۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین زنگ خطر فروپاشی برای آل‌سعود به صدا درآمد/ بی‌تدبیری مسئولان سعودی عامل وقوع فاجعه منا
کد خبر: ۱۱۴۰۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

زنگ خطر فروپاشی برای آل‌سعود به صدا درآمد/ بی‌تدبیری مسئولان سعودی عامل وقوع فاجعه منا

سازمان بسیج رسانه استان قزوین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: وقوع فاجعه دردناک منا زنگ خطر فروپاشی صاعقه‌وار را برای آل‌سعود به صدا درآورد.

زنگ خطر فروپاشی برای آل‌سعود به صدا درآمد/ بی‌تدبیری مسئولان سعودی عامل وقوع فاجعه منا
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سازمان بسیج رسانه استان قزوین با صدور بیانیه‌ای در خصوص وقوع فاجعه منا ضمن اعلام همدردی با خانواده کشته‌شدگان اعلام کرد: در حالی که برخی مسئولان منفعلانه با این واقعه عظیم که عید مسلمانان را به عزا تبدیل کرد، برخورد کرده بودند، موضع‌گیری مقام معظم رهبری، مرهمی بر آلام مسلمین جهان به خصوص شیعیان و اهل تسنن در کشورمان بود.

این بیانیه می‌افزاید: بی‌تردید موضع‌گیری به موقع، هوشمندانه و با شهامت معظم‌له سبب شد تا امروز شاهد ورود پیکرهای مطهر شهدای فاجعه منا باشیم و اگر نبود این صلابت و هیبت حیدری چه بسا امروز در گیر و دار دیپلماسی منفعلانه برخی مسئولان، چشم‌ انتظار پیکرهای شهدای‌مان نمی‌نشستیم.

بسیج رسانه استان قزوین در این بیانیه می‌افزاید:‌ بی‌تدبیری رژیم آل‌سعود و همچنین نبود برنامه‌ریزی لازم برای حضور چند صد هزار زائر در سرزمین وحی علت اصلی این حادثه است و همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند لازم است تا متولیان امر به خصوص از کشورمان برای بررسی ابعاد حادثه در آن محل حضور یابند.

این بیانیه عنوان می‌کند: بی‌تردید نباید از توطئه شیطان بزرگ، آمریکا و همچنین رژیم کودک‌کش صهیونیستی و همچنین عوامل اطلاعاتی و امنیتی کشورهای استکباری در این فاجعه غافل بود، چرا که تاریخ ثابت کرده همیشه در وقوع این‌گونه حوادث دست‌های پلید دشمن در کار است.

این بیانیه یادآور می‌شود: بی‌تردید حقایق این حادثه و همچنین اهمیت فصل‌الخطاب بودن منویات رهبری و اثرگذاری آن در موضع حکام سعودی باید از سوی رسانه‌ها تبیین شده و ابعاد این فاجعه غمبار بررسی و واکاوی شود.

این بیانیه با اعلام آمادگی اصحاب رسانه بسیجی استان قزوین در خصوص آمادگی برای هر گونه برخورد ممکن با توجه به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی آمادگی خود را برای واکاوی رسانه‌ای این موضوع و همچنین برخورد سخت و خشن اعلام می‌کند.

این بیانیه ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار امت مسلمان جهان اسلام و همچنین شیعیان و اهل تسنن یادآور شد: مسلمانان همواره باید وحدت خود را حفظ کنند و این واقعه که در آن جمع زیادی از هموطنان و هم‌کیشان شیعه و سنی خود را از دست دادیم، ثابت کرد که دست‌های پلید استکبار و همچنین بی‌تدبیری در این واقعه شیعه و سنی نشناخته و بهترین بندگان خدا را که عازم سرزمین وحی بودند، به قربانگاه عشق برد.

در پایان این بیانیه، حدیثی از امام صادق(ع) به نقل از اصول کافی جلد چهارم صفحه 263 ذکر شده است، «کسی که در راه زیارت خانه خدا در مکه در حال رفتن یا برگشتن از دنیا برود، از ناله بزرگ روز قیامت در امان خواهد بود و اگر در حال احرام از دنیا رفته باشد، لبیک‌گویان در روز قیامت محشور می‌شود».

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان