۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین افزایش ۱۰ درصدی معدل کتبی بالای ۱۷ دروس نهایی سال سوم
کد خبر: ۱۱۹۰۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی معدل کتبی بالای ۱۷ دروس نهایی سال سوم

مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: یکی از ملاک‌های اصلی بحث کیفیت آموزشی، دروس نهایی سال سوم است که در این زمینه می‌توان به افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی معدل کتبی بالای ۱۷ دانش‌آموزان استان اشاره کرد.

افزایش ۱۰ درصدی معدل کتبی بالای ۱۷ دروس نهایی سال سوم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، همایش تقدیر از برترین‌های آموزشی و پژوهشی دوره دوم متوسطه استان قزوین پیش از ظهر امروز در سالن کوثر قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها در راستای کیفیت بخشی فعالیت‌های آموزشی، اقدامات مربوط به بحث آموزش دوره متوسطه و کنکور است.

وی با اشاره به شعار آموزش و پرورش استان قزوین در سال تحصیلی جاری افزود: شعار امسال در 6 کلید واژه برنامه ریزی، مشارکت، تحول مدیریت، نظارت مستمر و کارآمد، نشاط و صلاه(نماز) تدوین شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: دو کلید واژه نشاط و صلاة از اهمیت بالایی برخوردارند چراکه آموزش و پرورش باید به دنبال ایجاد نشاط علمی، پژوهشی، آموزشی و معنوی در مدارس باشد و بستر مناسب برای تحقق این اهداف رافراهم سازد تا دانش‌آموزانی در طراز جمهوری اسلامی و پایبند به آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اقدامات مطلوب انجام شده، رتبه کنکور سراسری استان قزوین از رتبه 14 به رتبه 11 ارتقاء پیدا کرد که حاکی از تلاش و همت مسئولان و همکاران می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهم فعالیت‌های انجام شده جهت ارتقاء رتبه استان در بحث کنکور بیان کرد: تشکیل پایگاه متمرکز کنکور در استان، تشکیل پایگاه فرصت طلایی مطالعه، انجام مشاوره‌های مناسب در مدارس که توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان دارند از جمله اقدامات انجام شده می‌باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: تهیه کتب مرجع و معتبر برای دانش‌آموزان و تجهیز کتابخانه‌ها به جزوات کنکور همچنین تشویق معلمان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در راستای ارتقاء میانگین نمرات و رتبه کنکور استان در سال جاری است.

قاسمی عنوان کرد: این شروع کار است و ما در بحث کنکور می‌توانیم به جایگاه بهتری نیز دست یابیم از این رو امیدوارم در سال تحصیلی 94-95 رتبه کنکور استان ارتقاء یابد.

وی تاکید کرد: یکی از ملاک‌های اصلی بحث کیفیت آموزشی، دروس نهایی سال سوم است که در این زمینه می‌توان به افزایش 10 تا 12 درصدی معدل کتبی بالای 17 اشاره کرد که نشان از فهم عمیق آموزشی و ظرفیت بالای دانش‌آموزان استان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خطاب به دانش‌آموزان ممتاز حاضر در همایش بیان کرد: شما در ابتدای مسیر قرار دارید و باید با تلاش جدی به دنبال کسب موفقیت‌های بیشتر بوده و الگوی مناسبی برای سایر دانش‌آموزان باشید.

وی در پایان با اشاره به روز پژوهش عنوان کرد: پژوهش به معنای یافتن و رسیدن به حقیقت است بنابراین باید آموزش را با پژوهش پیوند زنید تا نتیجه و اثر کاربردی آن را در استان و کشور شاهد باشیم.

در پایان مراسم از ﺑﺮﺗﺮﻳﻦ‌ﻫﺎی ﺩاﻧﺶ‌ﺁﻣﻮﺯی ﻣﺘﻮﺳﻂﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻛﻨﻜﻮﺭ، اﻟﻤﭙﻴﺎﺩ و ﺟﺸﻨﻮاﺭﻩ ﺧﻮاﺭﺯﻣﻲ تجلیل شد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان