۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین پیشرفت در صنعت پهباد و تولید سوخت جامد حاصل تلاش شهید طهرانی مقدم است
کد خبر: ۱۱۰۴۰۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پیشرفت در صنعت پهباد و تولید سوخت جامد حاصل تلاش شهید طهرانی مقدم است

برادر سردار شهید طهرانی مقدم گفت: اگر امروز در صنعت پهپاد به اوج رسیده‌ایم، اگر در بحث تولید سوخت جامد به حدی پیشرفت کردیم که حتی به مرحله صادرات رسیده‌ایم و اگر در هوا و فضا در دنیا به رتبه خوبی رسیده‌ایم به دلیل همت شهید طهرانی مقدم هستیم.

پیشرفت در صنعت پهباد و تولید سوخت جامد حاصل تلاش شهید طهرانی مقدم است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری صبح قزوین ، صبح امروز 7 مهرماه 94 نشست خبری افتتاحیه کنگره جهانی اقتدار بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی مقدم و شهدای غدیر همراه با آیین رونمایی از سایت کنگره و آغاز فراخوان ارسال آثار در سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد. این مراسم با حضور میرزاده معاون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، و محمد طهرانی‌مقدم برادر شهید برگزار شد. 

محمد طهرانی‌مقدم با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا شهید تهرانی‌مقدم گفت: در آخرین جمعه‌ای که من ایشان را دیدار کردم شرایط خاصی در وجودش دیدم ویژگی‌هایی که در وجود دوستان و همرزمان شهیدم در طول 8 سال دفاع مقدس و در ایام پیروزی انقلاب و بعد از آن در صحنه‌های مقاومت دیدم و یاد جملات و وصیت‌نامه‌های گرانبهایش افتادم که قبل از شهادت انگار آن را پیش‌بینی کرده بود سخن ازشهیدی است که مدال پرافتخار دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا از مرادش دریافت کرد. شهیدی که سیر و سلوکش را در مسجد آغاز کرد و با فرهنگ انقلابی با همه وجود وارد شد.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب شهید طهرانی مقدم در جریان هشت سال دفاع مقدس گوهره وجودش صیقل پیدا کرد و در ابتدا و تولید مجموع توپخانه جمهوری اسلامی و یگان موشکی نقش اول را داشت. به طوری که با ویژگی‌هایی که داشت با جهد و اجتهاد و کوشش مستمر کشور ما را به اوج رساند. تا جایی که ایران جزو ششمین کشور برتر موشکی دنیا قرار گرفت. 

برادر شهید طهرانی‌مقدم با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حسن طهرانی‌مقدم گفت: او در سایه اقتدارش، امنیت پایداری را به مملکت ما اهدا کرد حتی اوقات فراغتش را جهت نشاط جامعه و آمادگی رزمی جوانان در ورزش مسئولیت پذیرفت. و موفق به فتح قله‌های بسیاری شد. در دستگیری از محرومان گره‌های راهش را باز می‌کرد و با ویژگی‌های منحصر به فرد و فن مدیریت خاصش توانست خیل عظیمی از جوانان کشورمان را و بسیاری از اساتید و مهندسی کشور را به کار گیرد به طوری که با استفاده از همین توان‌های داخلی ابداع خارق‌العاده‌ای را با تکنولوژی بومی خودمان به انجام رساند و در این مسیر هم جان خود را گذاشت. در سازمان جهاد خودکفایی به اوج رسید و حسین(ع) گونه به دیدار مولایش شتافت.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته حدود 100 مراسم در سالگرد شهادت شهید تهرانی‌مقدم داشتیم که اغلب استان‌ها آن‌ها را به صورت خودجوش و بسیجی برگزار کردند. امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم برنامه سالگرد شهید از سال‌های قبل باشکوهتر برگزار شود. بخصوص که با طراحی که دوستان ما انجام دادند کنگره جهانی اقتدار را امروز کلید زده و افتتاح می‌کنیم. و در سالگرد شهادت این شهید یعنی 21 آبان‌ماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد. انگیزه ما از برگزاری کنگره، شور و اشتیاق مردم است. شهید طهرانی مقدم همیشه به دلیل اخلاص عجیبی که داشت کارها را به دیگران منتسب می‌کرد و پدر موشکی را دکتر منطقی معرفی می‌کرد. 

وی با اشاره به پیشرفت‌های فراگیر شهید طهرانی مقدم در عرصه موشکی گفت: مردم بدانند که عمده ابزار اقتدار نظام در مسائل دفاعی و امنیتی با حضور این شهید بوده است. اگر می‌بینیم در صنعت پهپاد به اوج رسیده‌ایم، اگر در بحث  تولید سوخت جامد به حدی پیشرفت کردیم که حتی به مرحله صادرات رسیده‌ایم و اگر در بحث‌های خاص هوایی در هوا و فضا در دنیا به رتبه خوبی رسیده‌ایم مدیون همت و تلاش این شهید بزرگوار است. بعد از شهادت ایشان افرادی مراجعه می‌کردند و به من می‌گفتند که ما تحت سرپرستی شهید بودیم و بعد از شهادت متوجه شدیم که ایتام زیادی را به سرپرستی قبول کرده بود. اگر می‌بینیم امروز جمهوری اسلامی با اقتدار ایستاده است در حالی که کشورهای منطقه در ناامنی به سر می‌برد ثمره خون شهیدان ماست. دشمن می‌داند اگر ضربه‌ای بزند ضربه‌ای نیز خواهد خورد. و این حاصل خون شهدای ماست. 

انتهای پیام/

R1013186/P1013129

منبع: تسنیم- فرهنگی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان