۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۳۸ هزار واحد شورایی شهری و روستایی در کشور فعالیت دارند
کد خبر: ۱۱۵۲۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای عالی استان‌ها:

۳۸ هزار واحد شورایی شهری و روستایی در کشور فعالیت دارند

رئیس شورای عالی استان‌ها از فعالیت ۳۸ هزار واحد شورایی شهری و روستایی در کشور خبر داد.

۳۸ هزار واحد شورایی شهری و روستایی در کشور فعالیت دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جلسه شورای اداری شهرستان قزوین عصر امروز با حضور استاندار قزوین و رئیس شورای عالی استان‌ها با موضوع تشریح اهداف و سیاست‌های شورای عالی استان‌ها و بررسی وضع بهداشت و سلامت با محوریت بیماری سرطان در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد.
غلامرضا بصیری‌پور، رئیس شورای عالی استان‌ها در این جلسه اظهار کرد: 9 اصل از قانون اساسی کشور اشاره مستقیم به وظایف، عملکرد و کارکرد شوراهای اسلامی داشته است که نشان از ظرفیت بالای آن دارد.
رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: 38 هزار واحد شورایی در کشور فعالیت دارند که 35 هزار واحد آن در روستاها است.
بصیری پور خاطرنشان کرد: دو نفر از 75 نفر عضو شورای عالی کشور از قزوین هستند و تنها مرجعی است که می‌تواند مستقیما به مجلس طرح و به دولت لایحه دهد.
رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: لازمه استفاده مطلوب از ظرفیت عظیم شوراها در راستای خدمت رسانی به مردم تحقق دو واژه شورا باوری و در ادامه شورا یاوری به معنای واقعی از سوی همه مدیران است ضمن اینکه شوراها نیز باید خودباوری داشته باشند.
وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت مشهد، حاشیه نشین هستند، گفت: در برخی از شهرها حاشیه نشینی به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است که دلیل آن حل نشدن موضوع اشتغال در روستاهاست.
بصیری پور بیان کرد: اقتصاد دولتی به معنای تولید است که اگر بحت تولید و اشتغال در روستاها مرتفع شود مشکل حاشیه نشینی در شهرها نیز حل می‌شود.
وی در پایان با اشاره به نقش شهرداری‌ها در توسعه شهرهای کشور گفت: در سال 94 بیش از 130 هزار میلیارد تومان اعتبار در شوراها برای یکسال به تصویب رسیده که اگر تحقق یابد شاهد تحول سازنده‌ای در شهرها خواهیم بود.
در ادامه حجت الاسلام سماواتی، امام جمعه شهر محمود آباد اظهار کرد: امام باقر(ع) راهکاری را برای رسیدن به سعادت دنیا و رستگاری در آخرت ارائه کرده و می فرمایند؛ تقوا در دنیا مانند سپر و ترمز انسان است و در آخرت همچون بزرگراه و اتوبانی است که انسان را به بهشت رهنمون می‌کند.
وی افزود: تقوا محدود به برخی اعمال و عبادات نمی‌شود و مفهوم آن توسعه می‌یابد و جنبه های مختلف زندگی انسان همچون تقوای فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و اداری را در بر می‌گیرد.
امام جمعه شهر محمودآباد عنوان کرد: از همان روزهای نخست خلقت انسان، تقوا ستیزی و مسئله وسوسه‌های شیاطین جن و انس نیز مطرح شد.
سماواتی خاطرنشان کرد: در زمان کنونی شیاطین انس همچون آمریکا و هم پیمانانش بسیارند و با توجه به بیانات امام راحل، آمریکا شیطان بزرگ است لذا ستیز با آمریکا ادامه دارد البته در مواقعی همچون مسئله توافق هسته‌ای، تاکتیک تقوا موجب شده تا عقب نشینی‌های تاکتیکی انجام شود.
وی در ادامه بیان کرد: توافقات هسته‌ای زیر نظر رهبری انجام شد اما دشمنان و بدخواهانی که از تحریم ها نفع می‌بردند درصدد نفوذ در میان مسئولان و ایجاد اختلاف هستند که باید مراقب نفوذ دشمن بود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان