۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین آماده‌باش نیروهای اورژانس قزوین/ امسال ۴ دستگاه آمبولانس کمک دار به ناوگان اضافه شد
کد خبر: ۱۲۳۴۳۸ نویسنده: دکتر پیمان نامدار تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین در گفتگو با صبح قزوین:

آماده‌باش نیروهای اورژانس قزوین/ امسال ۴ دستگاه آمبولانس کمک دار به ناوگان اضافه شد

پیمان نامدار گفت: با تمهیداتی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته، امسال توانستیم ۴ دستگاه آمبولانس کمک دار به ناوگان اضافه کنیم.

آماده‌باش نیروهای اورژانس قزوین/ امسال ۴ دستگاه آمبولانس کمک دار به ناوگان اضافه شد
دکتر پیمان نامدار، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان قزوین در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: با شروع فصل سرما، از تاریخ 25 آذر ماه امسال طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده با سایر ارگان‌های دیگر امدادی از جمله آتش‌نشانی، هلال احمر، اورژانس، امدادخودرو و دیگر ارگان‌ها، با تشکیل جلسات متعدد به تشریح برنامه‌های موجود پرداخته شد.
وی ادامه داد: برنامه‌های موجود با توجه به پدیده‌های فصلی که ممکن است پیش رو داشته باشیم عنوان و توصیه‌های لازم برای تمهیدات پیشگیرانه انجام شد.


نامدار بیان کرد: با توجه به تصمیم‌گیری‌های انجام شده؛ اقلام مورد نیاز پایگاه‌ها از جمله سوخت کمکی، سوخت دوم در صورت قطع برق، مواد غذایی به صورت جیره خشک، تجهیزات لازم برای خودروها، وسایل ایمنی خودرو و وسایل کمکی برای درگیری و درماندگی در برف به مراکز و پایگاه ها توزیع شد.
وی گفت: با توجه به حساسیت شرایط، ارگان‌های امدادی در تماس نزدیک با یکدیگر هستند تا در صورت وجود مشکل، امدادرسانی مناسب را در پیش بگیرند.
نامدار اظهار کرد: هماهنگی بین ارگان‌ها جزء وظایف ذاتی مرکز مدیریت بحران در استانداری است، یکی از راه‌های ارتباطی مهم این ارگان‌ها بیسیم مدیریت بحران است که کلیه ارگان‌های امدادی را در مواقع بحران با یکدیگر مرتبط می‌کند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یادآور شد: این طرح تا 23 دی ماه ادامه خواهد داشت، در طی این طرح کل نیروهای اورژانس آماده باش خواهند بود.
وی افزود: در حال حاضر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین با 77 دستگاه خودرو عملیاتی و آمبولانس‌ها و همچنین 37 پایگاه شهری و جاده‌ای آماده خدمت رسانی به مردم استان است.
این مسئول اضافه کرد: با تمهیداتی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته توانستیم امسال 4 دستگاه آمبولانس کمک دار به ناوگان اضافه کنیم.


وی تصریح کرد: با ایجاد تعاملات بین ارگان‌های امدادی، در ارتباط و هماهنگی کامل در تمام ساعات شبانه روز با همه ارگان‌های امدادی هستیم تا در صورت بروز بحران بتوانیم از توان و استعدادهای یکدیگر استفاده کنیم، کما اینکه در کولاک برف اخیر نیروهای اورژانس، هلال احمر و ... به کمک مردم آمدند.
نامدار گفت: همه این عوامل تعاملاتی است که بین نیروهای امدادی استان وجود دارد و همچنین مدیران پایه و ارشد این ارگان ها نیز با هم در ارتباط هستند.
وی تشریح کرد: نواقصی با توجه به کمبودهای موجود در خصوص کمبود نیرو وجود دارد. این نواقص هنوز به نرم استاندار خود نرسیده است بنابراین طبق این کمبودها، برنامه پنجم و ششم توسعه برای پایگاه های اورژانس درصدد رفع آن برآمده و به مرور در حال انجام است.
نامدار ادامه داد: به هر حال با توزیع مناسب نیروها و استفاده از توان نیروهای موجود سعی بر آن بوده تا مشکلات در بحران‌های گذشته و فعلی حل شود، به هر حال نواقص و کمبودها وجود دارد اما تلاش بر این است تا با مدیریت بهتر و توزیع مناسب تر منابع موجود، از پس بحران های احتمالی برآییم.


وی گفت: مرکز مدیریت، حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین به عنوان جزئی از دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اینکه درصدد ارتقا بیشتر و به روز رسانی وسایل و امکانات خود است، در هر لحظه ای که نیاز به کمک داشته باشد چه از توان موجود در دانشگاه و چه از توان کشور استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان