۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دستگاهی برای ایستادن آسیب دیدگان جسمی حرکتی ساخته شد
کد خبر: ۱۱۴۵۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

تکیه گاهی برای قایم ایستادن کاربر

دستگاهی برای ایستادن آسیب دیدگان جسمی حرکتی ساخته شد

توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی؛ یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت دستگاهی برای ایستادن آسیب دیدگان نخاعی شد.

دستگاهی برای ایستادن آسیب دیدگان جسمی حرکتی ساخته شد
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، سعید سرمدی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان « ایده پردازان سپهر» در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و مجری طرح «ایستامن» گفت: تعداد آسیب دیدگان نخاعی با توجه به سوانح مختلف علی الخصوص سوانح و تصادفات رانندگی در کشور ما بسیار زیاد است. این افراد که معـــمولا از وضعیت جسمانی کاملا ســـالم و جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار بودند وقتی ناگهان دچار سانحه می شوند از انجام کــوچک ترین ضرورت های زندگی و شخـــصی خویش عاجز می مانند.

وی با بیان اینکه یکی از روش هایی که به توصیه پزشکان، وضعیت جسمانی آنها را حفظ و تا حدودی بهبود می بخشد، تلاش برای ایستادن است، افزود: دستگاه ایستامن با هدف کمک به ایستادن آسیب دیدگان نخاعی طراحی و ساخته شده است.

به گفته سرمدی این دستگاه می تواند مورد استفاده سالمندان، بیماران ام اس، آسیب دیدگان نخاعی، مبتلایان به سکته مغزی، افراد دارای گرفتگی های شدید، افراد دارای اختلالات عضلانی، آسیب دیدگان جسمی حرکتی، کودکان مبتلا به اختلالات ناشی از فلج مغزی قرار گیرد.

وی افزود: این دستگاه تکیه گاهی برای قایم ایستادن کاربر است و فرد را از حالت نشسته بر روی تخت یا صندلی به حالت ایستایی کامل می رساند.

سرمدی در خصوص کارکرد این دستگاه عنوان کرد: ایستامن توسط یک موتور الکتریکی، دو کمربند و یک نشیمن، کاربر را از روی صندلی بلند کرده، به گونه ای که پشت زانوها و پشت پاهای شخص حمایت می شود.

میدر این شرکت دانش بنیان افزود: ایستادن در حالت قایم در پشت میز نه تنها باعث می شود وزن شخص کاملا بر روی پاها قرار گیرد، بلکه فرد می تواند فعالیت هایی را بر روی میز روبروی خود انجام دهد.

سرمدی در خصوص ویژگی های ایستامن گفت: کلید قطع ایمنی، کمربند بالا برنده الکتریکی، قابلیت کنترل با دمش و مکش دهان، کمک فنر جهت راحتی تنظیم ارتفاع میز، دارا بودن چهار چرخ جهت حمل و نقل دستگاه، قفل تثبیت دستگاه، نگهدارنده پشت کاربر به همراه بالشتک پلاستیکی، ساختار ارگونومیک میز بالایی و بالشتک جهت قرار گرفتن بدن در آن از مزایای استفاده از ایستامن به شمار می روند.

وی ادامه داد: همچنین پیشگیری از انقباض غیر ارادی عضلات در ناحیه ساق پا، زانوها و لگن و کاهش اسپاسم، بهبود عملکرد کلیوی و جلوگیری از ایجاد سنگ، بهبود گردش خون، عملکرد روده و عملکرد تنفسی از دیگر مزایای استفاده از ایستامن هستند.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان