۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین روزانه ۶۵ نوزاد در قزوین متولد و ۱۷ نفر فوت می‌کنند/ ۱۰۰ ولادت دختر در قبال ۱۰۷ ولادت پسر
کد خبر: ۱۱۲۰۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین:

روزانه ۶۵ نوزاد در قزوین متولد و ۱۷ نفر فوت می‌کنند/ ۱۰۰ ولادت دختر در قبال ۱۰۷ ولادت پسر

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: روزانه ۶۵ نوزاد در قزوین متولد و ۱۷ نفر فوت می‌کنند. نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در شش ماهه اول امسال، در مقابل ۱۰۰ واقعه ولادت دختر، ۱۰۷ ولادت پسر به ثبت رسیده است.

روزانه ۶۵ نوزاد در قزوین متولد و ۱۷ نفر فوت می‌کنند/ ۱۰۰ ولادت دختر در قبال ۱۰۷ ولادت پسر
محمد صدرا آراسته، مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آمار موالید در شش ماه اول امسال اظهار کرد: در هر شبانه‌روز به طور متوسط 65 نوزاد در استان متولد شده و این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که تعداد 11484 واقعه ولادت ثبت شده بود که این نسبت 5 درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: در شش ماهه اول امسال تعداد 12062 نوزاد متولد شده‌اند که از این تعداد 62039 نفر پسر و 5823 نفر دختر بوده‌اند.
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین ادامه داد: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در شش ماهه اول امسال برابر با 107 بوده، یعنی در مقابل 100 واقعه ولادت دختر، 107 ولادت پسر به ثبت رسیده است.
وی همچنین در خصوص فراوانی نام‌های انتخاب شده برای نوزادان در شش ماهه اول سال جاری بیان کرد: بیشتر نام‌های انتخاب شده برای پسران به ترتیب امیرعلی، امیرعباس و محمد طاها و بیشتر نام‌های انتخابی برای دختران؛ فاطمه، زهرا و یسنا می‌باشد.
این مسئول از فوت روزانه 17 نفر در قزوین خبر داد و گفت: در شش ماهه اول سال تعداد 3194 واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد رشد داشته است که از این تعداد 1689 واقعه مربوط به مردان و 1505 .اقعه مربوط به زنان بوده است.
وی با بیان اینکه نسبت جنسی فوت در استان 112 به 100 است، ابراز کرد: در شش ماهه نخست سال جاری در استان به ازای هر 100 زن 112 مرد فوت شده است.
آراسته بیشترین درصد فوت‌های ثبت شده را مربوط به گروه سنی 75 سال به بالا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این گروه سنی با 45 درصد فوتی بیشترین و گروه سنی 5 تا 9 سال با پنج دهم درصد کمترین گروه سنی فوت شده‌گان را تشکیل می‌دهند.
وی در پایان یادآور شد: در بخش ازدواج و طلاق نیز در شش ماهه اول سال جاری تعداد 5724 واقعه ازدواج و تعداد 1318 واقعه طلاق به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/7008


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان