۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بهبود کامل این بیماری گوارشی با زیتون پرورده
کد خبر: ۱۱۸۸۰۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بهبود کامل این بیماری گوارشی با زیتون پرورده

مصرف زیتون پرورده همراه رب انار یکی از عوامل بهبود ورم لوزالعمده است، با مصرف این ماده غذایی از ورم کاسته می‌شود و این بیماری به طور خاص بهبود می‌یابد.

بهبود کامل این بیماری گوارشی با زیتون پرورده
دکتر شاهین شهبازی متخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان گفت: مصرف الکل باعث ایجاد تورم در ناحیه لوزالعمده می‌شود سنگ‌های صفراوی و سنگ‌های لوزالمعده زمانی ایجاد تورم می‌کنند که چربی خون بالای 500 باشد. این چربی‌ها از طریق ورزش و رژیم کاهش می‌یابند.

وی افزود: در رابطه با بیماری‌هایی که کلسیم خون را بالا می‌برند می‌توان به پاراتیروئید اشاره کرد. افرادی که ورم لوزالعمده دارند مستعد بیماری مجرای ادراری هستند.

وی در ادامه افزود: صدمه به لوزالعمده باعث تخریب مواد درون لوزالمعده‌ای می‌شود. کم شدن مواد غذایی، الکل و سنگ‌های صفراوی علل عمده ورم لوزالعمده هستند. بالا رفتن چربی و کلسترول خون عامل ایجاد بیماری اوریون است.

وی تصریح کرد: رژیمی که برای بهبود سنگ‌های صفراوی داده می‌شود این است که از مصرف غذاهای پرچرب و سنگین خودداری شود، زیرا باعث ورم در لوزالعمده می‌شود. غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند از هر نوع ورمی پیشگیری می‌کنند. مصرف میوه‌ها سبزیجات و غذاهایی که ویتامین E دارند، در پیشگیری از انواع سرطان‌ها و ورم لوزالمعده نقش بسزایی دارند. مصرف گوشت و مرغ که کاملاًٌ هورمونی هستند در کل مضر هستند، مصرف سویا و زیتون و چای سبز به بهبود کامل بیماری لوزالعمده کمک بسیاری زیادی می‌کند.

وی ادامه داد: مسکن‌ها و آرام بخش‌ها تأثیری بر روی لوزالعمده ندارد و آن را تقویت نمی‌کند. دانه‌ها روغی زیتون و هسته انگور و دانه روغنی سویا عامل بهبود این بیماری هستند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه سرطان‌های لوزالمعده رو به گسترش هستند و اقدام سریع و به موقع می‌تواند در پیشگیری و بهبود کامل این بیماری تأثیر بسیار مهمی داشته باشد. اگر این سرطان به موقع درمان نشود می‌تواند منجر به مرگ افراد و فلج شدن شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی صبح قزوین جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان