۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دگردیسی اصلاح طلبان در رابطه با هاشمی/ از تقلب علیه رفسنجانی تا تبلیغ در رسانه های سعودی
کد خبر: ۱۲۶۷۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مودی از اقدامات پارادوکسیکال؛

دگردیسی اصلاح طلبان در رابطه با هاشمی/ از تقلب علیه رفسنجانی تا تبلیغ در رسانه های سعودی

در حالی که به گفته محسن هاشمی اصلاح طلبان علیه پدرش در انتخابات مجلس ششم تقلب کردند، این بار در قامت یک حامی ظاهر شده اند.

دگردیسی اصلاح طلبان در رابطه با هاشمی/ از تقلب علیه رفسنجانی تا تبلیغ در رسانه های سعودی
به گزارش صبح قزوین ؛ رابطه میان اصلاح طلبان و هاشمی رفسنجانی دارای پارادوکس و طنز عجیبی است که به نظر می رسد در عرصه سیاست کم نظیر باشد.
افراد شاخص جریان اصلاح طلی که امروز برخی از آن ها از حامیان اصلی شخص هاشمی برای انتخابات پیش رو هستند، در سابقه فعالیت خود به نوعی دشمنی خود را با هاشمی رفسنجانی به اثبات رسانده اند به طوری که خانواده هاشمی بارها بر این موضوع تاکید کرده اند.
در جریان برگزاری انتخابات مجلس ششم همین جریان به نوعی نشان داد که عزمش را برای حذف هاشمی جزم کرده است. محسن هاشمی فرزند اکبر هاشمی در این خصوص در مصاحبه ای که با یک رسانه اصلاح طلب داشته، می گوید: نمی توان خیلی از مسائل را واضح مطرح کرد چون باعث کدورت اصلاح طلبان می شود... آیت الله هاشمی در انتخابات مجلس ششم بیستم شد، اگر صندوق ها را باز می کردیم شاید انتخابات تهران باطل می شد. کتابی هست به نام «انصراف» که حاج آقا دلایل انصراف شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته اند. آن موقع مسئول انتخابات فهرست را می خواند ولی اسم ایشان را نمی خواند. من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمی خوانید؟ گفت: ما هنوز به رای آیت الله هاشمی شک داریم، بعد شکایت شد و یک بساطی راه انداختند که اگر یادتان باشد کاریکاتور «آقاسی» را کشیدند. من آن موقع رئیس دفتر حاج آقا بودم، به شورای نگهبان شکایت شد. برخی از صندوق ها را باز کردند و هر صندوقی که باز می شد آرای آن مخدوش بود و باطل اعلام می شد. تا 30 درصد بازشماری شد و حاج آقا بیستم شد، بعد گفتند دیگر ادامه ندهید چون مجبور می شوند انتخابات تهران را باطل کنند. وقتی از 30 به 20 رسیدند دیدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطی های اصلاح طلبان و اجرایی های آنها تقلب کرده بودند.
اشاره محسن هاشمی به انتخابات مجلس ششم مربوط به دورانی که مصطفی تاج زاده به عنوان رئیس ستاد انتخابات مسئول برگزاری این انتخابات بود. یعنی در حقیقت اجرای این انتخابات را تاج زاده در دولت اصلاحات بر عهده داشت.
پیگیری مسئله تقلب در انتخابات مجلس ششم توسط اصلاح طلبان برای ضربه زدن به هاشمی باعث شد تا در نهایت تاج زاده از مناصب دولتی عزل شود. اما داستان رفتار پارادوکسیکال تاج زاده و اصلاح طلبان با هاشمی به همین جا ختم نشد و پس از 15 سال روی دیگری به خود گرفته است.
تاج زاده که در جریان تقلب علیه هاشمی مجرم شناخته شده بود، در انتخابات اسفند 94 به عنوان یک حامی هاشمی ظاهر شده و رای به هاشمی را رای به "اسلام رحمانی و دموکراتیک" می داند.
تاج زاده در یادداشتی که در سایت وهابی سعودی "العربیه" منتشر شده، نوشته است: ما نمی توانیم مانع توهین ها و تهمت ها به فرمانده حنگ (آقای هاشمی ) شویم و حمایت بی‌قید و شرط ما از هاشمی در دو ماه آینده همچون حمایت از آقایان روحانی و سیدحسن خمینی پشتیبانی از همه اشخاصی است که دوستشان داریم و رأی به آرمان‌هایی است که برای تحققشان تلاش زیادی کرده‌ایم. رأی ما در این انتخابات به هاشمی رأی به اسلام رحمانی و دمکراتیک برابر اسلام تکفیری و قرون وسطایی است.

منبع: راه دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان