۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مخالفان گزارش کمیسیون برجام تعهد سیاسی و دموکراسی ندارند/ برخی نقاط ضعف برجام برای کشور غیرقابل جبران است
کد خبر: ۱۱۴۰۱۲ نویسنده: حجت الاسلام سید مرتضی حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس:

مخالفان گزارش کمیسیون برجام تعهد سیاسی و دموکراسی ندارند/ برخی نقاط ضعف برجام برای کشور غیرقابل جبران است

نماینده قزوین در مجلس با بیان اینکه برخی نقاط ضعف برجام برای کشور غیرقابل جبران استگفت: بیانیه این ۵ نفر نماینده مجلس علیه گزارش کمیسیون برجام نشان داد آنها تعهد سیاسی و دموکراسی ندارند.

 مخالفان گزارش کمیسیون برجام تعهد سیاسی و دموکراسی ندارند/ برخی نقاط ضعف برجام برای کشور غیرقابل جبران است
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، نماینده مردم قزوین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص انتشار گزارش کمیسیون برجام در مجلس اظهار کرد: این کمیسیون در فضایی شکل گرفت که اعضای منتخب آن وابستگی به طیف اصلاح طلبان و تیم آقای لاریجانی نداشتند.
وی در ادامه افزود: در واقع نسبت اعضای این کمیسیون 8 به 6 نفر در جناح مخالف یکدیگر قرار داشتند و با انتخاب آقای زاکانی به ریاست کمیسیون برجام، آقایان ابوترابی و بروجردی برای این سمت انتخاب نشدند.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: با انتخاب آقای زاکانی به ریاست کمیسیون برجام به طور طبیعی اختیارات وی از بقیه در مسائل مختلف افزایش یافته بود و این موضوع به مزاج عده‌ای خوش نیامد.
وی تصریح کرد: افرادی که از جناح مخالف با آقای زاکانی در این کمیسیون حضور داشتند تمایلی به حضور کارشناسان حقوقی و تیم هسته‌ای قبلی در این کمیسیون نداشتند؛ زیرا آنچه که دستگاه دیپلماسی ما با محوریت آقای ظریف مطرح کرده بودند مورد پذیرش این کارشناسان نبود.
این نماینده مجلس گفت: از لحاظ حقوقی، امنیتی و اقتصادی انتقاداتی از سوی کارشناسان و اساتید دانشگاه به مفاد برجام مطرح بود که در متن گزارش برای قرائت در صحن مجلس آماده شد.
وی ابراز کرد: تعدادی از نمایندگان به واسطه اینکه دولت لایحه‌ای از برجام به مجلس ارائه نداده بود طرحی دو فوریتی را در مجلس ارائه دادند و شرط کردند در صورت موافقت با رای گیری برای این طرح دو فوریتی، اجازه قرائت گزارش کمیسیون برجام در صحن علنی را خواهید داشت.
حسینی اذعان کرد: تیم کمیسیون برجام نیز برای اینکه این گزارش در مجلس قرائت شده و در تاریخ انقلاب ثبت شود که این برجام چه نقاط ضعف و قوتی برای کشور داشته است و چه کسانی با آن موافقت و مخالفت بوده‌اند با این طرح موافقت کرد.
نام موافقان و مخالفان برجام برای ثبت در تاریخ در مجلس قرائت می‌شود
وی عنوان کرد: زمانی که قرائت این گزارش در مجلس صورت گرفت و طرح دو فوریتی مجلس رای نیاورد مخالفین این گزارش عصبانی شدند؛ زیرا نظر آنها این بود چون اجازه قرائت به گزارش کمیسیون داده شده است پس باید همه نمایندگان راضی به موافقت با دوفوریت این طرح می‌شدند.
نماینده مردم قزوین در مجلس در ادامه افزود: بنابراین این عده از نمایندگان با رای نیاوردن طرح دوفوریت آن را به طرح یک فوریت تبدیل کرده و با رای آوردن آن، این طرح را به کمیسیون امنیت ملی بردند تا با بررسی سریع آن برای یکشنبه هفته آینده بتوانند در مجلس برجام را به تصویب برسانند.
وی ادامه داد: با جوی که امروز در مجلس رصد می‌شود و عملکرد آقایان لاریجانی، باهنر و ابوترابی که پشتیبان این طرح هستند برجام تصویب خواهد شد.
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: طبق مصوبه‌ ما در مجلس تصمیم بر این شد با قرائت نام موافقان و مخالفان برجام در مجلس، در تاریخ ثبت شود دیدگاه‌های نمایندگان در خصوص این طرح ملی چه بود تا عده‌ای در آینده ادعای بی‌مورد نداشته باشند.
وی با بیان اینکه نقاط ضعف برجام زیاد و برای کشور غیرقابل جبران است بیان کرد: این موارد در مجلس قرائت شد اما باید مجلس دولت را با تصویب طرحی ملزم به رفع نقاط ضعف برجام کند.
نماینده مردم قزوین با اشاره به انتشار بیانه 5 تن از نمایندگان مجلس پس از قرائت برجام تاکید کرد: بیانیه‌ای که این 5 نفری منتشر کردند به واسطه رای نیاوردن طرح دوفوریتی برجام بود؛ بنابراین اصل گزارش کمیسیون برجام را زیر سئوال بردند.
وی ادامه داد: در صورتی که این موضع گیری آنها سیاسی کاری بود و این عده نشان دادند تعهد سیاسی و دموکراسی ندارند؛اگر فضایی به نفع خودشان باشد قبول می‌کنند و اگر هم نباشد طرف مقابل را متهم می‌کنند.
حسینی در پایان اذعان کرد: چون اکثریت کمیسیون برجام در جناح اصولگرا بودند ساز مخالف این جریان تندرو به صدا درآمد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان