۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آموزش اصول اقتصاد مقاومتی در مدارس به دانش‌آموزان
کد خبر: ۱۲۶۹۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین خبر داد

آموزش اصول اقتصاد مقاومتی در مدارس به دانش‌آموزان

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: بسیج دانش‌آموزی در سال جاری آموزش اصول اقتصاد مقاومتی در مدارس را به شکل جدی پیگیری خواهد کرد تا این مباحث از همان دوران تحصیل در میان دانش‌آموزان نهادینه شود.

آموزش اصول اقتصاد مقاومتی در مدارس به دانش‌آموزان
به گزارش خبرنگار آجتماعی صبح قزوین ، سرهنگ رضا اسفندیاری، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین در جلسه کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب که به منظور تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌ها در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش قزوين برگزار شد، بیان کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های دهه فجر انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل آینده است که بدون نیاز سنجی از دانش‌آموزان و اولیا آنها به منظور برنامه‌ریزی و اجرای مطلوب‌تر محقق نخواهد شد.

وی در ادامه از اجرای 23 عنوان برنامه همزمان با دهه فجر از سوی بسیج دانش‌آموزی در واحدهای مقاومت خبر داد و گفت: یکی از این برنامه‌ها، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی است که برای این منظور طی دو سال اخیر از حدود 120 دبیرستان حضور یافته و با صحبت با دبیران پرورشی و فرماندهان واحدها نظرات آنها را در خصوص برنامه‌های دانش‌آموزان جویا شدیم.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه‌هایی که وجود دارد متاسفانه به دلیل برخی سیاست‌های نادرست در آموزش و پرورش، ارتباط دانش‌آموزان با مسئولان تربیتی و مدیر مدارس در دبیرستان‌ها در مقایسه با گذشته بسیار کم رنگ شده این در حالی است که شبکه‌های ضداجتماعی، ماهواره‌ای و اینترنتی فعالیت گسترده‌ای دارند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین تصریح کرد: یکی از اقدامات شبکه‌های ضد اجتماعی تلاش برای زیر سوال بردن ماهیت انقلاب است که آموزش و پرورش به عنوان گستره‌ترین جامعه آماری کشور در رفع شبهات دانش‌آموزان نقش برجسته‌ای دارد.

وی با تاکید بر برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دانش‌آموزان برای رفع شبهات گفت: اگر به دانش‌آموزان نقش داده و به آنها اعتماد کنیم کاری موثری خواهد بود زیرا دانش‌آموزان دارای توانایی بالایی در پاسخگویی به شبهات مطرح شده در میان خود دارند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

اسفندیاری با اشاره به ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در برقراری ارتباط موثر بین خانواده و مدرسه بیان کرد: برای کم کردن گسل فرهنگی و اختلاف دیدگاه بین خانواده و فضای رسمی مدارس باید از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده کرد چرا که این روزها شاهد تاثیر برنامه‌های ماهوارهای در خانواده‌ها هستیم که در تعارض با فرهنگ دینی و اسلامی کشور است.

وی با اشاره به اهمیت مباحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: متاسفانه با وجود تاکیدات مقام رهبری تاکنون اقدام مناسبی در این زمینه انجام نشده لذا در نظر داریم تا در سال جاری ابن موضوع را در برنامه‌های خود به شکل جدی پیگیری کنیم تا این مباحث از همان دوران تحصیل در میان دانش‌آموزان نهادینه شود.

وی در ادامه بیان کرد: آموزش تخصصی اقتصاد مقاومتی برای فرماندهان واحدهای مقاومت که بیشتر آنها از قشر فرهنگیان و دانش آموزان هستند نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه‌های مطلوب در حفظ ارزش‌ها و انتقال آن به نسل جدید موفق باشیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان