۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شناسایی عوامل وقوع فاجعه منا و مجازات آنان باید در دستور کار قرار گیرد/ پیش بینی اعتبار برای ساماندهی مزار شهدای قزوین
کد خبر: ۱۰۸۳۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین:

شناسایی عوامل وقوع فاجعه منا و مجازات آنان باید در دستور کار قرار گیرد/ پیش بینی اعتبار برای ساماندهی مزار شهدای قزوین

فرماندار قزوین از پیش بینی اعتبار برای ساماندهی مزار شهدای قزوین خبر داد و گفت: شناسایی عوامل وقوع فاجعه منا و مجازات آنان باید در دستور کار قرار گیرد.

شناسایی عوامل وقوع فاجعه منا و مجازات آنان باید در دستور کار قرار گیرد/ پیش بینی اعتبار برای ساماندهی مزار شهدای قزوین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، سید علی موسوی، فرماندار قزوین در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه عکس " قاب سرخ" در فرهنگ‌سرای حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در کمیته برنامه ریزی امسال بیش یک میلیارد و 200 میلیون ریال به منظور ساماندهی مزار شهدای شهر قزوین اختصاص یافته است.
وی اختصاص اعتبار از محل منابع شهرداری قزوین را از دیگر اعتبارات پیش بینی شده برای ساماندهی مزار شهدا در سال جاری اعلام و ابراز امیدواری کرد: در مجموع با تخصیص 2 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار زمینه اجرای عملیات زیباسازی مزار شهدا و تعویض سنگ قبور فراهم شود.
موسوی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از تلاش عوامل اجرایی برگزاری نمایشگاه" قاب سرخ " در قزوین قدردانی کرد و گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای معرفی هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت است.
این مسئول در ادامه با تاکید بر لزوم بهره گیری از توان هنرمندان در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: خلق آثار هنری با مضامین شهادت زمینه تاثیرگذاری بیشتر ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس و ماندگاری آثار هنری را فراهم خواهد کرد.
وی بیان کرد: تلفیق هنر با ارزش‌های ایثار و شهادت موجب افزایش بار معنوی آثار هنری و نفوذ بیشتر آنان در بین مردم می‌شود.
موسوی معرفی ارزرش‌های دوران دفاع مقدس و پاسداشت فرهنگ شهادت را وظیفه همگانی دانست و اذعان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم در جهت حفظ و ترویج یاد و خاطره شهدا و انتقال مفاهیم ارزشمند دوران دفاع مقدس به عنوان سند افتخار ملت ایران به نسل جوان بکوشیم.
وی ادامه داد: امروز مزار شهدا زیارتگاه و مکان تجدید بیعت با آرمان‌های شهیدان است و مردم با حضور در این فضای معنوی و مقدس ضمن پاسداشت از خود گذشتگی در راه دفاع از دین و میهن ، با خدای خود راز و نیاز می‌کنند.
فرماندار قزوین همچنین در سخنانی با تسلیت جان باختن زائران بیت الله الحرام به ویژه حجاج کشورمان تصریح کرد: این فاجعه بر اثر بی تدبیری عوامل برگزاری مراسم حج امسال رخ داده است و مسلما شناسایی عوامل وقوع این فاجعه و مجازات آنان خواسته خانواده قربانیان و ملت‌های مسلمان است.
یادآور می شود، در نمایشگاه قاب سرخ آثار هنرمندان سراسر کشور با محوریت تصاویر گلزار شهدا در فرهنگسرای حضرت زهرا(س) در قزوین در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
این نمایشگاه همه روزه صبح‌ها از ساعت 9 الی 12 و عصرها از ساعت 16 الی 19 تا چهاردهم مهرماه برای بازدید عموم دایر است.
انتهای پیام/2002

منبع: روابط عمومی فرمانداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان