۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پوتین کار بزرگی نکرده است/ «رهبری» یعنی مهار کردن ایران!
کد خبر: ۱۱۴۲۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

اوباما در مصاحبه با سی بی اس:

پوتین کار بزرگی نکرده است/ «رهبری» یعنی مهار کردن ایران!

«اوباما از پذیرفتن این موضوع که پوتین رهبری او را به چالش کشیده است سر باز زده و گفت: ... تعریف من از رهبری آن است که بتوانی تمام جامعه جهانی را برای اطمینان از آنکه ایران به تسلیحات هسته ای دست نخواهد یافت، بسیج نمایی.»

پوتین کار بزرگی نکرده است/ «رهبری» یعنی مهار کردن ایران!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه "سی بی اس" (CBS) به موضوع سوریه پرداخته و همچنین از توافق هسته ای سخن به میان آورده است.

پایگاه خبری شبکه "فاکس نیوز" (Fox News) ضمن انعکاس این مصاحبه نوشت: «پرزیدنت اوباما روز یکشنبه اذعان کرد که تلاش هایش برای حل بحران سوریه تا کنون با شکست مواجه شده اما از استراتژی خود دفاع کرد و ادعاهایی مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حال حاضر رهبر برتر جهان است را رد کرد.»

در این گزارش به نقل از اوباما آمده است: «من هیچ گاه نگفته ام که قرار است بحران سوریه در یک سال حل شود. سوریه مشکلی پیچیده برای تمام جامعه جهانی بوده است؛ آنچه ما تا کنون موفق به انجام آن نشده ایم، ایجاد تغییر درونی در سوریه بوده است.»

فاکس نیوز نوشت: «رئیس جمهور با چندین تلاش ناموفق در سوریه مواجه بوده است؛ سوریه ای که بر اثر چهار سال جنگ داخلی ویران شده و اکنون نیز دچار گروه تروریستی داعش است.»

این رسانه آمریکایی با اشاره به مباحثی چون انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در آمریکا و مسائل مهم داخلی این کشور می نویسد: «اما هنوز هم بزرگترین پرسش و پاسخ ها بر پوتین و خاورمیانه تمرکز دارد؛ بویژه شکست طرح 500 میلیون دلاری برای آموزش و تجهیز مخالفان میانه رو داخلی در سوریه برای مبارزه با داعش.

دولت این برنامه را هفته گذشته به پایان رساند در حالی که گزارش ارتش آمریکا حاکی از آن است که تلاش ها برای آموزش بیش از پنج هزار شورشی با شکست مواجه شده و در حال حاضر  تنها تعداد محدودی از آن ها باقی مانده اند.

اوباما با اذعان به اینکه از ابتدا نسبت به این برنامه بدبین بوده در این رابطه گفت: شکی وجود ندارد که این برنامه موفقیت آمیز نبوده است. او همچنین گفته است که آموزش مخالفان سوری برای شکست داعش تا زمانی که رژیم بشار اسد در قدرت است کار سختی خواهد بود.»

فاکس نیوز در ادامه نوشت: «اوباما از پذیرفتن این موضوع که پوتین رهبری او را به چالش کشیده است سر باز زده و [برای توجیه عملکرد ضعیف خود با لحنی کنایه آمیز نسبت به پوتین] گفت: "اگر شما فکر می کنید که رهبری به معنای آن است که اقتصاد خود را برای سر و سامان دادن به تنها کشور متحد خود به مشکل بیاندازی و مجبور به ارسال سربازان خود شوی، پس تعریف ما از رهبری متفاوت است.

تعریف من از رهبری آن است که بتوانی تمام جامعه جهانی را برای اطمینان از آنکه ایران به تسلیحات هسته ای دست نخواهد یافت، بسیج نمایی. در رابطه با خاورمیانه نیز ما ائتلافی متشکل از 60 کشور داریم که به صورت ناگهانی در صف استراتژی روسیه قرار نگرفته اند و بر عکس، اعتقاد دارند که این استراتژی موفق نخواهد بود.»




انتهای پیام/7008

منبع: جام نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان