۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اجرای طرح تدبیر و جهاد علمی در مدارس استان
کد خبر: ۱۱۴۷۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد

اجرای طرح تدبیر و جهاد علمی در مدارس استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای طرح تدبیر در مدارس ابتدایی و طرح جهاد علمی در ۱۸ مدرسه متوسطه استان خبر داد.

 اجرای طرح تدبیر و جهاد علمی در مدارس استان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اجرای طرح جهاد علمی در مدارس استان گفت: طرح جهاد علمی به منظور ایجاد فرصت‌های آموزشی عادلانه و توجه بیشتر به مناطق دارای محرومیت آموزشی و همچنین توانمندسازی دانش‌آموزان ساکن این مناطق اجرا می‌شود.
وی افزود: هدف از اجرای طرح، ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان بسیجی و کاهش افت تحصیلی و ارائه خدمات آموزشی متنوع در مناطق محروم کشور است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: طرح جهاد علمی در 18 مدرسه دوره متوسطه برگزار می‌شود و دانش‌آموزان عضو بسیج دبیرستان‌های عادی پایه دوم متوسطه نظری و پایه هفتم و هشتم مداس عادی دوره اول متوسطه شامل این طرح می‌باشند.
وی تأکید کرد: در طرح جهاد علمی آزمون‌هایی جهت پیشرفت کیفیت آموزش و ارزیابی خدمات ارائه شده و سنجش پیشرفت دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
قاسمی بیان کرد: در این طرح کلاس‌های فوق برنامه با توجه به نیاز دانش‌آموزان پیش بینی شده است که نسبت به تشکیل کلاس‌ها با استفاده از دبیران رسمی اقدام خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه از اجرای طرح تدبیر در مدارس ابتدایی استان خبر داد و گفت: مهم‌ترین و اصلی ترین هدف اجرای این برنامه، بهبود فرایندهای مدیریت مدرسه به منظور ارتقاء سطح عملکرد و کیفیت آن است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: نهادینه سازی برنامه محوری در مدیریت مدرسه، تقویت فرایند ارزیابی مستمر برنامه‌ها و فعالیت‌ها با تأکید بر خود ارزیابی، بهبود سطح عملکرد مدرسه در برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات و توسعه و تقویت فرهنگ مشارکت و کارگروهی در مدرسه از دیگر اهداف اجرای این برنامه است.
وی خاطر نشان کرد: طرح تدبیر دارای هشت فرآیند شامل برنامه ریزی، آموزش و یادگیری، فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه، مشارکت همکاران، اولیا و دانش آموزان، سلامت و ایمنی در مدرسه، اداری و مالی مدرسه، نظارت و ارزیابی و خلاقیت می باشد.
قاسمی در پایان تصریح کرد: این طرح شامل کلیه مدارس مستقل دوره ابتدایی به غیر از مدارس مجری طرح تعالی مدیریت و چند پایه می‌باشد و بستر مناسبی برای توسعه برنامه تعالی مدیریت مدرسه خواهد بود.
انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان