۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ۱۳ آبان از روزهای درخشان در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی است
کد خبر: ۱۱۴۷۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاد حوزه علمیه قزوین:

۱۳ آبان از روزهای درخشان در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی است

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: ۱۳ آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین همواره برجسته و سربلند می‌باشد.

۱۳ آبان از روزهای درخشان در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام سید مجتبی موسوی، استاد حوزه علمیه قزوین روز 13 آبان را یکی از روزهای درخشان درتاریخ این نظام اسلامی دانست و گفت: این روز یاداور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکباری یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.
وی تصریح کرد: 13 آبان از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین همواره برجسته و سربلند می‌باشد.
این استاد دانشگاه بیان داشت: 13 آبان به مسلمانان آموخت که فقط در برابر الله یعنی خدای متعال به کرنش و سجود پرداخت و این روز به دل‌های مومنان قوت بخشید و غرور مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد.
وی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در دوران انقلاب خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ همواره در کنار مردم محروم و در برابر قدرت‌های ستمگر قرار داشته اند و این مدارس حوزه‌های علمیه ادامه دهنده خط راستین کتاب مقاومت در مبارزه ملی با استکبار نقش مهمی داشتند.
موسوی ابراز کرد: در این روز فراموش نشدنی سه واقعه مهم روی داد که یکی تبعید حضرت امام خمینی (ره)، روز دانش آموز و دیگری تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است.
این استاد حوزه علمیه به نقش فعال دانش آموزان نیز اشاره کرد و عنوان داشت: دانش آموزان ما نیز در دوران دفاع مقدس هم نقش فعال و تاثیرگذاری داشتند که نمونه آن را می‌توان به شهدای دانش آموزی و الگوی دانش آموزان ما شهید محمد حسین فهمیده نام برد.
وی با اشاره خبر تائید اعدام آیت الله شیخ نمر بیان داشت: اعدام این عالم برجسته و فاضل به سرنگونی دولت عربستان سعودی و متزلزل شدن پایه های حکومت این کشور خواهد انجامید.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان