۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پیاده‌روی اربعین مسیر گسترش نهضت حسینی را هموار می‌کند
کد خبر: ۱۱۵۱۵۲ نویسنده: حجت الاسلام فغانی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه قزوین:

پیاده‌روی اربعین مسیر گسترش نهضت حسینی را هموار می‌کند

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه قزوین گفت: شرکت در پیاده روی اربعین فقط یک عمل مستحبی و معنوی نیست بلکه در مسیر گسترش نهضت حسینی قدم برداشته می‌شود.

پیاده‌روی اربعین مسیر گسترش نهضت حسینی را هموار می‌کند
حجت الاسلام عباس فغانی، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به نزدیکی ایام پیاده روی اربعین حسینی گفت: همه ساله ملت ایران به خصوص نسل جوان ما با این حرکت ماندگار به دشمنان نشان می‌دهند که زنده کننده اهداف قیام سالار شهیدان هستند.
وی در ادامه افزود: ما هر چه داریم از امام حسین (ع) و مکتب عاشورایی ایشان است و باید سیره و روش ائمه معصومین را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنیم.
معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه قزوین ادامه داد: پیاده روی اربعین عملی ماندگار و تاثیرگذار است که پیام‌های زیادی برای مردم ایران و ملت‌های جهان دارد که شیعیان ایران در انتقال این پیام‌ها نقش ارزنده‌ای برعهده دارند.
وی با اشاره به شرایط حساس منطقه و وجود ناامنی در کشورهای اسلامی اذعان کرد: امروز استکبار جهانی با محوریت آمریکا و اسرائیل به دنبال سرکوب کردن انقلاب‌هایی است که برگرفته از نهضت ارزشمند امام حسین(ع) است.
استاد حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: یکی از شگردهای غربی‌ها برای شکست انقلاب‌های مردمی پرورش تروریست‌هایی به نام داعش است تا با جنایت‌های فجیع با نام اسلام به خود اسلام ضربه بزنند.
وی تصریح کرد: امروز شرکت گسترده مردم مسلمان جهان در پیاده روی اربعین دلگرمی بزرگی برای ملت‌های مسلمان جهان است تا با اعتقاد کامل مسیر مبارزه علیه ظلم و ستم را ادامه دهند.
فغانی با بیان اینکه امروز شعار حضور گسترده مردم در پیاده‌روی اربعین انتقال پیام ظلم ستیزی است، بیان کرد: شرکت در پیاده روی اربعین فقط یک عمل مستحبی و معنوی نیست بلکه در مسیر گسترش نهضت حسینی قدم برداشته می‌شود.
وی در پایان گفت: سال گذشته 20 میلیون زائر در اربعین حسینی حضور داشتند، امیدواریم هرسال با افزایش این تعداد زمینه آگاهی ملت‌های جهان را فراهم کنیم و چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان دهیم.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان