۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین به کودکان زیر۱سال غذای کنسروی ندهید
کد خبر: ۱۱۴۶۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عدم رعایت اصول استاندارد و استفاده از حرارت

به کودکان زیر۱سال غذای کنسروی ندهید

استفاده ‌ازغذاهای کنسروی به عنوان غذای کمکی برای کودکان ‌زیریکسال می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

به کودکان زیر۱سال غذای کنسروی ندهید
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، پیام‌فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در بیان کرد: سن کودکی به خصوص زیر یکسال سن رشد و نمو است و در 6ماه اول زندگی کودک توصیه براین است که شیر مادر استفاده شود و هرگز غذاهای کمکی داده نشود اما از 6ماه دوم معمولا هر5 تا 7روز باید غذای‌کمکی جدید را برای کودک شروع کنیم چراکه این باعث می‌شود بدن کودک عادت کند و اگر حساسیت و مشکل و آلرژی داشته باشد خود را از همین ابتدا بروز دهد.

وی افزود: از آن‌جائی که در سن زیر یکسال سلول‌ها به شدت در حال فعالیت هستند و رشد و نمو سرعت بالایی دارد این که غذای سالمی را برای کودک استفاده کنیم یک گزینه مهم به حساب می‌آید.

فرحبخش اظهار کرد: استفاده از غذاهای کنسروی و ‌فریزری به علت اینکه مقادیر بالایی از املاح و ویتامین‌های خود را از دست داده‌اند مناسب کل افراد جامعه بخصوص کودکان ‌زیریکسال نیست. متأسفانه در اثر عدم رعایت اصول استاندارد آلودگی‌های اولیه و عدم استفاده از فشار و حرارت لازم ممکن است عواملی در‌کنسروها باقی بمانند و چون ‌کنسروها کاملا بسته شده هستند و با اکسیژن تماس ندارند ‌دراین فضای فاقد اکسیژن باکتری‌هایی رشد می‌کنند که برای کودکان ‌زیر1سال می‌تواند بسیار خطرناک و بیماری‌زا باشد.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: شیر مادر برای سنین زیر یکسال بر هر ماده دیگری ارجح است اما در صورتی که نیاز به غذای کمکی بود باید به جای نوشیدنی‌ها و غذاهای آماده و صنعتی از غذاهای ساده و سالمی که در خانه با مواد اولیه تازه درست می‌شوند استفاده گردد چون هم الگوی بهداشتی را رعایت کرده‌ایم و هم نیازهای تغذیه‌ای به ویژه ویتامین‌ها و املاح را برای کودکان برآورده نموده‌ایم.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان