۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عدم پرداخت وجه بابت سختی کار توسط مسئولین بیمارستان کوثر/ کسر حق بیمه از حقوق اضافه کاری
کد خبر: ۱۰۹۱۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

گزارشی از حال و روز بد کارکنان حوزه سلامت

عدم پرداخت وجه بابت سختی کار توسط مسئولین بیمارستان کوثر/ کسر حق بیمه از حقوق اضافه کاری

مسئولین بیمارستان کوثر هیچ وجهی بابت سختی کار پرداخت نمی‌کنند و تعادلی بین پرداختی پرسنل این بیمارستان وجود ندارد.

عدم پرداخت وجه بابت سختی کار توسط مسئولین بیمارستان کوثر/ کسر حق بیمه از حقوق اضافه کاری
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، بیمارستان کوثر در سال ۱۳۴۷ با عنوان بیمارستان جنرال کوروش کبیر شروع به فعالیت نمود و پس از پیروزی انقلاب به بیمارستان امام جعفر صادق تغییر نام یافت.

بیمارستان کوثر در سال ۱۳۷۱ به عنوان مرکز تخصصی زنان و زایشگاه به نام مبارک کوثر تغییر یافت، ساختمان اصلی بیمارستان قدمتی ۴۷ ساله دارد که به صورت L مانند به مساحت تقریبی ۴۱۲۰ متر در دو طبقه احداث شده است که شامل بخش‌های بستری و تعدادی از واحدهای مربوطه می‌باشد.

با توجه به سیاست‌های کلان وزارت متبوع در خصوص ترغیب مادران باردار به سمت و سوی زایمان طبیعی، این مرکز در نظر دارد با فراهم نمودن امکانات لازم و آموزش نیروهای متخصص نسبت به پایین آوردن سطح آمار سزارین در استان کوشش نماید.

با عنایت به تخصصی بودن این مرکز در سرویس زنان و پذیرش کلیه مراجعه کنندگان از اقصی نقاط شهری و روستایی استان حتی استان‌های هم‌جوار، نیاز به بالا بردن سطح علمی- تخصصی و افزایش عمل‌های مختلف از نظر جلوگیری از مراجعه بیماران محسوس می‌باشد. البته این امر با نظر مساعد و تلاش‌های دلسوزانه مسئولین استانی و دانشگاهی با موفقیت در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، شنیده‌ها حکایت از آن است که پرسنل خدماتی بیمارستان کوثر با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

بر این اساس باتوجه به درخواست های مخاطبان راغب شدیم تا مشکلات خدمات بیمارستان کوثر را بررسی کرده تا به لطف خداوند بتوانیم مسائل را به گوش مسئولین برسانیم و بدین ترتیب قدمی برای پرسنل این بیمارستان برداریم.

در مسیر، ذهنم درگیر این بود که قرار است با چه افرادی مصاحبه داشته باشم و چه سوالاتی بپرسم تا بیانگر مشکلات پرسنل باشد، وارد محوطه بیمارستان که شدم با یکی از پرسنل خانم مواجه شدم و علت مشکلات را جویا شدم که دریافتم این موضوع به افراد قراردادی و شرکتی(پیمانکاری) مرتبط است و در این خصوص بنده را راهنمایی کرد.

یکی از پرسنل خدمات بیمارستان کوثر در رابطه با حقوق و مزایای دریافتی خود گفت: حقوق دریافتی ما به صورت ساعتی است و در کل، نسبت به خدمات و زحمات ما بسیار ناچیز است.

وی در ادامه توضیح داد: از حقوق اضافه کاری ما مبلغی را به عنوان حق بیمه کسر می‌کنند که مقدار کسری آن بیشتر از حقوق اضافه کاری است. این کسر حقوق بابت حق بیمه یک بار از حقوق پایه کسر می‌شود و یک‌بار از حقوق اضافه کاری!! در مورد مالیات نیز اینگونه است و این انصاف نیست.

یکی از پرسنل بخش رختشویی اظهار کرد: به دلیل اینکه تعداد کافی نیرو نداریم ساعات کاری ما بسیار زیاد و طاقت فرسا شده است.

وی در ادامه گفت: به علت اینکه حکم کارگزینی ما به عنوان خدمتکار ثبت شده سختی کار به ما تعلق نمی‌گیرد.

خانمی که در قسمت بهیاری مشغول بودند با اشاره به طرح‌های بیمارستانی افزود: طرح‌های بیمارستانی در حقوق محاسبه نمی‎‌شوند و همچنین تعادلی بین پرداختی به افراد وجود ندارد، این طرح‌ها باید به همراه حقوق و اضافه کاری محاسبه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح طبقه‌بندی اجرا نمی‌شود، تاکید کرد: هیچ اقدامی در رابطه با ارتقاء سطح کاری صورت نگرفته، با توجه به اینکه بنده ۲۰ سال سابقه کاری دارم اما هیچ تمایزی با افرد تازه کار و ناشی ندارم.

مرد۵۰ ساله‌ای هم که جزء پرسنل نظافتی بیمارستان بود، تصریج کرد: بنده برای بازنشستگی اقدام کردم اما به علت اینکه هیچ نوع سختی کاری پرداخت نشده به بنده گفتند که شخصاً باید وجه سختی کار را پرداخت کنم.

یکی از کارکنان بیمارستان کوثر در مورد حقوق دریافتی بیان کرد: حقوق ما نرخ ثابتی ندارد گاهی کارمندی و گاهی هم کارگری محاسبه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قیمت پرداختی اضافه کاری پایین است، افزود: ما در ماه باید ۱۹۶ ساعت کار کنیم و اگر یک روز غیبت داشته باشیم ۵۰ هزار تومان از دریافتی مان کسر می‌شود.

خانمی که جزء پرسنل نظافتی بود در رابطه با مشکلات شخصی ادامه داد: ما تحت هر شرایطی باید در کار حاضر شویم و در این مورد هیچ توجهی به پرسنل نمی‌شود و در صورت بیماری هم موظف به حضور در بیمارستان هستیم.

امیدوارم که مسئولین بیمارستان کوثر با بررسی مشکلات کارکنان و برنامه ریزی مناسب بتوانند در حل مسائل به آنها کمک کنند.

انتهای پیام/

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان