۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین فعالیت ۲۵۰ همیار محرم در مراسم‌ عزاداری حسینی
کد خبر: ۱۱۴۳۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

فعالیت ۲۵۰ همیار محرم در مراسم‌ عزاداری حسینی

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به همکاری ۲۵۰ همیار محرم در برگزاری مراسم‌های عزاداری حسینی افزود: نظم دهی و سامان دهی به حرکات پرشور دستجات با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی محقق می‌شود.

 فعالیت ۲۵۰ همیار محرم در مراسم‌ عزاداری حسینی
سعید وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اقدامات سازمان در ایام محرم اظهار کرد: نصب 200 تیربرد و 100 فیکسچر در نقاط مختلف شهر و دراختیار قراردادن فضای تبلیغاتی رایگان به هیأت‌ها از اقدامات این سازمان برای فضاسازی مناسب در ایام سوگواری اباعبداله الحسین(ع) است.
وی در ادامه افزود: مشارکت در برگزاری گردهمایی روز تاسوعا، برپایی اقامه نماز ظهر عاشورا، همایش شیرخوارگان حسینی، هماهنگی برای برطرف کردن چاله‌هایی که در مسیر عزاداران حسینی به ویژه در مسیر بقاع متبرکه وجود دارد، از دیگر اقدامات سازمان به مناسبت ماه محرم است.
وزیری نژاد افزود: رایزنی‌های لازم با سازمان پسماند برای افزایش سطل‌های زباله در مسیرهای اصلی عزاداری و جمع آوری آنها به شیوه‌های دستی و مکانیزه صورت گرفته تا این عمل با سرعت عمل بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به همکاری 250 همیار محرم در برگزاری مراسمهای عزاداری حسینی افزود: نظم دهی و سامان دهی به حرکات پرشور دستجات با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی محقق می‌شود که در شش سال گذشته ثمرات مثبت حضور همیاران محرم کاملا مشهود بود.
وزیری نژاد خاطرنشان کرد: همیاران محرم افرادی آشنا به وظایف و ماموریت‌های خود هستند که نسبت به فضای شهر و شیوه ارتباط با مسئولان شهر آگاهی دارند، امید است با استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی، عزاداری‌های مناسبی را از لحاظ شکل و محتوا در سطح شهر شاهد باشیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد: برگزاری عزاداری‌ها همراه با معرفت و بصیرت عاشورایی و اشاعه فرهنگ حسینی در جامعه با رعایت حقوق اجتماعی شهروندان محقق می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به برخی از آسیب‌های عزاداری از منظر مدیریت شهری عنوان کرد: برگزاری مراسم عزاداری تا پاسی از شب، استفاده بی رویه ظروف یکبارمصرف توسط شهروندان که موجب افزایش آلودگی و به‌هم خوردن نظم و پاكیزگی شهر می‌شود همچنین ذبح حیوانات در خیابان‌های کوچک، برپایی ایستگاه صلواتی در خیابان‌های اصلی و معابر کم عرض از جمله آسیب‌های عزاداری‌های ماه محرم است.
وی ادامه داد: امیدواریم با اتخاذ تدابیر مناسب و مشارکت مردم این آسیب‌ها را مرتفع و عزاداری باشکوهی را برگزار کرد.
وزیری‌نژاد تصریح کرد: نصب بنر و تراکت‌های تبلیغاتی ویژه ایام محرم بر روی تیربرق‌ها و مکان‌های نامناسب با وجود ابزارهای نوین تبلیغاتی کاری نادرست و بی معنا است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در پایان با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس "شهر در محرم" بیان کرد: این نمایشگاه با محوریت آشنایی شهروندان با موضوع آلودگی شهری و نظافت در ایام سوگواری با ارائه عکس از عزاداری سال‌های گذشته در هفت مسجد، امامزاده و بقاع متبرکه قزوین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان