۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۹ دی روز فهم سیاسی و شکست مثلث زر و زور و تزویر است
کد خبر: ۱۲۴۷۶۸ نویسنده: سردار شاهرخی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سردار شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در مصاحبه اختصاصی با صبح قزوین:

۹ دی روز فهم سیاسی و شکست مثلث زر و زور و تزویر است

سردار شاهرخی گفت: در تقویم سیاسی انقلاب ۹ دی روز احیاء و نمایش ولایت پذیری مردم است و روز یاس و ناامیدی دشمن و این روز را روز بصیرت و اقدام به موقع مردم می‌دانم.

۹ دی روز فهم سیاسی و شکست مثلث زر و زور و تزویر است
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، به مناسبت یوم الله 9 دی پایگاه تحلیلی- خبری صبح قزوین ، مصاحبه اختصاصی با سردار شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

صبح قزوین : با شنیدن اصطلاح و عنوان 9 دی چه حسی به شما دست می‌دهد؟
سردار شاهرخی: با عرض ارادت به پیشگاه قطب عالم امکان حضرت حجه ابن الحسن ارواحنا له الفداء و نایب برحقش حضرت امام خامنه ای مدظله العالی، سلام و صلوات می‌فرستم به روح بلند و ملکوتی امام راحل و ارواح طیبه همه شهدای اسلام، شهدای مدافع حرمین شریفین و شهدای مقاومت اسلامی در همه اقصی نقاط دنیا.
نهم دی ماه در تقویم سیاسی انقلاب روز احیاء و نمایش ولایت پذیری مردم است و روز یاس و ناامیدی دشمن و این روز را روز بصیرت و اقدام به موقع مردم می‌دانم و بخاطر گستردگی و شکوه آن باید به عنوان روز فهم سیاسی نامید که شکست مثلث زر و زور و تزویر را به دنبال داشت.

صبح قزوین : عوامل به وجود آورنده فتنه 88 را چه می‌دانید و چه کسانی مسبب آن بودند؟
سردار شاهرخی: رشد فزاینده علمی و توسعه سیاسی انقلاب در جهان و تاثیرگذاری اقتدار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران دشمن را به صرافت واداشته است که عناد و دشمنی خود را در همه عرصه‌ها به نظام داشته باشند.
از سال78 تا 88 صدای دشمن در تریبون‌های برخی سیاسیون و عناصر فریب خورده دانشگاهی به گوش می‌رسید اما صلابت و اقتدار کشور فرصت حضور را برایشان فراهم نمی‌کرد.
این خط فکری از بیرون مرزهای جغرافیایی به درون کشور داده شده بود و به دنبال ایجاد بحران‌های قومیتی و سیاسی بودند، تهمت‌ها و دروغ‌ها قبل از تبلیغات انتخاباتی و کارشکنی‌های سیاسی برای دولت و مجموعه نظام عواملی بود که دشمن را به طمع انداخت تا در ایران عزیز هم مانند گرجستان اهداف پلید خود را به نمایش بگذارد اما موفق نشدند.
مسبب اصلی این اتفاقات به فرموده رهبر انقلاب دشمن است ایشان بعد از انتخابات فرمودند: دشمنان می‌خواهند با گونه‌هائی از تحريكات بدخواهانه، شيرينی اين رويداد را از كام ملت بزدايند. به همه‌ آحاد مردم و به ويژه جوانان عزيز كه سرزنده‌ترين نقش‌آفرينان اين حادثه‌ی شورانگيز بودند، توصيه مي‌كنم كه كاملاً هشيار باشند.

صبح قزوین : 9 دی چگونه بوجود آمد؟
سردار شاهرخی: پس از انتخات شکوهمند سال 88، دشمن در خارج کشور هر روز زمینه اعتراضات و اغتشاشات خیاباتی را با وسایل و امکانات رسانه‌ای و ماهواره‌ای که داشت، فراهم می‌کرد. لشگرکشی‌های خیابانی و انتخاباتی سازماندهی شده وجود داشت و برخی افراد هم بودند که مجری طرح غربی براندازی حکومت بودند.
این عوامل زمینه توهین به دین و مقدسات را هم فراهم کرد و لشگرکشی خیابانی و آتش زدن اموال عمومی و تعدی به نوامیس مردم توسط عده‌ای مزدور کاسه صبر مردم را لبریز کرده بود اما مدیریت پدرانه و مدبرانه رهبری باعث شد تا همه زوایای دشمن شناخته شود.
نقاب‌ها از چهره‌ها کنار رود بعد از فرمایشات مقام عظمای ولایت در نماز جمعه بعد از انتخابات همه را به رعایت قانون توصیه کردند و راه حل را هم در اجرای قانون دانستند، اما ایادی خارجی با عمال داخلی بنا را بر اغتشاشات گذاشتند تا اینکه به ساحت عاشورا و امام حسین و مساجد اهانت شد عکس امام را پاره کردند و شعار ضد ولایت فقیه سر دادند. مردم چون نظاره گر مظلومیت رهبری و نظام بودند با خروش انقلابی 9 دی را بوجود آوردند.

صبح قزوین : پیام های 9 دی چه بود ؟
سردار شاهرخی: پیام‌های زیادی داشت، از جمله ارتباط ناگسستنی مردم و انقلاب اسلامی و ولایت امر و همچنین شکست برنامه‌های چند دهه انگلستان و آمریکای خبیث را به جهان نشان داد. مردم با این عمل مشت محکمی به دهان دشمنان تا دندان مسلح خارجی زدند.
به عوامل داخلی فهماندند که قصه انتخابات با وطن فروشی تفاوت دارد و با حضور خودشان بصورت خودجوش به کسانی که قبل از انتخابات خود را قانونگرا می‌دانستند پیام دادند که گول شعارهای پر طمطراق سیاسی را نمی‌خورند و از همه مهمتر به دنیا فهماندند که کشوری که ولایت فقیه دارد هرگز در آن بن بست وجود ندارد و هرگز مانند اکراین و گرجستان و مصر نخواهد شد و پرده از چهره دروغین مدعیان طرفداری از مردم سالاری و جامعه مدنی برداشته و وابستگی‌های آنها را به دشمنان کینه توز این ملت آشکار شد.

صبح قزوین : آیا پدیده نفوذ در سال 88 اتفاق افتاده بود؟ 9 دی در مهار نفوذ دشمن چه نقشی داشت ؟
سردار شاهرخی: پدیده نفوذ در همه دوران‎‎های انقلاب وجود داشته و به عنوان تهدیدکننده امنیت و استقلال کشور بوده با این تفاوت که در عرصه‌های مختلف خود را به شکل و شمایل متفاوت نشان می‌دهد.
فرمایش و تاکیدات رهبری در دهه دوم انقلاب که تهاجم فرهنگی را به شبیخون فرهنگی تعبیر فرمودند هم خودش نوعی نفوذ بود اما فرهنگی، در بعد اقتصادی هم یعنی رواج مصرف‌گرایی و تجمل خواهی و اهتمام در واردات کالا، اما پدیده نفوذ در قالب سیاسی یعنی جاسوسی و ایجاد فرصت و مهره دشمن شدن و همه این اتفاقات در سال 88 اتفاق افتاد و متاسفانه در افرادی هم نفوذ کردند که نظام از آنها توقع نداشت، اما شد.
9 دی در مهار این نفوذ نقش اساسی داشت و آن هم گرفتن فرصت از دشمن بود زیرا دشمن به دنبال بالا بردن هزینه‌های درگیری های خیابانی بود و نقش مردم مانند دفاع مقدس ارزشمند است.

صبح قزوین : نقش بسیج و سپاه در برابر فتنه نفوذ سال 88 چه بود؟
سردار شاهرخی: بسیج و سپاه نیز فرزندان مردم هستند و حافظ انقلاب، اما وظیفه ذاتی‌اش در حفظ و حراست از نظام و انقلاب برکسی پوشیده نیست و همانگونه که در دفاع مقدس با خون خود از انقلاب و کشور دفاع کردند در همه سنگرها و هر جایی که کشور و نظام مورد طمع و دست درازی دشمن قرار بگیرد باز با صلابت خواهند ایستاد.
اما در قضیه فتنه88 با سعه صدر و با بصیرت افزایی و روشنگری با حمایت مردم و تقدیم چندین شهید بدون دخالت گلوله توطئه دشمن را خنثی کرد و آرامش و امنیت را به کشور برگرداند.

صبح قزوین : تبعات فتنه 88 برای ایران در داخل و خارج چه بود؟
سردار شاهرخی: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ این فتنه فرصت خدمت را به مدت 8 ماه از مسئولین گرفت و دولت نتوانست ادامه دهنده راه خدمت به مردم باشد و کارشکنی‌های سیاسی و تسویه حساب‌های سیاسی احزاب و شخصیت‌های سیاسی با هم فرصت خدمت به مردم را گرفت و با چراغ سبزهای برخی افراد غافل و جاهل تحریم‌ها تشدید شد و فشارهای سیاسی بین المللی زیاد شد.
در این ایام پرونده هسته‌ای ایران با ادعاهای همیشگی مورد توجه کانون‌های قدرت خارجی قرار گرفت و فروش نفت و صادرات ما هم متاثر از این فتنه و ایجاد و القای دوگانگی در کشور آسیب دید.

صبح قزوین : در آستانه 9 دی امسال هستیم نقش مردم در این برهه از تاریخ انقلاب که به شدت موضوع نفوذ در ابعاد مختلف مد نظر رهبر معظم انقلاب است، چیست؟
سردار شاهرخی: مردم نقش اساسی و بی‌بدیلی دارند آن هم حفظ اتحاد و برادری است و حضور در همه صحنه‌ها مخصوصا انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری مردم باید با هوشیاری و بصیرت شناسی نمایندگان عالم، دلسوز و توانمند برای کشور انتخاب کنند و از طرفی هم گوش به فرامین رهبر انقلاب بوده و دشمن از هرکس تعریف و تمجید داشت در صداقتش شک کنند و به دشمن مجال دیگری ندهند و با گرامیداشت این ایام نگذارند شکوه و عظمت این روز بزرگ در تاریخ ایران کمرنگ شود و وصیت حضرت امام (ره) که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد، فراموش شود و ملاحظه نمایند نااهلان و نامحرمان از چه راهی و چگونه می‌توانند انقلاب را به دست بگیرند.
کدام سنگر یا سنگرهای نظام برای دشمن مهم است و تاثیرگذار، اجازه حضور در آن سنگرها را به مدعیان دروغین مانند اَشراف، مرفهین بی درد، صاحبان ثروت‌های بادآورده و تربیت شدگان انگلستان و استکبار ندهند.

صبح قزوین : به نظر شما نفوذ جریانی چگونه شکل می‌گیرد ؟

سردار شاهرخی: نفوذ جریانی در اثر شبکه سازی‌های سایبری و تقسیمات شهروندان به درجه یک و دو و تعابیری از این دست رخ می‌دهد یا افتراق در بین اقوام و صنف‌ها می‌تواند هدف دشمن باشد، اگر غفلت صورت بگیرد دشمن برای تک تک گروه‌ها، احزاب، اقوام و جامعه دانشگاهی و کارگری برنامه دارد و خودش را به عنوان خیرخواه و طرفدار جامعه آزاد قلمداد می‌کند اما هدف او ویرانگری اندیشه‌های دینی و سست کردن کانون‌های زندگی است.
رواج تکنولوژی روز در ارتباطات یکی از ابزار دشمن است اما ما باید با هوشیاری از آن این ابزارآن را فرصت تلقی و به روشنگری بپردازیم و جوانان ما باید دشمن شناس باشند و از خود بپرسند که چرا استکبار برای ما دایه دلسوزتر از مادر می‌شود.

صبح قزوین : شرایط استان شما در زمان فتنه چگونه بود؟ آن موقع شما در کدام استان بودید و شرایط آنجا را چگونه ارزیابی می‌کردید؟ امروز شرایط استان در حوزه نفوذ چگونه است و آسیب‌ها و تهدیدها کدامند؟
سردار شاهرخی: استان قزوین هم شرایط سیاسی خاص خود را دارد خودم قبلا در استان لرستان بودم، اما در استان قزوین به خاطر اینکه شخصیت‌های سیاسی تاثیرگذاری دارد و از سوی کانون توجه احزاب است بیشتر مراقبت می‌خواهد.
وجود صنایع و کارخانجات و رکود موجود و عمیق در اقتصاد کشور طبعا بر روی قشر کارگری تاثیرات خود را خواهد گذاشت.
در بحث دانشجویی هم تعدد دانشگاه‌ها در استان و افزایش رشد جمعیت دانشجویی هوشیاری خاص خود را می‌طلبد اما در مجموع استان قزوین یک از استان‌هایی است با مردمی خوب و مهربان و متدین که شاخصه تدین و دین باوری در آن موج می‌زند. از جمله فرصت‌های مهم این استان، تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین است به همراه مردمی بافرهنگ، متدین و دین باور که در مقاطع مختلف تاریخی نقش آفرین بوده‌اند و حضوری موثر در صحنه داشته‌اند.
این استان از قطب‌های مهم صنعت کشور است که اگر تلاش برای رونق و شکوفایی این صنایع با تعریف اقتصاد مقاومتی انجام شود، مولد اشتغال و تامین کننده بسیاری از نیازمندی‌های چرخه زندگی اقتصادی استان و سایر نقاط کشور خواهد بود و با توجه به تعدد دانشگاه‌های مهم استان، اتصال دانشگاه به صنعت و حضور عملی علم را در اجتماع برای مردم محقق خواهد ساخت و امید و نشاط را در جامعه به همراه خواهد داشت.
همچنین فعالیت همزمان صنعت و دانشگاه در راستای اعتلای کشور و توسعه و عدالت، مجالی برای فعالیت چهره‌هایی که استقلال، آزادی و رسالت محور بودن کشور ما را دوست ندارند، فراهم نخواهد کرد.

صبح قزوین : به رسم امانت داری این مصاحبه بدون دخل و تصرف منتشره شده است و موارد نگارشی غیر ضرور حذف نشده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان