۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین همایش بزرگ رهروان زینبی در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۱۱۴۵۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سراسر کشور؛

همایش بزرگ رهروان زینبی در قزوین برگزار شد

همایش رهروان زینبی همزمان با سراسر کشور، در آستان چهار انبیاء قزوین برگزار شد.

همایش بزرگ رهروان زینبی در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، همایش رهروان زینبی به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین همزمان با سراسر کشور، در آستان چهار انبیاء قزوین برگزار شد.
زهرا صفی خانی، استاد حوزه علمیه قزوین در این همایش اظهار کرد: همه صفات و کمالات روحی و نورانیت حضرت فاطمه زهرا(س)، در زینب کبری(س) تجلی پیدا کرده بود چرا که آن بانوی بزرگوار با تربیت محمدی و علوی پرورش یافته بود.
استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حضور در اینگونه مراسم و مجالس‌ها باید تجدید بیعت با حماسه سازان کربلا باشد چرا که انقلاب ما نیز برگرفته از قیام عاشورا بود.
وی در ادامه افزود: نباید مشغول شدن به عزاداری ما را از اقامه نماز اول وقت باز دارد که حضرت زینب(س) حتی در شب یازدهم ماه محرم نماز خود را نشسته به جای آوردند.
وی تاکید کرد: باید به همه زندگی خود رنگ تقوا دهیم نه فقط برای مجالس ابا عبدالله الحسین (ع) بلکه به همه اعمال و رفتار خود سبقه الهی ببخشیم.
صفی خانی تصریح کرد: به فرزندان خود بصیرت دینی، ولایت محوری و ولایت مداری را بیاموزید.
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: نوع رفتار والدین در خانواده بسیار حائز اهمیت است زیرا فرزندان را باید طوری تربیت کرد که در محیط بیرون از منزل نیز حجاب خویش را حفظ کنند و به انجام فرائض دینی اهمیت دهند.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی خانواده‌ها و اقشار علمی مشاهده می‌شود با ارتقاء مدارک تحصیلی، سطح معرفتی و آداب و معاشرت دینی پایین می‌آید.
وی در بخش دیگر سخن خود با اشاره به تحولات کشورهای منطقه گفت: نهضتی که در کشورهای دیگر ایجاد شده همچون قیام مردم یمن و بحرین از نهضت امام خمینی(ره) نشات گرفته که این نهضت هم ریشه در نهضت حسینی دارد که اگر زینب نبود کربلا در کربلا مانده بود.
صفی خانی در ادامه عنوان کرد: مراسم سفره‌های نذری که با نام اهل بیت(ع) برگزار می‌شود بدعت است همچنین در برخی مراسم‌ها از زنان به عنوان مداح و روضه خوان دعوت می‌شود که صدای آنها در بیرون از منزل نیز شنیده می‌شود.
وی در پایان تصریح کرد: زینب کبری(س) با امام زمان خود همدل، در مصیبت‌ها حامی داغدیده‌ها و در خطبه خوانی دشمن شناس و دشمن ستیز بودند و با سخنان و اقدامات خود یزید را به زانو درآوردند.
انتهای پیام/7003




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان