۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دولت در بررسی برجام حقی برای مجلس قائل نیست
کد خبر: ۱۰۹۴۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:

دولت در بررسی برجام حقی برای مجلس قائل نیست

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه دولت برای بررسی برجام حقی برای مجلس قائل نیست، گفت: دولت تا به امروز لایحه برجام را به مجلس ارائه نداده است و همراهی لازم را با مجلس برای بررسی برجام ندارد.

 دولت در بررسی برجام حقی برای مجلس قائل نیست
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، روح الله عباسپور نماینده مردم قزوین در مجلس در جمع فعالین دانشجویی در خصوص بررسی برجام اظهار کرد: امضای هر قرارداد یا معاهده‌ای با بیگانگان باید مورد بررسی مجلس قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: طبق قاعده نفی سبیل که ریشه قرآنی دارد تسلط خارجی‌ها در خصوص مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بر مسلمانان ممنوع است.
این نماینده مجلس ابراز کرد: مجلس بدون تحقیق و بررسی کارشناسانه این توافق‌نامه را امضا نمی‌کند و اگر چنین شرایطی پیش می‌آمد شورای نگهبان به استناد این قانون می‌توانست آن را رد کند.
وی اذعان کرد: ایستادگی و مقاومت جزء روحیه رزمندگان ایران در 8 سال دفاع مقدس بود و پس از آن قرار نیست حتی در سخت ترین شرایط و فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها تسلیم شویم.
عباسپور با بیان اینکه اقتدار امروز ایران به واسطه مقاومت‌ در برابر استکبار جهانی است، بیان کرد: مواضع فراکسیون اصولگرایان بررسی دقیق برجام است در همین راستا نیز به اعضای کمیسیون بررسی برجام رای دادند تا با حضور کارشناسان حقوقی و هسته‌ای ضعف‌های این توافقنامه شناسایی شود.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در راستای رد قطعنامه شورای امنیت علیه موشک‌های بالستیک ایران امضای 204 نماینده جمع آوری شد، گفت: این امضاها خطاب به آقای فیروزآبادی صورت گرفت و درخواست ما ادامه پیدا کردن آزمایش‌های موشکی و رزمایش‌های نظامی ایران بود.
وی با بیان اینکه در مجلس چند دیدگاه در رابطه با بررسی برجام وجود دارد، تصریح کرد: طبق ماده 125 و 177 قانون اساسی نظر عده‌ای از نمایندگان این است باید این توافقنامه از طریق لایحه از طرف دولت به مجلس ارائه شده تا در دو مرحله کلی و جزئی مورد بررسی قرار بگیرد.
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه دولت برای بررسی برجام حقی برای مجلس قائل نیست عنوان کرد: دولت تا به امروز لایحه برجام را به مجلس ارائه نداده است و همراهی لازم را با مجلس برای بررسی برجام ندارد.
وی با بیان اینکه این توافقنامه حتی اگر امضا هم نشده باشد اما تعهدآور است، افزود: علی‌رغم اینکه حق قانونی مجلس بررسی برجام است و رهبری در این خصوص تاکید کرده‌اند؛ اما دولت مخالف ورود مجلس بود.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: تعدادی از نمایندگان مجلس می‌توانند طرح بررسی برجام را نوشته و با فوریت به صحن علنی مجلس ارائه دهند تا به صورت کلی و جزئی مورد بررسی قرار بگیرد و در این صورت دولت مجبور است به آنچه مجلس تصویب کرده و شورای نگهبان پذیرفته، عمل کند.
عباسپور ابراز کرد: عده‌ای چون هیئت رئیسه مجلس نظرشان این است رای گیری در خصوص کلیات و جزئیات برجام صورت نگیرد و نظر آنها موافقت با برجام برای عملیاتی کردن آن توسط دولت است.
وی گفت: دیدگاه دیگری در بین نمایندگان وجود دارد که موافق تصویب کلیات برجام و بررسی جزئیات آن است و در ادامه اشکالات موجود در جزئیات به دولت تذکر داده شود.
این نماینده مجلس در پایان با اشاره به فعالیت کمیسیون بررسی برجام بیان کرد: تیم مذاکره کننده در این کمیسیون به چالش کشیده شد و در خصوص محدودیت‌ها و تحریم‌ها بحث شد، علاوه بر این تیم مذاکره کننده قبلی دیدگاه‌های کارشناسی خود را مطرح کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان