۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بررسی حیات وحش شهرستان طالقان در استان البرز در خصوص بیماری ppr
کد خبر: ۱۱۱۴۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با همکاری یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین

بررسی حیات وحش شهرستان طالقان در استان البرز در خصوص بیماری ppr

نیروهای یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین به فرماندهی غلامرضا جهان تیغ جهت شناسایی کل و بز وحشی مبتلا به طاعون در استان البرزبه ارتفاعات طالقان اعزام شدند.

بررسی حیات وحش  شهرستان طالقان در استان البرز در خصوص بیماری ppr
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین به فرماندهی غلامرضا جهان تیغ در جهت شناسایی کل و بز وحشی مبتلا به طاعون در استان البرزبه مدت دو روز در ارتفاعات شهرستان طالقان حیات وحش منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاوش شمسی پور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین،با اعلام این خبر اظهار کرد: نیروهای اعزامی یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین پس از گروه بندی به همراه همکاران یگان استان البرزعازم ارتفاعات روستای میرحدفاصل مرز الموت شرقی و حوزه طالقان در استان البرز شده و در مسیر ارتفاعات، چشمه ها و دره های این روستا را مورد بررسی و پایش قرار دادند.
وی تصریح کرد: در این بررسی تعدادی کل و بز وحشی تلف شده بر اثر بیماری طاعون مشاهده شده که اکثر آنها زیر 5 سال بوده و با توجه به اطلاعات به دست آمده مشخص گردید که نزدیک به 80درصد مبتلایان به این بیماری از گروه های سنی جوان ونابالغ می باشند.
شمسی پور نقش گوشتخواران نظیر خرس و گرگ را در حذف لاشه های حیوانات تلف شده چشمگیر دانست و افزود:نشانه های بیماری در گونه های تلف شده بر خلاف سایر مناطق نظیر هفتاد قله وخرمنه سر طارم زنجان متفاوت می باشند.
این مقام مسئول در پایان اضافه کرد:از آنجایی که پیشگیری از این بیماری مهمتر از روشهای درمان بوده و در جلوگیری از انتشار بیماری موثر است کلیه همکاران ستادی ، شهرستانی و مناطق، به این مهم توجه ویژه داشته و جزو اولویت کاری خود قرار دهند.



انتهای پیام/7008

منبع: محیط زیست قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان