۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دولت نباید در ارائه تسهیلات مردم را به خرید خودرو ملزم می‎کرد
کد خبر: ۱۱۵۳۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

ندیمی:

دولت نباید در ارائه تسهیلات مردم را به خرید خودرو ملزم می‎کرد

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: دولت در ارائه تسهیلات راه‌های دیگری جز خودرو هم داشت و بهتر بود انتخاب کالا را به مردم واگذار می‌کرد.

دولت نباید در ارائه تسهیلات مردم را به خرید خودرو ملزم می‎کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، ابوذر ندیمی با بیان اینکه ارائه تسهیلات از سوی دولت هم به نفع تولید کنندگان خواهد بود، و هم مصرف کنندگان، اظهارداشت: تزریق این تسهیلات که به صورت وام در اختیار مردم قرار می‎گیرد، هم به رفع مشکلات مردم کمک کرده و هم تحرکی در بازار ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه خرید کالا از سوی مشتریان می‎تواند به تولید محصولات جدید منجر شود، اضافه کرد: ارائه تسهیلات خرید خودرو یکی از راه‎کارهای بود که در کوتاه مدت توانست شوکی را به بازار وارد کند. اما دولت می‎توانست برای خروج از رکود به جای اعطای وام، تسهیلاتی برای جویندگان کار فراهم کند به صورتی که سرمایه کار را برای افراد ایجاد کند تا از این طریق هم به معضل بیکاری کمک شود و هم چرخش سرمایه به خروج از رکود منتهی شود.

نماینده لاهیجان و سیاهکل با تاکید بر اینکه مشکلات عمده جامعه ما ازدواج، درآمد و کار است، متذکر شد: در واقع اگر دولت روی مقوله کار یا ازدواج متمرکز می‌شد و انتخاب کالا و خدمت را به خود مردم واگذار می‌کرد و از آن سو شرایط را کنترل می‌کرد، فواید بیشتری داشت.

ندیمی اذعان داشت: بهتر بود مردم را مجبور به انتخاب یک کالاهای خاص نمی‌کردیم و در این صورت خودرو نیز وارد بازار خرید و فروش صوری نمی‎شد.

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: قسمت اول اقدام دولت مبنی بر شارژ منابع مالی به اقتصاد کشور به منظور خروج جامعه از رکود کار مثبتی بود، اما انتخاب یک کالا و تحمیل آن به فروشنده محل بحث است، به خصوص اینکه در این کار اقشار مختلف مورد حمایت قرار نگرفته‌اند.

ندیمی ضمن تاکید بر اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه ما افزایش تعداد بیکاران و مجردان است، خاطرنشان کرد: اگر دولت برای جامعه مجردان و بیکاران قدم بر می‌داشت، بهتر بود و از نظر حق سیاسی نیز مثبت‌تر می‌شد.


انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان