۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین درمان افسردگی حاد، اوتیسم و اسکیزوفرنی با سلول های پوستی
کد خبر: ۱۱۵۴۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تبدیل سلول های پوست به سلول های عصبی

درمان افسردگی حاد، اوتیسم و اسکیزوفرنی با سلول های پوستی

محققان موسسه سالک کانادا با استفاده از سلول های پوست، سلول های عصبی تولید کرده اند که قادر به تولید سروتونین است و می تواند در درمان افسردگی حاد، اوتیسم، اسکیزوفرنی و سایر اختلالات عصبی موثر باشد.

درمان افسردگی حاد، اوتیسم و اسکیزوفرنی با سلول های پوستی
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، سروتونین یک ماده شیمیایی مهم برای برقراری ارتباط سلول های مغز و سلول های عصبی با یکدیگر است. تنظیم خلق و خو، اشتها و خواب، از مهمترین وظایف این ماده شیمیایی محسوب می شوند. اختلال در ترشح سروتونین یکی از مهمترین دلایل ابتلا به افسردگی حاد، اوتیسم، اسکیزوفرنی و سایر اختلالات عصبی است. معمولا در درمان این اختلالات از داروهای مهارکننده باز جذب سروتونین (SSRIs) استفاده می شود. این دارو ها از بازجذب سروتونین توسط سلول های عصبی جلوگیری می کنند.
نقطه عطف این دستاورد علمی، تبدیل سلول های پوست به سلول های عصبی به طور مستقیم و بدون استفاده از سلول های بنیادی است. این سلول ها دقیقا مشابه نورون های تولید کننده سروتونین مغز نیستند؛ ولی بسیاری از عملکردهای آنان از قبیل تولید سروتونین و پاسخ به داروهای ضد افسردگی را در محیط آزمایشگاهی شبیه سازی می کند.
این مطالعه اطلاعات دقیقی را در زمینه چگونگی انتقال پیام های عصبی از طریق سروتونین و درمان اختلالات عصبی در اختیار محققان قرار می دهد.نتایج این تحقیقات در نشریه Molecular Psychiatry منتشر شده است.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان