۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۸۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از خدمات خودکفایی استفاده می‌کنند
کد خبر: ۱۱۵۰۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس اشتغال کمیته امداد شهرستان قزوین:

۸۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از خدمات خودکفایی استفاده می‌کنند

کارشناس اشتغال کمیته امداد شهرستان قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۸۰ درصد خانواده‌ها، متناسب با توانمندی خود از خدمات خودکفایی استفاده می‌کنند.

 ۸۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد از خدمات خودکفایی استفاده می‌کنند
محمد رضا سرپرست، کارشناس اشتغال کمیته امداد شهرستان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 25 هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش کمیته امداد هستند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 80 درصد خانواده‌ها، متناسب با توانمندی خود از خدمات خودکفایی استفاده می‌کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه برخی از مددجویان دارای استعداد شغلی هستند از این رو از طریق مددکارانشان شناسایی شده و مورد مشاوره شغلی قرار می‌گیرند.
این مسئول عنوان کرد: زمانی که افراد از طریق واحد مددکاری شناسایی شده و تقاضای دریافت تسهیلات می‌دهند با همکاری شرکت‌های مشاوره‌ای دوره‌های کارآفرینی 24 تا 30 ساعته با حضور اساتید مجرب برای این افراد برگزار می‌شود.
سرپرست، هدف از برگزاری دوره‌های کارآفرینی را ایجاد انگیزه، برانگیختن حس اعتماد به نفس و بالا بردن روحیه افراد برشمرد و گفت: پس از انجام مشاوره شغلی و مشخص شدن شغل مورد نظر با نظر فرد وام گیرنده، پرونده تکمیل می‌شود و طرح توجیه اقتصادی و فنی نوشته شده و آماده ارائه به صندوق اشتغال کمیته امداد است که پس از طی روند مربوطه، وام پرداخت می‌شود.
کارشناس اشتغال کمیته امداد شهرستان قزوین تاکید کرد: نظارت‌های پشتیبانی در قالب هدایت‌ و حمایت‎ مددجو همچنان پس از اعطای وام انجام می‌شود و در نهایت تعدادی از این افراد به مرز خودکفایی و استقلال اقتصادی رسیده، از دریافت کمک‌های نقدی مستمر کمیته امداد، بی نیاز می‌شوند.
وی با اشاره به سایر اقدامات کمیته امداد در راستای حمایت از کارآفرینان گفت: هر ساله در نمایشگاه‌هایی که توسط اداره کل صنایع دستی و میراث فرهنگی، استانداری و امور زنان برگزار می‌شود و یا در حاشیه جشنواره رمضان، با شناسایی کارآفرینانی که دارای نوآوری و خلاقیت هستند و اطلاع رسانی از آنها برای شرکت در این نمایشگاه‌ها دعوت می‌شوند.
سرپرست افزود: این کار بستر مناسب جهت حمایت از مددجویانی است که وارد حوزه کسب و کار شدند تا ضمن آشنایی با رقبا و بازار کار، تولیدادشان را به بازار مصرف برسانند اینکار در واقع نوعی آموزش بازاریابی است که در آینده کاری آنها موثر خواهد بود.
وی با اشاره به میزان وام‌های خوداشتغالی کمیته امداد عنوان کرد: در حال حاضر رقم وام پرداختی به هر فرد به سقف 15 میلیون تومان افزایش یافته است که پس از تایید کمیته امداد از بانک‌های عامل دریافت می‌کنند.
این مسئول خاطر نشان کرد: ارائه تسهیلات وام اشتغال به مددجویان حائز شرایط و یا معرفی مددجویان جویای کار به شرکت‌های کاریابی که به طور مستقیم با آنها در ارتباط هستیم از جمله فعالیت‌های کمیته امداد در راستای ارائه خدمت به مددجویان است.
کارشناس اشتغال کمیته امداد شهرستان قزوین در پایان تاکید کرد: فعالیت‌های واحد اشتغال کمیته امداد باعث می‌شود مددجویان یا فرزند آنها که دارای استعداد شغلی است با حضور و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی همراه با تامین معیشت زندگی و بهبود اوضاع اقتصادی، به خود کفایی و استقلال مالی برسند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان