۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نشست شورای سلامت آبیک برگزار شد
کد خبر: ۱۱۳۵۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فرماندار آبیک:

نشست شورای سلامت آبیک برگزار شد

روز چهاردهم شهریور ۱۳۹۲ نشست شورای سلامت شهرستان آبیک به ریاست حمید بغدادی معاون فرماندار آبیک و دبیری حمید برودتی مدیر شبکه بهداشت و درمان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک برگزار شد.

نشست شورای سلامت آبیک برگزار شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در این برنامه، درباره اصلاح شبکه آب رسانی شهر خاکعلی عنوان شد اصلاح یک کیلومتر شبکه توسط به آبفای شهری انجام شده است ولی 50 درصد دیگر که ترمیم آسفالت شبکه است، شهرداری باید اقدام و به تعهد خود در این زمینه عمل کند.
پیگیری بخشداری بخش بشاریات آبیک درباره وضعیت گاوداری مگسال و معدوم کردن حیوانات ناقل بیماری از موضوعات دیگری بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون فرماندار آبیک در این برنامه از عدم پیگیری بخشداری بشاریات از وضعیت شرکت مگسال انتقاد کرد و گفت: مسئولان بخش بشاریات باید طی 24 ساعت آینده گزارشی از وضعیت گاوداری شرکت مگسال ارائه دهند.
ایشان همچنین با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان شهدای آبیک با حضور مسوولان کشوری در خرداد ماه سال جاری بیان کرد: مطالبات پیمانکار پروژه بیمارستان حدود 10 میلیارد ریال است که مسوولان استان قزوین قول مساعد دادند تا نسبت به پرداخت آن اقدام کنند و پیگیری های لازم برای راه‌اندازی کامل این بیمارستان به عمل آورند.
این مسئول همچنین نظارت کامل بر تأمین آب شرب سالم روستاها و شهرها و نحوه دفع فاضلاب و فضولات را از سوی مسوولان مربوطه خواستار شد و گفت: بخشداران بخش بشاریات و مرکزی باید به دهیاران ابلاغ کنند که نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها و دفن مناسب آن اقدام کرده تا محلی برای تجمع حیوانات ولگرد و پراکندگی زباله‌ها در سطح روستاها نشود.
در ادامه این نشست، دکتر حمید برودتی در پاسخ به نگرانی‌های مسوولان شهرستان درباره بوی نامطبوع دامداری ها و مرغداری های اطراف آبیک اظهار داشت: بوی نامطبوع شاخص سلامت نیست و نمی توان به این دلیل واحدهای تولیدی را تعطیل کرد و اضافه کرد: بهتر است بین این مراکز تولیدی و محیط زیست تعامل برقرار شود تا هم سلامت مردم تأمین شود و هم تولید و اشتغال از بین نرود.
محمد آزادبخت رییس اداره محیط زیست شهرستان آبیک نیز اظهار داشت: به دلیل اینکه تعدادی زیادی از گاوداری‌ها در مرز این شهرستان با شهرستان نظرآباد استان البرز قرار دارد امکان ورود کارشناسان محیط زیست شهرستان آبیک و حتی دیگر مسوولان شهرستانی و استانی به حوزه این گاوداری‌ها وجود ندارد.
سپس محمدعلی بیگدلی کارشناسان مسوول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت شهرستان آبیک نیز از مبتلا شدن 23 نفر از مردم این شهرستان به بیماری تب ‌مالت در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.
ارائه گزارش آمار غرق شدگی در کانال های آب و رودخانه‌های شهرستان به اعضای شورای سلامت و تشریح وضعیت تأمین آب آشامیدنی سالم در جایگاه‌های سوخت برون‌ شهری شهرستان آبیک، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان