۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین آل سعود باید تاوان اعدام آیت‌الله نِمر را بپردازد/ اعدام شیخ نِمر یک خودزنی برای عربستان
کد خبر: ۱۲۶۰۳۶ نویسنده: سید هادی سید افقهی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تحلیلگر مسائل بین الملل در مصاحبه با صبح قزوین:

آل سعود باید تاوان اعدام آیت‌الله نِمر را بپردازد/ اعدام شیخ نِمر یک خودزنی برای عربستان

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: عملکرد امروز سران آل سعود نشان می‌دهد آنها در یک بحران عمیق و وسیعی در حال غوطه خوردن هستند و با این حرکات و جنایت‌ها خودزنی می‌کنند.

آل سعود باید تاوان اعدام آیت‌الله نِمر را بپردازد/ اعدام شیخ نِمر یک خودزنی برای عربستان
سید هادی سیدافقهی، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، درباره اعدام آیت الله نِمر اظهار کرد: شهادت این عالم بزرگوار در داخل و خارج از عربستان برای سران حکومتی این کشور مسئله ساز می‌شود.
وی در ادامه افزود: رژیمی که اِشراف اطلاعاتی، امنیتی و اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی دارد و رابطه عدالت طلبانه با همشهریان خود و دیگر کشورها برقرار می‌کند نیاز به این ماجراجویی‌ها و کشتار ندارد.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: عملکرد امروز سران آل سعود نشان می‌دهد آنها در یک بحران عمیق و وسیعی در حال غوطه خوردن هستند و با این حرکات و جنایت‌ها خودزنی می‌کنند.
وی تصریح کرد: گاهی کشوری برای تثبیت سیاسی و استراتژیک خود اقداماتی را انجام می‌دهد اما گاهی هم بحث مرگ و حیات این حکومت پیش می‌آید، سران عربستانی امروز در حالتی بین مرگ و حیات قرار دارند.
سیدافقهی با بیان اینکه سران آل سعود با شهادت رساندن شیخ نمر به دنبال نجات خود از مرگ بودند، گفت: این کشور باید منتظر جواب دندادن شکنی از سوی جامعه شیعی خود باشد؛ زیرا خون این مجاهد شهید اهداف انقلابی مبارزان را پررنگ‌تر خواهد کرد.
وی بیان کرد: عربستان سعودی با به شهادت رساندن رهبران شیعه در کشورش مظلومیت آنها را بیشتر به نمایش می‌گذارد و در جهان حامیان وهابیت با محوریت آمریکا، صهیونیست و تکفیری‌ها این جنایت‌ها را توجیه می‌کنند.
این کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: امروز آزاداندیشان جهان و متفکران با محکومیت جنایت‌های آل سعود واقعیت عملکرد آنها را معرض نمایش قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه آل سعود باید تاوان اعدام آیت الله نِمر را بپردازد، ابراز کرد: خون شهید هیچوقت به هدر نمی‌رود، در طول تاریخ غفاری‌ها، نواب‌ها، مُدرس‌ها با شهادت خود تاج و تخت 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند.
سیدافقهی در پایان تاکید کرد: به طور یقین تاج و تخت آل سعود در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و با این عملکردها این کشور نمی‌تواند آب حیاتی برای حکومت خود فراهم کند.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان