۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین آتش نشانی یعنی عشق و نوع دوستی
کد خبر: ۱۰۹۷۱۳ نویسنده: ابوالفضل ذوالقدر تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۷ ساعت: ۱۹:۰ ↗ لینک کوتاه

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین:

آتش نشانی یعنی عشق و نوع دوستی

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین گفت: آتش نشانی شغلی سراسر عشق و نوع دوستی است.

آتش نشانی یعنی عشق و نوع دوستی
به گزارش صبح قزوین ، روز 7 مهر 1359 وقتی دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند؛ در حین عملیات خاموش کردن آتش، هواپیماهای دشمن مجدد پالایشگاه را بمباران کردند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان شد.
این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث و هم‌چنین یادآوری حماسه آفرینی و از خود گذشتگی‌های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس، روز آتش نشان نامگذاری شد.
ابوالفضل ذوالقدر در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره ویژگی‌های شغل آتش نشانی ابراز کرد: وقتی یک آتش نشان به سمت محل حادثه حرکت می‌کند، با توجه به نوع حادثه، انتظار هر نوع خطری را دارد، خطراتی که گاهی باعث مرگ آتش نشانان می‌شود.
وی افزود: آتش نشانی شغلی سراسر خطر و استرس است و آتش نشان باید در اسرع وقت جان خود را مقابل حادثه و حادثه‌دیده قرار بدهد تا بتواند جان افراد را نجات دهد؛ چه بسا ممکن است در این راه جان خود را از دست دهد.
سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین تاکید کرد: با توجه به تنش زیاد این کار، نیروهای آتش نشانی پس از امداد و نجات، 48 ساعت استراحت می‌کنند تا از نظر روحی آمادگی لازم را کسب کنند و این موضوع به خانواده آتش نشانان بستگی دارد.

وی اعلام کرد: آتش نشان‌ها 50 درصد از موفقیت‌های خود را مدیون خانواده‌ها هستند زیرا آرامش را برای آتش نشانان فراهم می‌کنند تا آن‌ها آماده خدمت رسانی به مردم باشند.
ذوالقدر یادآور شد: من از تک تک خانواده‌های آتش نشانان قزوین تشکر می‌کنم که همه سختی‌ها را به جان می‌خرند تا آرامش در شهر پایدار بماند.
وی با بیان اینکه آتش نشانان برای کار خود با خدا معامله کرده‌اند، اظهار کرد: آتش نشان‌ها به دنبال نجات بی‌منت جان مردمند و مردم نیز قدرشناس زحمات آتش نشانان هستند؛ مردم در هر جایی که آتش نشان‌ها را می‌بینند، از آن‌ها تشکر و دلجویی می‌کنند؛ البته هنوز کم‌توجهی‌هایی از طرف برخی مسئولین وجود دارد.
سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین ابراز کرد: کسانی که وارد این عرصه می‌شوند عاشق کار خود و عاشق خدمت رسانی به هم‌نوعان خود هستند و کسی که عاشق نباشد، نمی‌تواند در این کار ایستادگی کند.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات حادی که آتش نشان‌های کشور با آن مواجهند، استخدام‌ با رده‌های متفاوت کارگری، کارمندی، حجمی و گاها شرکتی است که با روح ایثارگری تضاد دارد زیرا دو نفر که برای امداد به یک حادثه وارد می‌شوند، با دو نوع استخدام متفاوت هستند و این مغایر با روح ایثارگری است.
ذوالقدر تاکید کرد: پس از اعتراض آتش نشان‌‎ها، این موضوع در مجلس شواری اسلامی مطرح شده و در حال بررسی است.
وی یادآور شد: در کلیه حوادثی که رخ می‌دهد، همیشه آتش نشانان در خط مقدم هستند و امداد و نجات کلیه حوادث همیشه بر گرده آتش نشانی است اما متاسفانه از آن‌ها به ندرت قدردانی می‌شود.
سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین با اشاره به اینکه همکاری مدیران استانی با آتش نشانی بسیار مطلوب است، گفت: استاندار قزوین همیشه مشوق ما بوده‌اند و در عملیات‌های سخت همیشه پرسنل آتش نشانی را مورد تفقد خود قرار می‌دهند.
وی تاکید کرد: شهردار قزوین نیز نگاه ویژه‌ای به آتش نشانی دارد و در راستای بهبود خدمات آتش نشانی، اقدام به خرید یک نردبان 52 متری به مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون تومان کرده است.
ذوالقدر آتش نشانی قزوین را جزو مطرح‌ترین آتش نشانی‌های کشور دانست و افزود: با توجه به پتانسیل نیروهای جوان و کارشناس‌هایی که در آتش نشانی قزوین هستند، دبیرخانه بررسی علل حریق کل کشور، به ما سپرده شده است تا علت‌های حریق‎ها در سراسر کشور در این شهر مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان اعلام کرد: با توجه به شعار امسال روز آتش نشان_هر شهروند یک آتش نشان_ از همشهریان درخواست می‌کنیم که به واحد آتش نشانان داوطلب مراجعه کنند و برای مواجهه با حوادث مختلف، آموزش ببینند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان