ همنشینی محمد خاتمی ،موسوی بجنوردی،سیدحسن خمینی و قدرت اله علیخانی با سفیرفرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص حضور سفیر فرانسه در نشستی با عنوان "ملاقات کاشانک" ضمن صدور دستور بررسی این موضوع به یکی از همراهان خود گفت: همه سفارت خانه‌ها و سفیر ها باید قوانین مربوط به کشورهای متوقف فیه را رعایت و اجرا کنند.

حضور سفیر فرانسه در "ملاقات کاشانک"/ همنشینی محمد خاتمی ،موسوی بجنوردی،سیدحسن  خمینی و قدرت اله علیخانی  با سفیرفرانسه
به گزارش صبح قزوین ؛ طی روزهای گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که بر اساس آن هفته گذشته نشست محرمانه‌ای با عنوان "ملااقات کاشانک" در مرکز دائره المعارف اسلامی واقع در منطقه کاشانک برگزار شده است.

در این نشست که به میزبانی موسوی بجنوردی برگزار شد، افرادی چون سید حسن خمینی، قدرت الله علیخانی و محمد خاتمی حضور داشتند.

نکته جالب توجه در خصوص نشست موصوف این است که «برونو فوشه» سفیر فرانسه نیز در این جمع حضور یافته و میهمان ویژه نشست بوده است.

در همین رابطه حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص حضور سفیر فرانسه در این نشست در آستانه انتخابات اظهار داشت: خبری در این خصوص نداریم و باید این خبر بررسی شود.

وی در ادامه دستور بررسی موضوع این نشست و حضور سفیر فرانسه را به یکی از همراهان خود داد و گفت: باید این موضوع بررسی شود و در حال حاضر پاسخی برای این سوال ندارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در توضیح قوانینی که باید از سوی سفرای خارجی در هر کشور رعایت شود اظهار داشت: همه سفارت خانه و سفیر ها باید قوانین مربوط به کشورهای متوقف فیه را رعایت و اجرا کنند و این قانون حاکم بر همه کشورهای جهان است.

جابری انصاری تصریح کرد: اگرچه سفرا کارهای دیپلماتیک را طبق قوانین کنوانسیون بین المللی در ایران انجام می‌دهند اما باید قوانین، مصوبات و سیاست های جمهوری اسلامی که بر همه آشکار است را رعایت کنند.

گمانه زنی ها از فعال شدن برخی سفارت‌خانه ها برای اثر گذاری بر انتخابات آتی حکایت دارد و احتمال نفوذ این جریان با استفاده از پول های خارجی هم موجود است.

در جریان فتنه 88 نیز برخی از سفارت خانه ها و سفرای کشورهای خارجی در ایران با حضور در جلسات انتخاباتی برخی از فتنه گران، در جریان فتنه 88 دخالت های زیادی کرده و از فتنه گران حمایت کردند.
سفارت فرانسه نیز یکی از سفارت خانه هایی بود که به دفاع عملی از فتنه گران پرداخت و مقامات این کشور نیز با حمایت از سران فتنه و عوامل آشوب در ایران در امور داخلی کشور دخالت کردند.
فرانسه با حمایت از بسیاری از معاندین و افراد ضد نظام در ایران، تا کنون هزینه های زیادی را صرف جایزه برای این افراد کرده است به طوری که هر ساله جایزه شوالیه فرانسه به یکی از این افراد تعلق می‌گیرد.

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان