۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سالن مناسبی برای اجرای موسیقی در استان وجود ندارد
کد خبر: ۱۱۴۶۳۳ نویسنده: محمد وکیلها تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر انجمن موسیقی استان قزوین:

سالن مناسبی برای اجرای موسیقی در استان وجود ندارد

مدیر انجمن موسیقی استان قزوین گفت: ما در استان یک سالن مناسب برای اجرای موسیقی نداریم و این موضوع زمینه‌ای برای لغو کنسرت‌ها شده است.

سالن مناسبی برای اجرای موسیقی در استان وجود ندارد
استاد محمد وکیلها، مدیر انجمن موسیقی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر   صبح قزوین ، اظهار کرد: دو کتاب بیش از 400 صفحه ای در خصوص هنر موسیقی قزوین از سال 963 هجری شمسی تا به امروز تالیف شده است اما این میزان پرداخت به هنر اصیل موسیقی در قزوین کافی نیست.
وی اذعان کرد: موسیقی قزوین به واسطه اینکه از گذشته به صورت یک مکتب اصیل وجود داشته است جایگاه ویژه ای در کشور دارد.
این مسئول گفت: فقه، نگارگری، خوشنویسی و موسیقی 4 مکتب اصیل در قزوین است و این نشان از حضور مردم فرهیخته در استان از گذشته تا به امروز دارد.
وی در ادامه افزود: موسیقی قزوین مطابق با این شناسنامه خود نیروهای شاخصی چون جناب قزوینی، ابوالحسن خان قزوینی، عارف قزوینی را در خود پرورش داده و سوابق هنری این اساتید در کشورهای مختلف جهان شناخته شده است.
استاد وکیلها با انتقاد از اینکه امروز متاسفانه در حوزه موسیقی ظرفیت فیزیکی در استان به لحاظ اجرایی محدود است، تصریح کرد: ما در استان یک سالن مناسب برای موسیقی نداریم و این موضوع زمینه‌ای برای لغو کنسرت‌ها شده و اغلب کنسرت‌ها در سالن نمایشگاه‌ها یا ورزشگاه برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هنر موسیقی اصیل قزوین مظلوم واقع شده است، بیان کرد: در دولت نهم زمینی برای احداث سالن موسیقی در استان اختصاص پیدا کرد اما تا به امروز به واسطه نبود اعتبارات لازم راکد مانده و ساخت و سازی صورت نگرفته است.
مدیر انجمن موسیقی استان قزوین در پایان عنوان کرد: امروز موسیقی استان به دلیل محدودیت مالی و فضایی با مشکلات زیادی دست و پنچه نرم می‌کند و نیازمند حمایت بیشتر متولیان فرهنگی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان