۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ملت ایران در اسفندماه حماسه سیاسی خواهند آفرید/ در بودجه ۹۵ اتکاء ما به نفت ۲۵ درصد است
کد خبر: ۱۲۲۱۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رییس جمهوری در جمع مردم شهر ری:

ملت ایران در اسفندماه حماسه سیاسی خواهند آفرید/ در بودجه ۹۵ اتکاء ما به نفت ۲۵ درصد است

رئیس جمهور گفت: ملت ایران بی‌تردید در اسفندماه حماسه سیاسی خواهند آفرید.

ملت ایران در اسفندماه حماسه سیاسی خواهند آفرید/ در بودجه ۹۵ اتکاء ما به نفت ۲۵ درصد است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه 2 دیماه) در جمع مردم ری گفت: سلام و درود بر همه مردم عزیز و وفادار شهر ری شهر باستانی، شهر تمدن این دیار، شهری که برای قرن‌ها ملجأ مردم این دیار بوده است و مردم در روزهای سخت در زندگی فردی یا در زندگی سیاسی اجتماعی به شهرری و این ملجأ و مأمن کنار قبر مطهر فرزند امام مجتبی (ع) اجتماع می‌کردند.

وی با اشاره به تأثیر اماکن زیارتی در مشروطه و انقلاب مردم اظهار داشت: این صحن همواره تاریخ‌ساز بوده است و در دوران مشروطه محل تجمع سیاسیون در روزهای سخت و شرایط سیاسی همواره محل تحصن و اجتماع بزرگان و انقلابیون بوده است.

رئیس قوه مجریه افزود: از برکت همین حرم‌های شریف بود که ملت ایران راه مشروطه و صندوق رأی را انتخاب کرد و بعد از پیروزی انقلاب به نقطه‌ای رسیدیم که رأی بر صندوق و انتخابات همواره برای این انقلاب افتخارآمیز بوده است.

*همه مسئولان به مسئله حق‌الناس بودن رأی مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت

روحانی با اشاره به انتخابات پیش‌رو و ثبت‌نام داوطلبان اظهار داشت: این روزها ایامی است که علاقمندان و افراد باصلاحیت به مراکز ثبت‌نام برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مجلس خبرگان رهبری اقدام می‌کنند و از همه اقشار جامعه و از مردان و بانوان داوطلب انتخابات‌های پیش رو می‌شوند و این روندی است که از آغاز دیماه شروع شده و در اوایل اسفندماه شاهد شور و شعور مردم انقلابی پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

رئیس جمهور با اشاره با بیان اینکه بار دیگر ملت ایران در اسفند حماسه سیاسی خواهند آفرید تصریح کرد: ملت ایران همچنان مانند گذشته حماسه سیاسی دیگری در اسفندماه رقم خواهند زد و به فرموده مقام معظم رهبری همه مسئولان به مسئله حق‌الناس بودن رأی مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت و این افتخار جمهوری اسلامی ایران است که انتخاباتی پرشور در میان کشورهای منطقه‌ای را برگزار می‌کند.

روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات در کشور درسخت‌ترین شرایط اظهار داشت: ملت ایران در سخت‌ترین شرایط انتخابات را برگزار کرده و آن را کنار نگذاشتیم و ما در جنگ انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را برگزار کردیم و پس از تشکیل مجلس خبرگان انتخابات خبرگان و شوراها هم در شرایط سخت برگزار شد و این یک افتخار است که زمانی که غفلتیان شهرهای ما را بمباران کردند یک روز هم انتخابات ما به تأخیر نیافتاد و مسیر کشور راه خود را ادامه داد.

وی گفت: بسیار خوشحالیم که در دیماه امسال شاهد شکست قدرت‌های بزرگ و توطئه‌گران علیه ایران برای برطرف کردن تحریم‌های اقتصادی هستیم و زنجیر تحریم‌ها را بگسلیم. همچنین مردم بزرگ ما شاهد آرامش و باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی جهانیان خواهند بود.

*لغو 18 قطعنامه ظالمانه علیه ایران در دیماه

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: 12 سال بر مردم ما ناعادلانه ظلم شد و قطعنامه‌ها ظالمانه علیه ملت ما تصویب شد، همچنین شاهد بودیم که در شورای امنیت نیز 6 قطعنامه تحریمی را علیه مردم ما وضع کردند که ان‌شاءالله بزودی در دیماه با اجرایی شدن برجام همه 18 قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران برای همیشه لغو خواهد شد.

وی تاکید کرد: این پیروزی از آن شما ملت بزرگ ایران است و اگر نمایندگان شما در نیویورک، ژنو، لوزان و وین توانستند حق ملت را به کرسی بنشانند، به خاطر حضور شما مردم بزرگ بود و دولت یازدهم افتخار می‌کند که مورد اعتماد این ملت عزیز و مقام معظم رهبری است.

*فرجام برجام و برآب شدن آرزوی افراطیون آمریکا

روحانی با اشاره به اینکه در مراحل پایانی اجرای برجام هستیم، اظهار داشت: به لطف الهی و با کمک شما مردم آرزوی ننگین افراطیون آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه که می‌خواستند برجام به فرجام نرسد، برآورده نخواهد شد.

رئیس جمهور کشورمان افزود: خوشحالیم که شنیدید مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه کشور را یک رقمی یعنی 9.9اعلام کرد و اگر چنین قدمی برداشته شده، قطعا با حمایت و تلاش شما مردم بوده است، به همین جهت ما باید رکود را از پیش پای اقتصاد برداریم.

وی ضمن توجه به اینکه کشورمان در سال 94 در شرایط بسیار سخت اقتصادی بسر می‌برد، گفت: در آغاز شروع به کار این دولت فروش نفت روزی 140 دلار بود، اما امروز کاهش چشمگیر آن را به چشم می‌بینیم که این دسیسه‌ای از سوی کشورهای مرتجع منطقه بود که قیمت نفت را ناعادلانه در سطح پایین قرار دادند. اما به لطف الهی در سال آینده شاهد رشد اقتصادی قابل ملاحظه‌ای خواهیم بود.

روحانی ضمن امیدواری به رشد 5 درصدی اقتصادی در سال آینده گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آماده هستند تا از فرصت بعد از تحریم بهره ببرند.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به امنیت پایدار کشورمان در منطقه گفت: برخلاف دیگر کشورهای منطقه که در آن جنگ و تروریسم وجود دارد، ما در تمام اجتماعات بزرگ کشورمان شاهد امنیت قابل ملاحظه‌ای هستیم.

وی افزود: شهرری به عنوان شهری مذهبی و فخر مردم تهران دارای مشکلاتی است که باید برطرف شود.

*تقدیم برنامه 5 ساله به مجلس در دیماه

روحانی پیرامون تقدیم لایحه بودجه به مجلس اظهار داشت: برنامه 5 ساله در دیماه تقدیم مجلس شده و بودجه 267هزار میلیارد تومانی نیز تقدیم مجلس خواهد شد و اتکاء ما به نفت به 25 درصد خواهد رسید که 75 درصد آن متکی به منابع غیرنفتی است. همچنین بودجه عمرانی کشور نیز 90 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه افزود: ما در زمینه آب، در زمینه محیط زیست، حمل و نقل، کشاورزی مشکلات و معضلات زیادی داریم و باید کمک کنیم تا حل و فصل شود؛ برای مشکلاتی که مردم شهر ری با آن مواجه هستند در هیئت وزیران تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم، اولین تصمیمی که گرفته شده در رابطه با مشکل آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی است و همچنین تصمیم دیگری در رابطه با تصفیه خانه که 1100 میلیارد تومان اعتبار هزینه کردیم و 70 درصد آب به شهر ری و قیام‌دشت منتقل می‌شود و این مهترین قدمی است که در دولت یازدهم برای شهر ری برداشته می‌شود، تکمیل آنها در تصفیه خانه صالح آباد و سرخه حصار که آب‌های تهران را جمع و در آن تصفیه می‌کنند این طرح تا پایان سال 95 به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: در مسائل بهداشتی و درمانی معضلات و مشکلات زیادی مواجه هستند برای بیمارستان شهدای هفت تیر 90 میلیارد تومان هزینه اختصاص داده شده است که در سال 95 به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد همچنین بیمارستان قدیمی فیروزآبادی که از مراکز مهم و قدیمی در شهر ری است، 73 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که تا اوایل سال 96 قسمت‌های جدید آن تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه آموزش و پرورش 234 کلاس درس با کمک خیرین احداث شده است که در سال 95 و 96 اجرا و عملیاتی خواهد شد و این منطقه به طور کامل از کمبود کلاس درس مرتفع خواهد شد و همچنین محور جاده قدیم تهران، قم با 44 میلیارد تومان نوسازی خواهد شد و سیستم نوین ما برای حل آب راهی نداریم جز اینکه از آب به خوبی استفاده کنیم با بهینه‌سازی مصرف کنیم.

روحانی اضافه کرد: 5 سالن ورزشی در باقر شهر، قیام دشت، حسن ‌آباد با 10 میلیارد تومان هزینه اختصاص داده شده است. در این سفر 432 میلیارد تومان اعتبار برای 12 طرح مهم مورد نظر قرار گرفته است.

رئیس جمهور اظهار داشت: شهر ری بعنوان مرکزی که فرودگاه بین‌المللی امام(ره) در آن قرار گرفته، واحدهای بزرگ صنعتی، کشاورزی در آن بوجود آمده و همچنین نیروگاه برق شهرری که از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کند، بازسازی خواهد شد.

*دولت به وعده‌هایی که به مردم داده؛ عمل خواهد کرد

روحانی با اشاره به اجرای تعهدات دولت در سفرهای استانی اظهار داشت: دولت به تمامی تعهدات خود در این سفر متعهد است و این دولت به قول‌هایی که در سفرهای استانی می‌دهد عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه شاهد حماسه‌ای دیگر خواهیم بود اظهار داشت: با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه و مشارکت فعال مردم در عرصه اقتصادی و حضور پرشور در انتخابات اسفندماه شاهد یک حماسه دیگر خواهیم بود و در ماه وحدت دنیای اسلام باید به وحدت نزدیک شویم و با برداشته شدن تحریم‌ها و ایجاد شرایط جدید شاهد وحدت و انسجام بیشتر و رونق در کشور خواهیم بود.

گفتنی است، رئیس جمهور در قالب سومین سفر استانی دولت به تهران و بیست و چهارمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید به شهرستان ری سفر کرده است.

همچنین رییس جمهور در بدو ورود به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع )، در محل مصلی حرم از سوی آیت الله ری شهری تولیت این آستان مورد استقبال قرار گرفت.

روحانی پس از زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت حمزه بن موسی الكاظم(ع)، بر سر مزار آیت الله محمدرضا مهدوی كنی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری و آیت‌الله سیدعلی غیوری حضور یافت و به قرائت فاتحه پرداخت.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان